חדשות בארץ

עיראק בתגובה לאיומי ליברמן: הריבונות שלנו – קו אדום

מקור במשרד ההגנה העיראקי הגיב על דבריו של ליברמן, לפיהם ישראל תפעל נגד כל איום איראני גם אם הוא מגיע משטח עיראק. בסוף השבוע דיווחה "רויטרס" כי איראן העבירה טילים בליסטיים לטווח קצר למיליציות השיעיות בעיראק

(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)(צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון)
אא

עיראק הגיבה הבוקר (שלישי) לדברים שאמר אתמול שר הביטחון, אביגדור ליברמן, מהם השתמע כי ישראל עשויה לתקוף מטרות איראניות בשטח עיראק. ליברמן, שהשתתף ב"וועידת המשפיעים" של חברת החדשות, אמר כי ישראל עוקבת אחרי כל מה שנעשה בסוריה: "לגבי האיומים השונים – אנחנו לא מגבילים עצמנו רק לשטח סוריה. זה צריך להיות ברור. אנחנו נתמודד עם כל איום איראני, לא משנה מאין הוא יגיע. חופש הפעולה של ישראל מוחלט, ואנחנו נשמור על החופש הזה".

דבריו של ליברמן באו, בין היתר, בתגובה לידיעה שפרסמה בסוף השבוע סוכנות הידיעות "רויטרס", לפיה בחודשים האחרונים איראן העבירה טילים בליסטיים לטווח קצר למיליציות השיעיות בעיראק, וכי היא מתכננת גם להקים בעיראק מפעלים לייצור טילים. הידיעה הבלעדית של "רויטרס" הסתמכה על מקורות איראניים, עיראקיים וגורמי מודיעין מערביים. פקיד בכיר איראני מסר לסוכנות כי העברת הטילים נועדה לשמש כ"תוכנית גיבוי" למקרה שאיראן תותקף על ידי ארצות הברית. הוא הוסיף כי לא מדובר במספר גבוה של טילים – "כמה עשרות, אבל אם יהיה צורך המספר יכול לגדול". על פי הכתבה, מדובר בטילי "זילזאל", "פאתח 110" ו"זולפיקאר", שמסוגלים לפגוע במטרות בטווח שבין 200 עד 700 ק"מ – כך שאם יוצבו במערב עיראק או בדרומה הם עלולים להוות איום על תל אביב ועל ריאד בירת סעודיה. לדברי גורם מערבי, "נראה שאיראן הפכה את עיראק לבסיס טילים קדמי". טהראן ובגדאד הכחישו את הידיעה של "רויטרס".

ערוץ "כאן 11" דיווח אתמול כי בשבועות האחרונים העבירה ארצות הברית מסר לישראל, בו ביקשה שלא לתקוף את הכוחות האיראניים בעיראק. על פי הדיווח, הבקשה באה על רקע מידע שהתקבל, וככל הנראה אין לכך קשר לדיווחים על הצבת הטילים הבליסטיים האיראניים בעיראק.

וכאמור, מבגדאד הגיעה היום תגובה הדוחה את איומיו המרומזים של ליברמן. מקור במשרד ההגנה העיראקי מסר לערוץ הלבנוני "אל-מיאדין" כי הריבונות של עיראק מהווה "קו אדום" מבחינתה. הגורם הוסיף כי משרדו מחכה לתגובה רשמית פומבית על דברי ליברמן מפיו של ראש ממשלת עיראק, חיידר אל-עבאדי, שבתוקף תפקידו הוא המפקד העליון של הצבא.

ובתוך כך, ליברמן ביקר הבוקר עם הרמטכ"ל גדי איזנקוט בתרגיל צבאי שנערך בצפון הארץ. שר הביטחון אמר לאחר מכן : "התרשמתי שיש לנו כוח מבצעי בכשירות גבוהה ביותר, מוכן לכל משימה. פגשתי את הלוחמים, שוחחתי עם המפקדים. ההבנה, המוטיבציה, הכשירות – הכל יוצא מן הכלל. זה הכוח הכי חזק שקיים במזרח התיכון כולו. אף אויב לא מסוגל לעמוד מולו, ואני מאוד מקווה שלא נזדקק לבחון אותו על אמת".

תגיות:איראןעיראקאביגדור ליברמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה