חדשות בעולם

טראמפ: אם הפלסטינים לא יתקדמו במשא ומתן – לא נשלם להם

בשיחת ועידה שקיים עם ראשי הקהילה היהודית, אמר נשיא ארצות הברית כי הבהיר לפלסטינים: "אנחנו לא משלמים לכם עד שלא תעשו עסקה. זה לא מכובד כשאנשים לא באים לשולחן המשא ומתן"

טראמפ (צילום: שאטרסטוק)טראמפ (צילום: שאטרסטוק)
אא

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, הבהיר הערב (חמישי) כי כל עוד הפלסטינים לא יתקדמו במשא ומתן עם ישראל – הם לא יקבלו תקציבים אמריקניים.

טראמפ אמר את הדברים בשיחת הוועידה המסורתית של הנשיא לרגל החגים עם ראשי הקהילה היהודית בארצות הברית. במהלך השיחה הוא אף השיב לשאלות שהופנו אליו.

"הפסקתי להזרים כסף להנהגה הפלסטינית ולפלסטינים", אמר טראמפ, והוסיף: "אמרתי – אנחנו לא משלמים לכם עד שלא תעשו עסקה. אמרו לי שזה לא מכובד להפסיק לשלם לפלסטינים אבל זה לא מכובד כשאנשים לא באים לשולחן המשא ומתן", אמר הנשיא האמריקני.

טראמפ ציין כי "יומיים-שלושה לפני ההכרזה על ירושלים [כבירת ישראל] הפסקתי לקבל שיחות ממנהיגים זרים שרצו לשכנע אותי לא לעשות זאת. הורדנו את ירושלים מהשולחן. זה יעזור להשיג עסקה. האם ישראל תעשה משהו שיהיה טוב עבור הפלסטינים? כן, היא תעשה". הנשיא האמריקני הבהיר: "נמשיך להגן על ישראל במוסדות בינלאומיים. יועציי קושנר, גרינבלט ופרידמן עובדים על תוכנית השלום. אמרו לי שזו העסקה הקשה ביותר ואני מתחיל להאמין שזה באמת המצב. אנחנו השגנו התקדמות בעבודה על תוכנית השלום. זו נחשבת העסקה הקשה ביותר שיש. אבל אנחנו נשיג את זה".

בהתייחסו לסוגיה האיראנית, טען טראמפ כי מזכיר המדינה הקודם, רקס טילרסון, הפעיל עליו לחץ שלא לפעול נגד טהראן: "מצטער שלא פרשתי קודם מהסכם [הגרעין], נשארתי כי טילרסון התנגד". הוא ציין כי "איראן אינה אותה מדינה שהייתה לפני שנכנסתי לתפקיד. יש להם בעיות כלכליות והפגנות". הנשיא גם חזר על דברים שאמר בתחילת החודש שעבר בעצרת בפלורידה: "אני בטוח שהם יתקשרו בקרוב ויבקשו להיכנס למשא ומתן".

טראמפ לא שכח, כמובן, להעניק ברכה לרגל לראש השנה: "אני רוצה לאחל לכם שנה טובה, אני נהנה להיות אתכם בכל שנה. החגים והמסורת היהודית משפיעים על העולם. לאורך השנים העם היהודי סבל מרדיפות וכו'. יש לי קשר אישי ליהדות – איוונקה, ג'ארד וילדיהם".

בשיחה השתתפו גם ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של טראמפ, ושגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן. השגריר הבטיח כי עד יוני 2019, יוכפלו גודל השגרירות האמריקנית בירושלים, וכן כוח האדם המאייש אותה.

תגיות:דונלד טראמפדיוויד פרידמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה