חדשות בארץ

סערה בעקבות ההפגנה בתל אביב נגד חוק הלאום, אמסלם תקף את בג"ץ

סוכלה הברחת עשרות אלפי בלונים לרצועת עזה, עשרות נפגעים בפיצוץ מחסן תחמושת במחוז אידליב שבסוריה, ונאס"א שיגרה גשושית לעבר השמש. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הבוקר, בפתח ישיבת הממשלה, לעימות המתמשך עם החמאס: "אנחנו בעיצומה של מערכה נגד הטרור בעזה. יש בה חילופי מהלומות, זה גם לא ייגמר במכה אחת". נתניהו הבהיר כי דרישתה של ישראל ברורה: "הפסקת אש מוחלטת. לא נסתפק בפחות מזה". הוא ציין כי "עד עתה השמדנו מאות מטרות צבאיות של החמאס, ובכל סבב תקיפות גובה צה"ל מהחמאס מחיר כבד נוסף. אני לא אחשוף כאן את התוכניות המבצעיות שלנו, הן מוכנות. המטרה שלנו היא להשיב את השקט לתושבי הדרום ולעוטף, המטרה הזאת תושג במלואה".

שר האנרגיה יובל שטייניץ אמר היום כי "מיטוט החמאס הינה אופציה, ואנחנו קרובים אליה יותר מבעבר". בראיון לרשת ב' ציין שטייניץ את ההישגים של סבב הלחימה האחרון ברצועה, שלדבריו נוצל כדי לפגוע קשה בתעשיית הטילים והכטב"מים של ארגון הטרור. שטייניץ הוסיף כי ישראל אינה יוצאת למלחמה כוללת בכל פעם שפוגעים בה: "לפעמים אנחנו יוצאים למבצעים ולתגובות חריפות". הוא הבהיר כי ישראל לא חתמה על הסכם הפסקת אש: "אנחנו כקבינט צריכים לראות התמונה הכללית, ואנחנו שומרים את הקלפים שלנו קרוב לחזה".

בחדשות עשר נחשף הערב, כי בשבועות האחרונים סוכל ניסיון להבריח לרצועת עזה עשרות אלפי בלונים. שלוש מכולות שהגיעו לנמל אשדוד עם המטען הבעייתי, שעלול היה להפוך לבלוני תבערה, הוחרמו על ידי המכס.

 

בארץ

אסון נוסף: בבית החולים רמב"ם בחיפה נקבע מותו של הפעוט ערן ורדי, תושב קיבוץ יגור, שטבע ביום רביעי שעבר בבריכה בקיבוץ. ערן ז"ל בן ה- 3 נמשה ממי הבריכה כשהוא במצב אנוש. פראמדיקים של מד"א ביצעו בו פעולות החייאה במקום, והוא הועבר למחלקת טיפול נמרץ ילדים בבית החולים. הצוות הרפואי המשיך בימים האחרונים במאמצים להציל את חייו, אך כאמור היום נקבע מותו.

משבר חוק הגיוס: יו"ר הקואליציה דוד אמסלם מתח היום ביקורת חריפה על התערבותו של בג"ץ במהלכים לחקיקת חוק הגיוס. אמסלם אמר כי החלטתו של בית המשפט העליון לתת אורכה של שלושה חודשים בלבד לחקיקת חוק הגיוס היא החלטה שרירותית. הוא ציין כי התערבותו של בג"ץ "תורמת באופן שלילי לתהליך" וכי שופטי בית המשפט העליון הם "אנשים שתלושים מהמציאות": "בוא נניח שלא יהיה חוק – אז מה יעשו? מי יגייס את החרדים? ישלחו אליהם 20 אלף שוטרים? זו בדיחה. התהליך הזה צריך לבוא בהסכמה... ביקשנו שבעה חודשים – תנו שבעה חודשים. מה, אנחנו בשוק מחנה יהודה? למה להשפיל את הכנסת?". להרחבה לחץ כאן

ובתוך כך, ראש הממשלה בנימין נתניהו הבהיר היום לראשי הסיעות החברות בקואליציה כי הוא מעוניין להגיע בשבועות הקרובים להסכמות על חוק הגיוס, ולא – יש לקבוע מועד מוסכם לבחירות. צעד זה נתפס כניסיון ללחוץ על המפלגות החרדיות. בתגובה אמר סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן (אגודת ישראל), כי מפלגתו אינה מעוניינת בבחירות אך עם זאת לא תוכל להתפשר בנושא המהותי והעקרוני. לדבריו, "ההצעות השונות יובאו לדיון בפני מועצת גדולי התורה שתכריע בענין, וכפי שיורו לנו כך נעשה".

משבר חוק הלאום: המערכת הפוליטית סערה היום בעקבות ההפגנה אמש בכיכר רבין בתל אביב נגד חוק הלאום, בה הונפו דגלי אש"ף ונקראו קריאות "ברוח ובדם נפדה אותך פלסטין" ו"לירושלים צועדים מיליוני שהידים". ההפגנה נערכה ביוזמת ועדת המעקב העליונה של הציבור הערבי בישראל, והשתתפו בה תנועות וארגוני שמאל, וכן חברי כנסת מהצד השמאלי-קיצוני של המפה הפוליטית. להרחבה לחץ כאן

בתגובה לסערה סביב הנפת דגל אש"ף בהפגנה אמש בתל אביב, אמר היום ראש ועדת המעקב העליונה של הערבים, מוחמד ברכה, בראיון לרשת ב', כי "הדגל הפלסטיני הוא דגלו של העם המדוכא והכבוש שמנסים להוציא אותו מהטריטוריה ומההיסטוריה". ברכה הוסיף כי חוק הלאום הוא חוק פסול: "מי שחוקק את החוק התכוון להביא למצב של מדינת אפרטהייד".

בסגנון דומה הגיב חבר הכנסת ג'מאל זחאלקה (הרשימה המשותפת), שאמר כי ההפגנה אמש בתל אביב הייתה "עוצמתית עם מסר גדול - לבטל כליל את חוק הלאום". בראיון לחדשות עשר הוסיף זחאלקה: "זה רק טבעי שיונפו דגלי פלסטין, וטוב שדגלים אלו יונפו בתל אביב – שיראו שיש עם פלסטיני שמחפש חירות וצדק".

בניגוד לתגובות המתריסות שנשמעו מפי פוליטיקאים ואישי ציבור במגזר הערבי, טען היום פרופ' עליאן אל-קרינאווי כי "הדברים שנאמרו אתמול בכיכר רבין לא היו צריכים להיאמר". אל-קרינאווי, בדואי יליד רהט ופרופסור לעבודה סוציאלית, הדליק משואה בטקס המשואות של יום העצמאות בשנת 2013. בראיון ברשת ב' הוא אמר: "אני מאמין בבניית קואליציה יהודית-ערבית. הקולות השפויים בישראל לא צריכים להתלהם אלא לאחות ולחיות בשלווה ואחווה". אל-קרינאווי הביע, עם זאת, את התנגדותו לחוק הלאום והבהיר כי היום לא היה מדליק משואה: "אני רוצה להיות אזרח שווה. אין לי בעיה עם מדינת הלאום היהודי. אני ישראלי.  אני רוצה להיות חלק מהעם הזה, והחוק הזה שם אותי בשוליים".

עומסים כבדים נרשמו היום בתחנות הרכבת, בעקבות עבודות תשתית לחשמול מסילת הרכבת בקטע שבין תל אביב לנתב"ג לקראת פתיחת קו הרכבת המהיר לירושלים. העבודות יימשכו כל השבוע, והשיבושים והעומסים הכבדים צפויים עד יום שישי בבוקר. להרחבה לחץ כאן

הכלכלן הראשי במשרד האוצר דיווח היום כי בחודש יוני חלה ירידה של 10% במספר עסקאות הנדל"ן שבוצעו בארץ. 8,500 דירות נרכשו במהלך החודש, מתוכן 530 דירות במסגרת "מחיר למשתכן". בסקירה השבועית שמפרסם הכלכלן הראשי מצוין, כי השפל ברכישות המשקיעים העמיק בחודש יוני: סך הדירות שנרכשו על ידם הסתכם ב- 1,100 דירות – יחידה חדה של %33 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד. מדובר בהמשך לשיעורי הירידה החדים שחלו ברכישות המשקיעים מאז אוקטובר 2016.

משרד הבריאות בודק חשד למספר מקרים של הידבקות במחלת הלפטוספירוזיס – ה"עכברת". מקור המחלה, ככל הנראה, במקור מים ברמת הגולן. בבית החולים "שערי צדק" בירושלים טופלו שבעה בני אדם בחשד שנדבקו במחלה. גם בבית החולים "זיו" בצפת אושפז אדם בחשד ל"עכברת". בהתאם להוראת משרד הבריאות, רשות הטבע והגנים סגרה את הכניסה לנחלי הזוויתן והזאכי. משרד הבריאות ממליץ שלא להיכנס למקווי מים עומדים.

 

בעולם

סוריה: עשרות בני אדם נהרגו בפיצוץ מחסן תחמושת בעיר סרמדא שבמחוז אידליב (דרום-מערב המדינה). הפיצוץ גרם לקריסתם של שני בניינים. ארגון המעקב הסורי לזכויות אדם דיווח הערב על 42 הרוגים ועשרות פצועים, חלקם במצב קשה. רבים לכודים עדיין תחת ההריסות, והתושבים וארגוני הצלה אזרחיים ממשיכים לפעול לחילוצם. מחוז אידליב הוא מעוזם האחרון של המורדים הסורים לאחר שהובסו על ידי הצבא הסורי במערכה במחוזות דרעא וקוניטרה.

נאס"א שיגרה היום בהצלחה את הגשושית "פארקר", למשימה שנועדה לחקור את הקורונה – האטמוספירה החיצונית של השמש – ואת החלקיקים הנפלטים ממנה. "פארקר" תתחיל להקיף את השמש בחודש נובמבר, וביוני 2025 – כעבור שבע שנים ו- 24 הקפות – היא תסיים את תפקידה.

(צילום: נאס"א)

תגיות:נאס"אמשבר הדיור

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה