חדשות בעולם

איראן: עשרות בכירי דאע"ש נהרגו במתקפה שלנו בסוריה

מפקד כוח האוויר של משמרות המהפכה האיראניים אמר כי המתקפה בוצעה באמצעות שישה טילים בליסטיים ושבעה מל"טים

אא

קרוב ל- 40 בכירים בדאע"ש נהרגו במתקפת הטילים הבליסטיים של איראן על בסיס של הארגון במזרח סוריה. כך טען היום (שלישי) גנרל אמיר עלי חאג'יזאדה, מפקד כוח האוויר של משמרות המהפכה האיראניים.

משמרות המהפכה הודיעו אתמול כי תקפו לפנות בוקר יעדי טרור בסוריה, באזור אבו כמאל שממזרח לנהר הפרת, וזאת בתגובה לפיגוע הירי בסוף השבוע שעבר (22 בספטמבר) בעיר אהוואז, בירת מחוז חוזסטאן שבדרום-מערב איראן. על פי ההודעה, שישה טילים בליסטיים לטווח קצר נורו מאזור כרמנשאה שבמערב איראן לעבר המטרות. סוכנות הידיעות האיראנית "פארס" דיווחה כי לפחות על אחד מהטילים נכתב "מוות לאמריקה, מוות לישראל, מוות לסעודיה". בנוסף, במתקפה נטלו חלק גם שבעה מל"טים.

"במבצעים המשולבים הללו, השתמשנו במל"טים בנוסף לטילים, ובהתבסס על התמונות שקיבלנו – כל המטרות הושמדו וכוחות הקואליציה (בהובלת ארצות הברית) לא נפגעו", אמר חאג'יזאדה. הוא הוסיף, כי מהמודיעין שהתקבל עולה כי בין ההרוגים גם אחד ממפקדי דאע"ש במוסול, וכי גוויותיהם של טרוריסטים רבים נמצאים עדיין תחת ההריסות. כוח האוויר של משמרות המהפכה האיראניים פרסם תמונות של היעדים המותקפים לפני המתקפה ולאחריה, כדי להוכיח את ההרס הרב שנגרם.

ירי הטילים (מתוך הרשת, ללא קרדיט)

הבכיר האיראני התייחס בדבריו לסעודיה, איחוד האמירויות וארצות הברית כמי שתומכות בטרוריסטים מבחינה פיננסית ומספקות להם מידע ונשק. "אנחנו מזהירים מדינות אלו שסבלנותנו מוגבלת", אמר.

בפיגוע באהוואז נהרגו לפחות 25 בני אדם כאשר בין ארבעה לחמישה חמושים פתחו בירי במהלך מצעד צבאי לציון יום השנה ה- 38 לפרוץ מלחמת איראן-עיראק. בין ההרוגים - חיילים במשמרות המהפכה, וכן אזרחים, כולל נשים וילדים. את האחריות לפיגוע קיבלו - בנפרד - ארגון דאע"ש ו"ההתנגדות הלאומית של אהוואז", ארגון ערבי אנטי-משטרי, אך באיראן מיהרו להאשים את ישראל, ארצות הברית וסעודיה. שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, כתב בחשבון הטוויטר שלו כי "טרוריסטים שאומנו וחומשו על ידי משטר זר תקפו באהוואז. בנפגעים גם ילדים ועיתונאים. איראן מטילה את האחריות על ארצות הברית ותגיב במהירות ובהחלטיות". בהודעה מטעם מנהיגה העליון של איראן, עלי ח'אמנאי, נאמר כי הפיגוע הוא "המשך למזימותיהם של המשטרים באזור הנתמכים על ידי ארצות הברית לערער את הביטחון בארצנו היקרה. עם זאת, לצערם, האומה האיראנית תמשיך בדרכה האצילה והגאה, וכמו בעבר תתגבר על כל גילויי העוינות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אמש להאשמות באיראן הקושרות את ישראל לפיגוע באהוואז. הוא אמר כי "הניסיון של איראן לקשור את ישראל לפיגוע בדרום איראן הוא מגוחך. העובדה שכתוב על הטילים ששיגרה לסוריה 'מוות לישראל' - מוכיחה הכל".

תגיות:משמרות המהפכהסוריהדאע"ש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה