חדשות בארץ

הרב דוד לאו חיזק את ידי הספורטאי שהודיע שלא יתחרה ביום כיפור

דן קרמר, חבר נבחרת ישראל ברכיבה על סוסים, קיבל ביום שישי שיחת טלפון מהרב לאו. לאחר השיחה כתב קרמר: "אני מרגיש כעת הרבה יותר שלם עם ההחלטה שלי"

תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)תמונת אילוסטרציה (קרדיט: שאטרסטוק)
אא

דן קרמר, חבר נבחרת ישראל ברכיבת סוסים, קיבל ביום שישי שיחת טלפון מפתיעה. מעברו השני של הקו היה הרב הראשי לישראל, הרב דוד לאו, שהתקשר כדי לחזק את ידיו של קרמר על החלטתו שלא להתחרות ביום כיפור.

קרמר הודיע בשבוע שעבר כי לא יצא לתחרות בינלאומית חשובה בארצות הברית, מפני שזו עומדת להיערך ביום כיפור. במכתב ששיגר לראשי הענף בארץ כתב קרמר: "אני חזק לגבי הדת שלנו. יום כיפור הוא יום שתמיד כיבדתי וצמתי בו. דת ומסורת אלו דברים אישיים וחופשיים, ומשרד או איגוד לא צריך לקבוע איך אנחנו מעבירים את יום הכיפורים שלנו. אנחנו חופשיים להחליט". קרמר הוסיף: "אני סבור כי תהיה זו טעות חמורה בשיקול הדעת להתחרות ביום הקדוש הזה, על אף ההשלכות הספורטיביות שיש לאי-השתתפותי בתחרות כה מרכזית וחשובה, שתפגע בניקוד הבינלאומי שלי ושל הסוס שלי, ובסיכויי להגיע לאולימפיאדה. מבחינתי אין כאן בכלל עניין של שיקול דעת אישי. כספורטאי יהודי וישראלי גאה, אני לא מתכוון לפגוע ברגשות הציבור בישראל, ובעולם היהודי בכלל, ולהתחרות ביום הקדוש ביותר עבורנו".

הודעתו של קרמר הצטרפה להודעה שמסר עמרי אלון, שוער הפועל חדרה על פרישתו ממשחק פעיל: "עם כל האהבה למשחק, לקבוצה, לאוהדים – השבת יקרה לי יותר", כתב אלון, "חבל שענף הכדורגל הישראלי מאלץ אותי לבחור".

אשת התקשורת סיון רהב מאיר, הקדישה לשני הספורטאים את פינתה על פרשת השבוע, המשודרת בתכנית של חברת החדשות. רהב מאיר ציינה כי הדילמות בפניהן ניצבו השניים הן אותן הדילמות עימן התמודדו "ספורטאים יהודים, בעצם אוהבי השבת בכל מקצוע, בכל השנים בחו"ל. השאלה היא", תהתה, "האם במדינה היהודית הדמוקרטית, שזכינו לה אחרי 2000 שנים, המצב לא אמור להיות אחרת. עמרי אלון ודן קרמר היקרים, סליחה! כנראה היינו עסוקים יותר מדי בכותרות על הדתה".

בעקבות הפינה של רהב מאיר, התקשר הרב לאו לשני הספורטאים. קרמר - שהינו נין של הרב ישראל דב אודסר, הסבא מברסלב - כתב על השיחה בפוסט בעמוד הפייסבוק שלו:

"לפני דקות אחדות סיימתי שיחת טלפון עם אדם מאוד מיוחד ומכובד, הרב דוד לאו, רבה הראשי של מדינת ישראל ואיש רב פעלים, הפועל רבות לקירוב לבבות ויצירת גשר בין העולם הדתי לעולם החילוני בישראל ובתפוצות. הרב ביקש לחזק אותי לפני כניסת השבת על החלטתי שלא להתחרות באליפות העולם ביום כיפור, וזו הייתה שיחה מאוד מרגשת ומעצימה שנסכה בי ביטחון רב על כך שבאמת עשיתי את ההחלטה הנכונה, למרות הפסד הניקוד הספורטיבי החשוב והנזק הכלכלי הכרוך בהחלטתי".

קרמר ציין כי הרב לאו הבטיח לנסות ולסייע לחברי הנבחרת "על ידי פנייה לשרת התרבות והספורט, מירי רגב, שתנסה אף היא לסייע להתאחדות לשנות את מועד יום התחרות הראשון שנופל על היום הקדוש, ואני כולי תקווה שאולי הפעם זה יצליח. אני מודה מקרב ליבי לרב וגם למאות הישראלים והישראליות ששלחו לי ולבני משפחתי הודעות תמיכה רבות, וביקשו לסייע ולו במילה טובה או שתיים".

הספורטאי סיים את הפוסט בדברים המרגשים הבאים: "אחרי חודשים רבים בהם הנושא טורד את מנוחתי וכמה ימים של סערת נפש אמיתית, אני מרגיש כעת הרבה יותר שלם עם ההחלטה שלי, שאולי פגעה בי מעט באופן הספורטיבי והכלכלי, אך חיזקה אותי בהרבה מובנים אחרים, וגם נגעה בליבם של כל כך הרבה ישראלים ויהודים בארץ ובעולם".

תגיות:יום כיפורהרב דוד לאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה