חדשות בעולם

ארצות הברית: כתב אישום נגד שני איראנים שריגלו לטובת טהראן

על פי כתב האישום, שהוגש בבית משפט בוושינגטון, אחד משני החשודים עקב אחרי מטרות יהודיות בשיקגו, ביניהן בית חב"ד

תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

שני איראנים, שאספו מידע על מטרות יהודיות וישראליות בארצות הברית ועל מתנגדים של המשטר האיראני, מואשמים בריגול לטובת טהראן. כך הותר אמש (שני) לפרסום על ידי מחלקת המשפטים בארצות הברית.

אחמדרזה מוחמדי-דוסטדאר, בן 38, בעל אזרחות אמריקנית ואיראנית, ומג'יד גורבאני, בן 59, אזרח איראני המתגורר בקליפורניה, נעצרו ב- 9 באוגוסט. על פי כתב האישום, שהוגש בבית משפט בוושינגטון, דוסטדאר הגיע ביולי 2017 מאיראן לארצות הברית במטרה לאסוף מודיעין על גופים ואנשים הנחשבים על ידי המשטר האיראני כאויביו. בין המטרות אחריהן עקב היו מרכזים ישראליים ויהודיים, וכן אישים הקשורים לארגון האופוזיציה האיראני "מוג'אהדין ח'לק". ב- 21 ביולי 2017 ערך דוסטדאר תצפיות על בית חב"ד באוניברסיטת שיקגו ועל מרכז הסטודנטים היהודים "הילל" בעיר. הוא מואשם כי צילם תמונות של אמצעי האבטחה בבית חב"ד. ב- 25 ביולי הוא נסע לקליפורניה, ונפגש בימים שלאחר מכן מספר פעמים עם גורבאני. בסוף החודש הוא חזר לטהראן.

חודשיים לאחר מכן, ב- 20 בספטמבר, נסע גורבאני לניו יורק. הוא הגיע לעצרת של ה"מוג'אהדין ח'לק" וצילם תמונות של אנשים שהשתתפו בה. בדצמבר 2017 הוא העביר את התמונות לדוסטדאר, שהגיע פעם נוספת לארצות הברית, וקיבל תמורתן 2,000 דולר. סוכני ה- FBI הקליטו שיחות בין השניים, בהן גורבאני הזכיר את נסיונותיו "לחדור" לתוך ארגון ה"מוג'אהדין ח'לק", בעוד דוסטדאר דיבר על כך שהוא קיבל הוראה לאסוף ממנו את המידע.

על פי תצהיר של ה- FBI שהוגש לבית המשפט, התמונות וקבלה בכתב יד על סך 2,000 דולר נמצאו בחיפוש במזוודתו של דוסטדאר כאשר הגיע לשדה תעופה בארצות הברית בדרכו חזרה לאיראן.

בכתב האישום נטען עוד, כי גורבאני נסע בחודש מרץ השנה לאיראן. הוא דיווח לשולחיו על המידע שאסף על ה"מוג'אהדין ח'לק" וקיבל משימות ריגול נוספות. בשובו לארצות הברית, הוא נכח בחודש מאי בכינוס של גוף אופוזיציה איראני שנערך בוושינגטון, וגם שם צילם תמונות של משתתפי האירוע.

תגיות:איראןריגולבית חב"דארצות הברית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה