בריאות ותזונה

הורים אכפתיים? הכירו את מהפכת התזונה בבתי הספר

מהפכה מבורכת בבתי הספר: בין המוצרים שייאסרו למכירה בבתי הספר – בורקס, פיצה, עוגות, עוגיות, צ'יפס וחטיפי שוקולד

  • ה' אלול התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

ועדת החינוך בכנסת אישרה השבוע שורת תקנות מבורכות, שישנו את פניהם של הקיוסקים בבתי הספר. בין התקנות: חטיפים, ממתקים, מאפים עתירי שומן ומאכלים מטוגנים לא יוכלו להימכר.

על פי התקנות, התפריט החדש של הקיוסקים בבתי הספר יכלול מאפים מקמח מלא, דגני בוקר מקמח מלא וחלב, סודה או מים עם נענע במקום מיץ.

מדובר בצעד נוסף למלחמה במגיפת ההשמנה בקרב ילדים ובני נוער. לפי שעה, החוק יחול רק על קפטריות ומכונות אוטומטיות, ולא על מטבחים שפועלים במוסדות החינוך.

על פי הכללים החדשים, בעלי הקיוסקים יצטרכו להציג את רשימת המזונות שבכוונתם למכור, והנהלות בתי הספר יציגו את הרשימה לתלמידים ולהורים.

המוצרים המותרים:

מים, סודה, מים עם צמחי תבלין, מיץ פרי טבעי, חלב, משקה סויה, ירקות ופירות טריים ושטופים, מאפים מקמח מלא, דגני בוקר המכילים 70% קמח מלא, טחינה, אבוקדו, אגוזים ושקדים טבעיים (לא קלויים או מומלחים), קרטיבים שמשקלם עד 80 גרם, מוצרים שלא עברו טיגון (למעט חביתה), בשר בקר רזה, דג ועוף ללא עור.

המוצרים האסורים:

ברד, משקאות אנרגיה, משקאות מתוקים או משקאות דיאט (עם ממתיקים מלאכותיים), מיץ פירות וקפה או תה (בבתי הספר היסודיים), בורקס, מלאווח, ג'חנון, פיצה, עוגות, עוגיות, קרואסונים או וופלים, מנה חמה, צ'יפס, פיצוחים, חטיפים מלוחים, חמוצים, מוצרי חלב עם אחוז שומן גבוה וחטיפי שוקולד.

כמו כן, החל מעוד שנה וחצי ייאסר למכור בבתי הספר מוצרי מזון שיסומנו בסימון אדום, המצביע על כך שהם עתירי סוכר, נתרן או שומן.

החוק מגדיר סנקציות כספיות למי שלא יעמוד בו: קנס של 6,000 שקלים למי שיגיש מזון שאסור במכירה, וקנס של 1,500 שקלים לספק מזון שלא יציג פירוט של הרכב המזון הנמכר.

תגיות:ילדיםתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה