חדשות בארץ

עיתונאי איראני ראיין את ליברמן בתל אביב, צה"ל מזהיר את החיזבאללה

אבו מאזן מונע סיוע הומניטרי לרצועת עזה, קים ג'ונג און ממשיך לסמוך על טראמפ, ורוסיה ממשיכה להכחיש כל קשר להרעלת המרגל הרוסי בבריטניה. כל מה שחשוב לדעת

אא

מדיני/בטחוני

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הבהיר הערב כי כל עוד הפלסטינים לא יתקדמו במשא ומתן עם ישראל – הם לא יקבלו תקציבים אמריקניים. טראמפ אמר את הדברים בשיחת הוועידה המסורתית של הנשיא לרגל החגים עם ראשי הקהילה היהודית בארצות הברית. "הפסקתי להזרים כסף להנהגה הפלסטינית ולפלסטינים", אמר הנשיא האמריקני, והוסיף: "אמרתי – אנחנו לא משלמים לכם עד שלא תעשו עסקה. אמרו לי שזה לא מכובד להפסיק לשלם לפלסטינים אבל זה לא מכובד כשאנשים לא באים לשולחן המשא ומתן", אמר הנשיא האמריקני. להרחבה לחץ כאן

קצין בכיר בפיקוד הצפון שיגר היום איום תקיף לעבר ארגון החיזבאללה. בנתחו את תפיסת הלחימה של החיזבאללה, טען הקצין כי הארגון השיעי עלול לנסות לבצע פעולת חדירה שתכליתה תהיה להשתלט לזמן קצר על יישוב או מוצב ישראלי סמוך לגבול כדי להשיג הישג תודעתי משמעותי מבחינתו: "אנחנו מתכוננים לזה שינסו להפתיע אותנו בגבול עם לבנון. אני מעריך שיכולים להיות להם הישגים מצוינים בפשיטות. אבל אם חיזבאללה חושב שהכוח הזה יוכל להיכנס, לעשות נזק ולחזור חזרה ללבנון. מבחינתנו לא יהיה דבר כזה - הוא לא יצליח לחזור. נהרוג את כולם".

במקביל לדבריו של הקצין הבכיר, וכנראה שלא במקרה, התיר צה"ל היום לפרסם פרטים על העבודה הנרחבת המתבצעת בשנים האחרונות בגבול הצפון להקמתו של פרויקט "אבן משתלבת" – חומת בטון חדשה שתחליף את גדר הגבול הקיימת כיום. המכשול החדש יסייע אף הוא במניעת חדירת כוחות חיזבאללה ויספק ביטחון ליישובים. להרחבה לחץ כאן

העיתונאי האיראני הגולה מהראד מירדמדי הגיע השבוע לקריה בתל אביב כדי לראיין את שר הביטחון אביגדור ליברמן. מירדמדי הוא העורך הראשי של "רדיו פארדה" (בפרסית: מחר), שהוקם בשנת 2002 בתמיכת הממשל האמריקני כדי לשמש ככלי תקשורת חופשי לאזרחי איראן. זו הפעם הראשונה שעיתונאי איראני מגיע לקריה, וליברמן ביקש לשוב ולהעביר באמצעותו את המסר עליו חוזרים מקבלי ההחלטות בישראל בעת האחרונה. "נעשה את הכל על מנת למנוע כל ניסיון איראני להקים בסוריה בסיסי צבא או להביא ממדינות אחרות מיליציות שיעיות שיאיימו על ישראל". שר הביטחון הוסיף כי "במקום לפתח את הכלכלה והמדע, המשטר האיראני משקיע רק בתרגילים צבאיים ובטרור. מדוע מדינה עם עתודות נפט מהגדולות בעולם משקיעה כל כך הרבה בתכנית גרעין ובפיתוח טילים בליסטיים?". להרחבה לחץ כאן

היום שאחרי החלטת פרגוואי להחזיר את שגרירותה מירושלים לתל אביב: שר החוץ של פרגוואי, לואיס אלברטו קסטיליוני, אמר כי החלטת ישראל לסגור את שגרירותה בפרגוואי הייתה "מוגזמת ופזיזה", אך לדבריו "אנו מכבדים אותה כיוון שישראל היא מדינה ריבונית". הוא הוסיף כי "אחינו וחברינו בישראל לא צריכים לכעוס. יש למעלה מ- 85 מדינות שהשגרירות שלהן בתל אביב, ואנו חברים ובני ברית היסטוריים של ישראל. לא צריך לשכוח להישכח שהצבעתה של פרגוואי הייתה הקול המכריע בעד הקמת מדינת ישראל".

נשיא פרגוואי לשעבר, הוראסיו קארטס, שהגיע בחודש מאי לירושלים כדי לחנוך בה את שגרירות ארצו, תקף את ההחלטה שהוביל מחליפו, מריו אבדו בניטס, להחזיר את השגרירות לתל אביב: "בגדנו בחברה שלנו, הרצון של העם בפרגוואי נבגד, והחברות בין ישראל לפרגוואי נבגדה".

בעקבות ההחלטה שקיבלה פרגוואי, שוחח סגן נשיא ארצות הברית, מייק פנס, בטלפון עם בניטס – כך מסר שר החוץ קסטיליוני, שהוסיף כי "השיחה התקיימה בנעימות. הנשיא עדכן את פנס בהחלטתו וציין כי המדינה קיבלה את ההחלטה מתוך רצון לתרום לתהליך המשא ומתן לשלום".

שר הביטחון אביגדור ליברמן הודיע כי בעקבות הפרת הסדר שאירעה השבוע במעבר ארז, הוא יישאר סגור עד יום חמישי הבא. ליברמן מסר את הודעתו לתושבי רצועת עזה באמצעות עמוד הפייסבוק של מתאם פעולות הממשלה בשטחים: "לא נסבול אלימות. כל מי שמפעיל טרור צריך לדעת שהוא פוגע בפרנסתם של תושבי עזה".

יו"ר הרשות הפלסטינית, אבו מאזן, מונע את העברתו לרצועת עזה של סיוע קטרי בסך עשרה מיליון דולר. כך דיווח הערב גל ברגר בחדשות "כאן 11". על פי הידיעה, קטר סיכמה עם שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, כי הכסף ישמש לקניית סולר עבור בתי החולים והמתקנים לטיהור שפכים ברצועה, שצפוי להיגמר עד סוף החודש.

בארץ

בית המשפט המחוזי בלוד גזר היום מאסר עולם על מוג'אהד עאסי, פלסטיני תושב העיירה בית ליקיא שבדרום השומרון, שהורשע ברציחתו של החקלאי דוד בר קפרא הי"ד לפני שלוש שנים. בנוסף, הוא חויב לשלם פיצוי בסך 130 אלף שקלים לאלמנתו של בר קפרא, ו- 110 אלף שקלים לארבעת ילדיו. בן דודו של הרוצח, עלאא עאסי, שהיה שותף למעשה, הורשע בסוף חודש יולי בהריגה בלבד ונידון ל- 18 שנות מאסר. להרחבה לחץ כאן

הפעוטה בת השלוש שטבעה לפני שמונה ימים בבריכה ביתית במושב מיטב שבגלבוע הלכה הלילה (חמישי) לעולמה. היא נמשתה מהבריכה במצב אנוש, הועברה לבית החולים "העמק" בעפולה, ומאז נאבקה על חייה.

בית משפט השלום לתעבורה בעכו זיכה היום 21 נהגים מעבירות תנועה, לאחר שקבע כי אמינותן של מצלמות המהירות הנייחות לא הוכחה. מדובר בשלב נוסף בסאגה המתמשכת הנוגעת למצלמות, המכונות א-3, שבהצבתן הוחל בשנת 2012. הנהגים, שקיבלו דו"חות על מהירות מופרזת בהסתמך על תיעוד המצלמות, ערערו על אמינותן והגישו תביעה לבית המשפט באמצעות עורך הדין תומר גונן. בפסק הדין שהוציא, מתח השופט יעקב בכר ביקורת חריפה על מכון התקנים הישראלי, שלבקשת המשטרה שלח את המצלמות לבדיקה במעבדה ההולנדית NMI ועל סמך בדיקות אלו אישר את תקינותן. בכר קבע כי הליך הדיווח של המכון על הבדיקה שבוצעה בחו"ל לא היה תקין; לדבריו, תו התקן "לא הוכח כלל", ו"ניתן לקבוע באופן חד וברור כי הבדיקות שבוצעו לצורך תקינת המערכת הן בגדר 'עדות שמועה', על כל המשתמע מכך". בשורה התחתונה, פסק השופט, "במצב שבו מתערערת אמינות המערכת עד היסוד, הרי שבמקרה שלא ייבחן מחדש תו התקן שהוצמד למערכת והבדיקות שנעשו לכאורה על מנת שזה יינתן, קיים חשש ממשי להסתמך על מדידות המערכת". להרחבה לחץ כאן

מהמשטרה נמסר בתגובה להחלטת בית המשפט, כי זו התקבלה "מבלי שנבחנו ממצאי הבדיקות המקיפות, המגיעות לסיומן בימים אלו בטכניון. המצלמות ימשיכו לפעול באופן מלא ולסייע למשטרה להיאבק בקטל בכבישים".

בעולם

מנהיגי צפון קוריאה ודרום קוריאה יקיימו ביניהם פסגה בין ה- 20-18 בספטמבר. כך סוכם במפגש בין בכירים משתי המדינות. היועץ לביטחון לאומי של קוריאה הדרומית, צ'ונג יו יונג, שנפגש עם מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, מסר כי הפסגה תדון בפירוזו המוחלט של חצי האי הקוריאני מנשק גרעיני. צ'ונג אמר כי קים "אישר מחדש את מחויבותו לפירוז מלא מנשק גרעיני" והביע את נכונותו לשתף פעולה לשם כך עם דרום קוריאה וארצות הברית. מנהיג המדינה המבודדת אמר כי הוא ממשיך לרחוש אמון לנשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, למרות הקשיים שהתגלעו לאחרונה במשא ומתן בין שתי המדינות. טראמפ הגיב לדיווח בציוץ טוויטר: "תודה לך, קים. אנחנו נעשה את זה ביחד".

דמיטרי פסקוב, דוברו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין, הכחיש היום שוב כל קשר להרעלתם של המרגל סרגיי סקריפל ובתו יוליה בסולסברי שבבריטניה בחודש מרץ האחרון. ההכחשה באה לאחר שאתמול נחשפו בבריטניה תמונותיהם של שני אזרחי רוסיה החשודים בהרעלה, וראש הממשלה תרזה מיי האשימה כי הם פעלו "כמעט בוודאות" באישור הדרגים הבכירים ברוסיה. פסקוב אמר כי "לרוסיה אין ולא היה שום קשר לאירועים בסולסברי. רוסיה לא הייתה מעורבת בשום צורה. עבורנו, לא מתקבל על הדעת שהאשמות כאלה יופנו נגד מנהיגי רוסיה".

תחזית מזג האוויר

מחר (שישי) תורגש ירידה נוספת בטמפרטורות והן יהיו נמוכות מעט מהרגיל לעונה. ייתכן טפטוף עד גשם מקומי קל בצפון הארץ ובמרכזה.

ביום ראשון, ערב ראש השנה, הטמפרטורות יעלו וישובו להיות ממוצעות לעונה. יהיה מעונן חלקית. בשעות הבוקר עדיין ייתכן גשם מקומי קל בצפון הארץ ובמרכזה.

תגיות:פטירה בטביעהקים ג'ונג און

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה