חדשות בארץ

חבר נבחרת הרכיבה מסרב להשתתף בתחרות שמתקיימת ביום כיפור: "אני חזק בדת שלנו"

דן קרמר, חבר נבחרת ישראל ברכיבת סוסים, סירב לצאת לתחרות שעתידה להתקיים ביום כיפור, ועורר סערה רבתי סביב הנושא: "יום כיפור הוא יום שתמיד כיבדתי וצמתי בו. דת ומסורת אלו דברים אישיים וחופשיים, ומשרד או איגוד לא צריך לקבוע איך אנחנו מעבירים את יום הכיפורים שלנו"

אא

דן קרמר, חבר נבחרת ישראל ברכיבת סוסים, סירב לצאת לתחרות שעתידה להתקיים ביום כיפור, ועורר סערה רבתי סביב הנושא, בענף. את סירובו עיגן קרמר במכתב שאותו שיגר לראשי ההתאחדות, ובו נימק את סיבת סירובו להשתתף בתחרות: "אני חזק לגבי הדת שלנו", כתב קרמר במכתב. "יום כיפור הוא יום שתמיד כיבדתי וצמתי בו. דת ומסורת אלו דברים אישיים וחופשיים, ומשרד או איגוד לא צריך לקבוע איך אנחנו מעבירים את יום הכיפורים שלנו. אנחנו חופשיים להחליט".

מכתבו הצליח להרגיז את בכירי ההתאחדות, בין היתר משום שקרמר הוא מתחרה חזק ביותר ובהיעדרו - סיכויי הקבוצה לנצח ולהשיג כרטיס כניסה לאולימפיאדה, פוחתים משמעותית. 

לדברי קרמר, מדובר בטעות חמורה בשיקול הדעת של המעורבים, בדבר קביעת התחרות דווקא ביום המקודש ליהדות.

 

"אני סבור כי תהיה זו טעות חמורה בשיקול הדעת להתחרות ביום הקדוש הזה"

"החלטתי לא להצטרף ליתר חברי נבחרת ישראל, ולא להשתתף באליפות העולם הקרובה בארה"ב, זאת בשל העובדה כי התחרות מתקיימת ביום כיפור - וברצוני לכבד את היום הזה, ואת הציבור הישראלי והיהודי בישראל ובעולם. 

"אני סבור כי תהיה זו טעות חמורה בשיקול הדעת להתחרות ביום הקדוש הזה, על אף ההשלכות הספורטיביות שיש לאי-השתתפותי בתחרות כה מרכזית וחשובה, שתפגע בניקוד הבינלאומי שלי ושל הסוס שלי, ובסיכויי להגיע לאולימפיאדה. מבחינתי אין כאן בכלל עניין של שיקול דעת אישי. כספורטאי יהודי וישראלי גאה, אני לא מתכוון לפגוע ברגשות הציבור בישראל, ובעולם היהודי בכלל, ולהתחרות ביום הקדוש ביותר עבורנו".

מאמצים לשינוי יום התחרות עלו בתוהו, זאת למרות שהלו"ז היה ידוע יותר משנה מראש. ההתאחדות הבינלאומית לספורט הרכיבה הודיעה כי למרות שמדובר בנושא מורכב ברמה הטכנית - היא תבחן את הסוגייה בשנית ותעשה את כל המאמץ כדי למצוא פיתרון הולם.

תגיות:יום כיפורנבחרת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה