חדשות בארץ

אמסלם נגד שופטי בג"ץ: תלושים מהמציאות, משפילים את הכנסת

יושב ראש הקואליציה יצא נגד החלטת בית המשפט העליון לתת אורכה של שלושה חודשים בלבד להעברת חוק הגיוס, והבהיר: ללא חוק גיוס - נלך לבחירות

אמסלם (קרדיט: Hadas Parush/Flash90)אמסלם (קרדיט: Hadas Parush/Flash90)
אא

יו"ר הקואליציה דוד אמסלם מותח ביקורת חריפה על התערבותו של בג"ץ במהלכים לחקיקת חוק הגיוס ואומר כי שופטי בית המשפט העליון הם "אנשים שתלושים מהמציאות".

כזכור, חוק הגיוס הקיים היה אמור לפקוע ב- 12 בספטמבר. בהתאם להנחייתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו, ביקשה המדינה מבג"ץ להאריך את תוקפו של החוק בשבעה חודשים, עד סוף המושב הבא של הכנסת באפריל 2019, וזאת כדי לאפשר לקואליציה להשלים את התהליך לחקיקתו של חוק גיוס חדש. אך בג"ץ הודיע בשבוע שעבר על הארכת תוקפו של חוק הגיוס הנוכחי בשלושה חודשים בלבד, עד ה- 2 בדצמבר. החלטה זו מכניסה את מפלגות הקואליציה ללוח זמנים צפוף, וייתכן שאף בלתי אפשרי, להעברתו בהסכמה של חוק הגיוס החדש בתוך פחות מארבעה חודשים - טרם פקיעתו של החוק הנוכחי. רבים בקואליציה מביעים פסימיות בנוגע לאפשרות המעשית 'לרבע את המעגל' ולהשלים את תהליכי החקיקה של חוק הגיוס, ומעריכים כי החלטת בג"ץ מגבירה את הסיכויים להקדמת הבחירות.

בראיון שהעניק היום לרדיו 103FM, אמר אמסלם כי החלטתו של בית המשפט העליון לתת אורכה של שלושה חודשים בלבד הינה החלטה שרירותית: "אין לי מושג מדוע ולמה". הוא ציין כי התערבותו של בג"ץ "אינה ממין העניין" ובפועל "תורמת באופן שלילי לתהליך". יו"ר הקואליציה אמר כי לדעתו התערבות זו מעידה על "התנשאות" של אנשים "שלפעמים תלושים מהאירוע": "לא מדובר במלאכים, הם בני אדם עם יצרים, עם אגו, כמו כולנו. לדעתי, בהחלטה הזו הם תלושים מהמציאות".

אמסלם הוסיף כי מדובר ב"סוגיה חברתית ולא משפטית". "בוא נניח שלא יהיה חוק – אז מה יעשו? מי יגייס את החרדים? ישלחו אליהם 20 אלף שוטרים? זו בדיחה. התהליך הזה צריך לבוא בהסכמה... ביקשנו שבעה חודשים – תנו שבעה חודשים. מה, אנחנו בשוק מחנה יהודה? למה להשפיל את הכנסת?".

בתשובה לשאלה מתי להערכתו יתקיימו הבחירות, אמר אמסלם: "אני באמת לא יודע. אני מניח שחוק הגיוס הוא עקב האכילס. אם נצליח להעביר את החקיקה בסופו של דבר, אז אני מניח שנתקדם, ואם לא - נלך לבחירות".

תגיות:חוק הגיוסדוד אמסלם

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה