עלון הידברות

"הרגשתי שאני נקברת מתחת לשובר גלים, לא יכולתי לנשום", סיפורה המפעים של עדה ברנט

עדה ברנט עברה מוות קליני לאחר שנתקעה מתחת לשובר גלים. שנים לאחר מכן היא החליטה להתחזק ולחזור בתשובה. בשיחה מרגשת היא מגוללת את מה שעבר עליה. "אמרו לי שאני צריכה להיות יותר רוחנית, והחלטתי להקדיש לכך את חיי"

אא

"אני אמא לשלושה ילדים, עובדת במשרה מלאה בצבא קבע ובאופן כללי החיים שלי עמוסים מאוד", כך, במשפטים פשוטים אלו, פותחת עדה ברנט, אישה תל אביבית, יוזמתית ונמרצת, את סיפור חייה המטלטל.

עדה גדלה בבית שאינו שומר מצוות ועברה מסלול שגרתי לחלוטין שכלל לימודים במוסדות ממלכתיים, ללא שום קשר ליהדות. "כשהייתי בחורה צעירה ישבתי יום אחד על שובר גלים, באחד מחופי תל אביב, יחד עם חבר טוב שלי. הים היה רגוע לגמרי, אפילו בלי גלים. פתאום, משומקום, הגיע גל בצורה ממש מפתיעה, הרים אותי באוויר והכניס אותי מתחת לשובר הגלים", היא מתארת את הזוועה.

 

"פתאום נדלקו האורות"

עדה מציינת כי החבר שהיה איתה נפל מיד לתוך המים, אך הצליח להיחלץ. "הבעיה שלי הייתה שנתקעתי מתחת לשובר הגלים ולכן לא יכולתי להשתחרר. בתחילה הרגשתי כאב עצום, בלעתי המון מים מלוחים, לא הצלחתי להתנגד לכובד של המים שכיסו אותי והרגשתי שאני שוקעת מתחת לטונות של מים. אבל בשלב מסוים הפסקתי לחוש את הכאב והתחלתי להרגיש משהו מסוג שונה".

מה הרגשת?

"הרגשתי תחושה של רוגע שמציפה אותי. פתאום ראיתי שנדלקים בשמיים אורות חזקים ונפתח שם מעין היכל. עמדו שם שני דיינים שאני לא זוכרת את הפנים שלהם והבנתי שהם דנים בגורלי. לאחר מכן הם פנו אליי ושאלו אותי אם יש לי סיבה להישאר בעולם. אמרתי להם את האמת - שאני צעירה ורוצה להספיק להביא ילדים ולעשות עוד הרבה דברים בחיים. אז הם השיבו לי: 'כן, אבל עכשיו הזמן שלך לעלות למעלה, יש לך עוד משהו להגיד?' אני זוכרת שקראתי לעברם: 'אני מתחננת'. הם שמעו אותי ואמרו: 'את תחזרי לעולם בצורת נס, אבל תדעי שאת צריכה להיות רוחנית ולדאוג לכך שבעולם ידעו שיש הקב"ה'".

עדה מספרת כי באותם רגעים היא הרגישה כיצד היא יורדת בחזרה לעולם. "אני לא זוכרת את הפרטים המדויקים, אבל הרגשתי שמישהו מושך אותי מתוך הים. הסתבר שזה היה צוללן, שלא ברור מאיפה הוא הגיע, כי אף אחד לא הזעיק אותו, הוא פשוט עבר שם ברגע הנכון. זהו נס מוחלט, ברור שהקב"ה שלח אותו. הוא גם סיפר לאחר מכן שהיה כמעט בלתי אפשרי להוציא אותי מהמים, כי הייתי ממש קבורה באבנים וכשהוא שלף אותי הייתי ללא הכרה והיה ברור לו שאני לא שורדת".

ההחייאה התבצעה על החוף, אך הזיכרון הבא של עדה הוא מבית החולים. "התעוררתי והרגשתי איך שכל גופי כואב. הייתי חבולה ומותשת. אבל התאוששתי יחסית במהירות. כולם מסביבי דיברו על כך שהיה לי נס ושעברתי מה שנקרא 'מוות קליני', גם אמרו לי שאני צריכה לברך ברכת הגומל ואכן ברכתי. אבל הייתי בחורה צעירה ומהר מאוד שקעתי שוב לתוך כל השטויות וההבלים שעניינו אותי באותה תקופה".

מספר שנים לאחר מכן היא התחתנה ולאחר מכן נולדו לה ילדיה. "במשך כל השנים זכרתי את החוויה שעברתי, אבל הדחקתי אותה. כנראה שבתת מודע הבנתי שהעיסוק בה יחייב אותי והיה לי קשה לקחת על עצמי מחויבות. אבל בשנים האחרונות מצאתי את עצמי נכנסת שוב לתוך מה שעברתי ומתחילה להפנים את העובדה שיש חיים אחרי המוות ושהאמת היא רק אחת. לאט-לאט הבנתי שאני רוצה לבחור אורח חיים אחר. זכרתי כל הזמן את מה שאמרו לי בשמיים - שאני צריכה להיות יותר רוחנית, והחלטתי לממש את זה".

 

חיזוק בזכות העלונים

השינוי לא התרחש אצל עדה ברגע אחד, אלא הוא הגיע באופן הדרגתי. "לקחתי על עצמי כל הזמן עוד ועוד קבלות קטנות. בתחילה החלטתי שאני שומרת שבת, אחר כך התחלתי להקפיד על כשרות והשתתפתי בשיעורי תורה. מאז שהתחלתי להתחזק קרו לי המון ניסים, אני ממש רואה בחוש איך שהקב"ה נמצא אתי ושומר עליי בלי הפסקה. אמנם עדיין שום דבר לא קל, כי אני מתגוררת בתל אביב עם כל הניסיונות שיש בעיר הזו. ילדיי, לצערי, לא בחרו בדרך כמו שלי, וזהו גם ניסיון בפני עצמו, אבל הדרך ברורה לי, וזה העיקר".

מה נותן לך את הכוח?

"מה שמחזק אותי זו העובדה שאני מרגישה ממש השגחה פרטית שמלווה אותי. זה קורה לי בכל מיני תחומים, אבל הפעם בה הרגשתי את זה באופן החזק ביותר הייתה כשנתקלתי לראשונה בעלונים של הידברות. זה היה בדיוק בתקופה מאוד קשה עבורי, בגלל כל מיני סיבות. הרגשתי ריקנות ותשישות, ואז נתקלתי בעלון. קראתי את המאמרים שהופיעו שם והם מאוד חיזקו אותי. באותו רגע החלטתי שאני רוצה להפיץ את העלון. המצב הכלכלי שלי היה על הפנים, אבל החלטתי בכל זאת לקחת את זה על עצמי. מאז אני מחלקת את העלונים בכל יום חמישי בלילה. בתחילה הבאתי אותם לבתי הכנסת, עד שבשלב מסוים הבנתי שבבתי כנסת יש אנשים שממילא כבר נמצאים בתוך היהדות ואני רוצה להפיץ את היהדות אצל כאלו שרחוקים. אז החלטתי להוסיף עוד עלונים ולחלק בנוסף גם במקומות אחרים. כך למשל מצאתי נקודת חלוקה בסופר. אני מגיעה לשם כדי לעשות קניות ובינתיים מחלקת. יש אנשים שבאופן קבוע מחכים לי כדי לקבל את העלון, אחר כך אני ממשיכה לחנות תשמישי קדושה בשכונת התקווה. זו שכונה כל כך חילונית, אבל תתפלאו לשמוע, גם שם יש כאלו שמתעניינים. שמעתי מכמה מהם שבעקבות הקריאה הם התחילו להשתתף במעמדי סליחות, בהפרשות חלה ובערבים רוחניים. "אף פעם לא קרה שנשאר לי אפילו עלון אחד", מדגישה עדה, "כולם נחטפים".

מה שבעיקר מעניין לראות, זה לדבריה שהאנשים שמבקשים את העלונים נמנים על כל הסוגים וכל אחד אומר שהוא אוהב דברים אחרים. "יש שמתחברים לכתבות של הרב זמיר ויש כאלו שקוראים את הטורים של הרבנית ימימה, יש גם הורים שלוקחים בשביל הילדים שלהם. ממש בשבוע האחרון אמר לי מישהו: 'לקחתי על עצמי הנחת תפילין בזכות קריאת העלון'. ממש התרגשתי מזה".

במשך החודשים האחרונים הזדמן לעדה להגיע מספר פעמים לקבר רשב"י במירון ולקברי צדיקים נוספים. "חילקתי לאנשים את העלונים מחוץ לקבר וראיתי עד כמה שהם מתחזקים. אני לא יודעת אף פעם להיכן העלונים שאני מחלקת מתגלגלים ומי אלו שקוראים אותם, אבל דבר אחד ברור לי – החלוקה הזו מחזקת אותי באופן אישי, וזהו כבר דבר ענק".

מעוניינים לקבל את העלון לחלוקה והשתתפות בהוצאות? חייגו 073-2221388 או מלאו פרטים כאןכך תקבלו 50 עותקים לחלוקה מדי שבוע, לזיכוי הרבים. מומלץ ביותר! ועכשיו מבצע - חודש ראשון ללא תשלום (בהתחייבות לשלושה חודשים). לחצו כאן להצטרפות.

תגיות:עלון שבתמוות קליניעדה ברנט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה