חדשות בארץ

דיווחים על תקיפה ישראלית בסוריה, איראן הבריחה נשק לחיזבאללה במטוסים אזרחיים

טראמפ הזהיר את רוסיה ואיראן מפני מתקפה באידליב, אבו מאזן מחרים את שליח האו"ם מלאדנוב, ובישראל חיים למעלה מ- 6.5 מיליון יהודים. כל מה שחשוב לדעת.

אא

בטחוני/מדיני

רשת "פוקס ניוז" דיווחה הלילה (שלישי) כי איראן הבריחה אמצעי לחימה לארגון החיזבאללה באמצעות מטוסים אזרחיים. החשיפה של הערוץ האמריקני מסתמכת על מקורות מודיעין מערביים. אלו איתרו שתי טיסות חשודות שיצאו בחודשיים האחרונים מטהראן ונחתו לבסוף בביירות, אך המסלולים שעשו המטוסים היו, לדבריהם, "בלתי שגרתיים". המטוסים שביצעו את הטיסות שייכים לחברת "קאסם פארס אייר" (Qasem Fars Air), הנמצאת בשליטתם של משמרות המהפכה האיראניים, ועל פי החשד הם הובילו נשק לחיזבאללה, וכן רכיבים לייצור נשק מדויק שיועדו עבור מפעלי נשק איראניים הממוקמים בתוך לבנון. דובר משרד החוץ האיראני, בהראם קאסמי, הכחיש את הדיווח ב"פוקס ניוז" והגדירו כ"פרופוגנדה של חוגים אנטי-איראניים". להרחבה לחץ כאן

עיראק הגיבה הבוקר לדברים שאמר אתמול שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מהם השתמע כי ישראל עשויה לתקוף מטרות איראניות בשטח עיראק. מקור במשרד ההגנה העיראקי מסר לערוץ הלבנוני "אל-מיאדין" כי הריבונות של עיראק מהווה "קו אדום" מבחינתה. הגורם הוסיף כי משרדו מחכה לתגובה רשמית פומבית על דברי ליברמן מפיו של ראש ממשלת עיראק, חיידר אל-עבאדי, שבתוקף תפקידו הוא המפקד העליון של הצבא. להרחבה לחץ כאן

שר הביטחון אביגדור ליברמן ביקר הבוקר עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט בתרגיל צבאי שנערך בצפון הארץ. ליברמן אמר לאחר מכן : "התרשמתי שיש לנו כוח מבצעי בכשירות גבוהה ביותר, מוכן לכל משימה. פגשתי את הלוחמים, שוחחתי עם המפקדים. ההבנה, המוטיבציה, הכשירות – הכל יוצא מן הכלל. זה הכוח הכי חזק שקיים במזרח התיכון כולו. אף אויב לא מסוגל לעמוד מולו, ואני מאוד מקווה שלא נזדקק לבחון אותו על אמת".

צה"ל חשף היום כי מתחילת 2017 ביצעו כוחותיו 202 פעמים תקיפות בסוריה נגד יעדים איראניים, במטרה למנוע את ניסיונותיה של איראן להתבסס בסוריה. כתוצאה מכך, איראן עצרה את המשך בניית הבסיסים ואת בניית יכולותיה הצבאיות בסוריה, אך עם זאת היא ממשיכה בנסיונותיה להשיג מאחזי שליטה באזור. בהתייחס למצב בגיזרת הדרום, צה"ל מעריך כי הסיכויים להסלמה מול החמאס גבוהים מסיכויי ההסדרה. להרחבה לחץ כאן

בסוריה דיווחו הערב כי ישראל תקפה מטרות איראניות בצפון-מערב המדינה. לדברי הארגון הסורי לזכויות אדם, התקיפה כוונה כנגד אתרים איראניים לייצור טילים ארוכי טווח - במסיאף שבמחוז חמאה (אזור שכבר הותקף לא אחת בעבר), ולראשונה בעיר בניאס שבמחוז טרטוס. סוכנות הידיעות הסורית הרשמית סאנ"א טענה כי סוללות ההגנה האווירית הסוריות יירטו 5 טילים ששוגרו לעבר אזור חמאה. בתקיפות נהרג אדם אחד לפחות, ו- 12 נפצעו.

שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, אמר היום בטקס הרמת כוסית לרגל ראש השנה, כי ניתן להבחין בסימנים לכך שהמשטר האיראני נמצא תחת לחץ חסר תקדים. פרידמן הוסיף כי הלחץ יגבר: "אני בטוח שהאויב הזה - האתגר הגדול של דורנו - ייכנס לפח האשפה של ההיסטוריה". בהתייחסו לזירת הסכסוך הישראלי-פלסטיני, אמר פרידמן כי משטר טראמפ שחט את הפרות הקדושות בסוגיה הפלסטינית, כהגדרתו. לדבריו, ארצות הברית הוציאה 10 מיליארד דולר כסיוע לפלסטינים בכדי לפתור את הבעיה, אבל התברר שהכסף הזה לא מקרב במילימטר את סוף הסכסוך אלא רק מנציח את הפליטות ואת סוף הסכסוך.

ראש הממשלה בנימין נתניהו השתתף היום בטקס הרמת כוסית עם עובדי משרדו לרגל ראש השנה. הוא אמר במהלך הטקס: "אנחנו חיים באזור מאתגר - ואנחנו יכולים לו. אנחנו מכים באויבינו כשצריך, ואנחנו מסוגלים להכות בהם עוד יותר. אנחנו מגינים על גבולותינו ואנחנו גם דואגים לטפל באיומים כשהם רחוקים יותר ועדיין לא הגיעו אלינו, בבחינת 'ראה את הנולד' - הקדם את הרעה. אנחנו עושים זאת".

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן אינו מסתפק בהחרמת הממשל האמריקני. דנה בן שמעון מ"כאן 11" דיווחה הערב, מפי בכיר פלסטיני, כי ההנהגה הפלסטינית החליטה בשלב זה לנתק מגע ולא לשתף פעולה עם שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב. מלאדנוב מואשם כי הוא פועל לשיקום רצועת עזה ולקידומה של "עסקת המאה" האמריקנית תוך כדי עקיפתה של הרשות. הפלסטינים אף פנו למזכ"ל האו"ם אנטוניו גוטרש בדרישה להכריז על מלאדנוב כ"אישיות בלתי רצויה".

מקורות פלסטיניים מדווחים כי מצרים הודיעה ליו"ר הרשות הפלסטינית על השעיית המגעים להסדרה בין ישראל והחמאס. על פי הדיווחים, ההודעה נמסרה לאבו מאזן לאחר פגישה שקיים עם בכירי המודיעין המצרי, והיא נועדה להרגיע את ההנהגה הפלסטינית ברמאללה הטוענת שהרגיעה בין ישראל והחמאס תבוא על חשבון הרשות הפלסטינית ותחבל במאמצים להגיע לפיוס פנים-פלסטיני.

מנהיג החמאס בעזה, יחיא סינוואר, הבהיר היום כי למרות השקט היחסי השורר בגבול ישראל ועזה, "עד כה אין הסכם ולא טיוטת הסכם להפסקת אש עם ישראל". בכינוס של ארגונו בעזה, דחה סינוואר את הידיעות לפיהן הצדדים דנים על הקמת שדה תעופה בסיני עבור הפלסטינים: "השיח כרגע הוא על נתיב ימי בין רצועת עזה לקפריסין ועל מציאת פתרון לבעיה של אונר"א באופן שיטתי". הוא ציין כי החמאס אינו רוצה במלחמה, אך לדבריו "אנו מוכנים להדוף כל תוקפנות". סינוואר התגאה בהצלחתם של הארגונים הפלסטיניים ברצועה ליצור לחץ על ישראל באמצעים פשוטים כדוגמת בלוני תבערה והפגנות: "ייכתב בהיסטוריה כי העם שלנו הצליח לגרום לאויב לחשוב מחדש, למרות הרעב והמצור".

משלחת של חברי כנסת מ"הרשימה המשותפת" בראשות יו"ר הרשימה, חבר הכנסת איימן עודה, נפגשה היום בבריסל עם שרת החוץ של האיחוד האירופי, פדריקה מוגריני. בהודעה שמסר דובר מטעם האיחוד האירופי נאמר כי בפגישה עלה, בין היתר, גם חוק הלאום, וכי מוגריני אמרה שהאיחוד האירופי עוקב אחרי אופן יישום החוק והשלכותיו.

בארץ

משטרת ישראל הוזעקו לפני הצהריים לשכונת "בית ישראל" בירושלים, בעקבות דיווח למוקד 100 על פריט אמל"ח שהתגלה בחצר בית ברחוב שמעון רוקח בשכונה. במהלך הטיפול הראשוני בפריט, הרחיקו השוטרים מהמקום את בני הבית, תושבי השכונה ועוברי האורח הרבים שהתקהלו בסביבה. לאחר מכן הוצא הפגז בצורה בטוחה על ידי החבלנים. הוא יועבר לאתר מרוחק לשם השמדתו. להרחבה לחץ כאן

הלשכה המרכזית לססטיטיקה פרסמה נתונים לסיכום שנת תשע"ט, מהם עולה כי בערב ראש השנה תשע"ט אוכלוסיית ישראל נאמדת בכ- 8.907 מיליון נפש. האוכלוסיה היהודית מונה כ- 6.625 מיליון תושבים - 74.4% מכלל האוכלוסיה. האוכלוסיה הערבית מונה כ- 1.864 מיליון תושבים (20.9%) ואוכלוסיית האחרים מונה כ- 418 אלף תושבים.

ועוד נתונים על שנת תשע"ח: רשות האוכלוסין וההגירה פרסמה, כי במהלך השנים החולפת נולדו בישראל 168,441 תינוקות, ולהבדיל - 41,165 בני אדם הלכו לעולמם. השם הנפוץ ביותר שנתנו הורים לתינוקות שנולדו להם במהלך השנה – אריאל לבן, תמר לבת. להרחבה לחץ כאן

בעולם

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, שיגר הלילה (שלישי) אזהרה מפורשת לרוסיה ולאיראן שלא להשתתף במתקפה הגדולה אותה מתכנן הצבא הסורי לבצע בקרוב לכיבושו של מחוז אידליב, מעוזם האחרון של המורדים בסוריה. האזהרה, אותה העביר טראמפ באמצעות חשבון הטוויטר שלו, הופנתה גם למשטר הסורי: "אסור לנשיא בשאר אל-אסד לתקוף בפזיזות את מחוז אידליב. הרוסים והאיראנים יעשו טעות הומניטרית חמורה אם יקחו חלק בטרגדיה האנושית הפוטנציאלית הזו. מאות אלפי בני אדם עלולים להיהרג. אל תתנו לזה לקרות!". להרחבה לחץ כאן

סגן שר החוץ הסורי, פייסל מיקדאד, הגיב לדבריו של טראמפ ברוח ההצהרות היוצאות לאחרונה מדמשק: "המשטר אינו זקוק לנשק כימי משום שדי לו בנשק הקונבנציונלי שבידיו".

ולמרות האזהרה האמריקנית, מטוסי קרב רוסיים חידשו היום את התקיפות האוויריות באזור אידליב, לאחר 22 יום של הפוגה. כך דיווח הארגון הסורי לזכויות אדם, המנטר את מהלך המלחמה בסוריה. על פי דיווח זה, 38 גיחות קרב ב- 20 אזורים בצפון-מערב סוריה הביאו להריגתם של 20 בני אדם. 27 נוספים נפצעו.

כוחות הביטחון במצרים עצרו היום אדם שניסה לבצע פיגוע בסמוך לשגרירות ארצות הברית בקאהיר. המחבל זוהה לאחר מכן כעבדאללה איימן עבד א-סמיע, בן 24. עדת ראייה סיפרה כי היא שמעה פיצוץ, וראתה לאחר מכן את תרמיל הגב שעל גבו של המחבל עולה באש. לאחר שהאש כבתה, השליכו אנשי ביטחון את המחבל אל הקרקע והוא נעצר. בתרמילו נמצאו חומרים כימיים.

תחזית מזג האוויר

מזג האוויר מחר (רביעי) יהיה מעונן חלקית עד בהיר. תחול ירידה קלה בטמפרטורות, בעיקר בהרים ובפנים הארץ. בנוסף, תורגש הקלה בעומסי החום.

ביום חמישי יהיה מעונן חלקית, תחול ירידה נוספת בטמפרטורות והן יהיו רגילות לעונה. בצפון הארץ ייתכן טפטוף.

ביום שישי יהיה מעונן חלקית ונוח יחסית לתקופה. בהרים ייעשה מעט קריר מהרגיל וייתכן גשם מקומי בצפון הארץ ובמרכזה.

תגיות:ניקולאי מלאדנובפדריקה מוגרינייחיא סינוואר

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה