חינוך ילדים

חזרה לשגרה – כבר עכשיו?

עדיין חופשה, עדיין בין הזמנים, אבל הימים האחרונים הללו הם בדיוק הזמן הנכון להתחיל להתכונן לשגרה ברוכה

  • כ"ה אב התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

שבוע אחרון של בין הזמנים. אלול כבר מחכה לנו בפינה, והבנים כבר אוטוטו חוזרים ללימודים.

איך נחזור לשגרה?

שתי אופציות לפניכן. במה אתן בוחרות?

  1. הילד שלך אוהב לנצל את זמנו עד תום. למה הכוונה? את שואלת. ובכן, הוא יעזוב את גינת המשחקים אחרון. בבוקר הוא יוצא ברגע האחרון מהבית לכיוון בית הספר. כך גם רוצה הוא לנצל את החופש. מלא פעילות. עד הלילה האחרון של החופש. חבל לא לנצל את הזמן היקר הזה. ללימודים הוא ינחת ב"בום", לא מאורגן ועייף מאוד. "לא עד כדי כך", את טוענת. נכון. לא אצל כל ילד זה קיצוני כל כך. אך חשוב להבין את העיקרון.
  2. איך נכון לחזור לשגרה? ובכן לשגרה כדאי לחזור בהדרגתיות. לקראת סוף החופש כדאי להוריד הילוך. ימי החופשה הם ימים בהם המסגרת קצת התרופפה. שעת השינה התאחרה ובעקבות כך גם שעת הקימה בבוקר התקרבה לשעת הצהריים. ארוחת בוקר התנגשה בארוחת צהריים. בשביל להקל קצת על העומס וויתרנו על ארוחות מזינות ובמקומם דאגנו לאוכל קליל. קליל, הכוונה לארוחות שקל ומהר להכין אותם. ערכם התזונתי היה חשוב פחות. היציאה מהשגרה היא דווקא חשובה כשזה לזמן קצר. זה משחרר, ומטעין אותנו באנרגיות חדשות. טיילנו עם הילדים, אפשרנו להם להוציא את האנרגיה שהצטברה בהם במשך השנה. אפשרנו להם לרוץ, לטפס. וזה לא מעט מעייף. יש צורך לנוח אחרי כזאת פעילות. להתיישב, להתנשף, לתפוס נשימה. עכשיו, אחרי השחרור, נדאג שיהיו להם עוד כמה ימים של פעילות שקטה יותר. שיתפסו מנוחה אחרי החופש המעייף. נזיז בהדרגה את שעות השינה בחזרה לשעה הקבועה שלהם. כך הם יקומו בבוקר רעננים, בשעה סבירה. נחזור גם לאוכל המזין שאנו רגילות להכין להם. כמו שאמרנו, נוריד הילוך ולאט לאט נגיע לעצירה מוחלטת ומשם לשגרה הברוכה. המון הצלחה לקראת החזרה לשגרה!

 

שרה לנגזם היא מנחת קבוצות הורים בשיטת "תקשורת ומודעות עצמית ככלי לחינוך ילדים", מנחת קבוצות הנחייה לסבתא שהיא גם אימא וגם חמות ויועצת מוסמכת בשיטת מח אחד saralangzam@gmail.com

תגיות:החופש הגדולשגרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה