חדשות בארץ

משפחות גולדין ושאול תקפו את נתניהו, הקבינט התכנס לדון בהסדרה עם החמאס

מדען בכיר חוסל בסוריה, ניסיון התנקשות בנשיא ונצואלה, ג'ארד קושנר נגד אונר"א, רעידת אדמה באינדונזיה. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני/מדיני

הותר לפרסום: שני לוחמים ביחידת מגלן נפצעו לאחרונה במהלך אימונים. ביום רביעי שעבר, ה- 1 באוגוסט, נפצע לוחם ביחידת הקומנדו באורח קשה לאחר שקפץ מגג של רכב האמר לתוך שיח קוצני ונפגע מסלע. שבוע קודם לכן נפצע לוחם אחר ביחידה באורח בינוני במהלך אימון קרב מגע. צה"ל עצר חלק מאימוני היחידה. דובר צה"ל מסר כי "האירועים יתוחקרו באופן מעמיק והלקחים יופקו". להרחבה לחץ כאן

משפחות גולדין ושאול ערכו הבוקר מסיבת עיתונאים משותפת, לקראת ישיבת הקבינט המדיני-בטחוני שדנה בהסדרה המתגבשת עם החמאס. בני המשפחה תקפו בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו, וטענו כי למעשה הוא החליט כבר להגיע להסדרה עם החמאס והפקיר את השבויים והנעדרים בעזה. שמחה גולדין, אביו של הדר, אמר כי נתניהו "נכנע לטרור העפיפונים, הבלונים והצלפים". להרחבה לחץ כאן

בתגובה לטענות לפיהן ההסכם המסתמן עם החמאס זונח את סוגיית השבויים והנעדרים, מסר גורם מדיני כי "המגעים המתקיימים כיום ממוקדים במטרה אחת - הפסקת האש. הפסקת אש מוחלטת תביא מצד ישראל לפתיחה מחודשת של מעבר כרם שלום ולחידוש ההיתרים שנהגו לגבי מרחב הדיג". הגורם המדיני הדגיש כי "אין על הפרק כל הסדרה רחבה ללא פתרון סוגיית החזרת אזרחינו וגופות חללינו המוחזקים ברצועה".

הקבינט התכנס אחר הצהריים לדיון בהסכם שגיבשה מצרים להפסקת אש ארוכת טווח בין ישראל והחמאס. בסיום הישיבה פורסמה הודעה לקונית: "הרמטכ"ל עדכן את הקבינט המדיני-ביטחוני בתמונת המצב באשר לעזה, צה"ל מוכן לכל תרחיש".

ראש הממשלה נתניהו נפגש בלשכתו בירושלים עם שרת החוץ של נורבגיה, אינה אריקסון סוריידה. הפגישה עסקה בנושאים בילטרליים, בסוגיות אזוריות ובמצב בעזה, כשברקע רצונה של נורבגיה לפעול לשיפור המצב ההומניטרי ברצועה.

משרד הביטחון חשף היום תמונות ראשונות של המכשול הימי החדש המוקם בחוף זיקים, בגבול עם רצועת עזה. העבודות החלו לפני כחודשיים ואמורות להסתיים עד סוף השנה. להרחבה לחץ כאן

גורמי כבאות רשמיים מסרו כי בעוטף עזה שריפות פרצו היום שש שריפות כתוצאה משיגור בלוני תבערה מהרצועה. בכל השריפות הושגה שליטה. בלון תבערה נחת בקיבוץ סעד אך הוא לא גרם לשריפה.

כלי טיס של חיל האוויר תקף בשעות הבוקר חוליית מחבלים בצפון רצועת עזה, שעסקה בשיגור בלוני תבערה לעבר עוטף עזה, וכן את הרכב ששימש את חברי החוליה. ארבעה פלסטינים נפצעו.

כלי תקשורת ברצועת עזה דיווחו הערב כי צה"ל ירה לעבר קבוצה של אזרחים מזרחית לאל-בורייג' שבמרכז הרצועה. שלושה צעירים נפצעו, ביניהם בנו של בכיר חמאס בעזה, מרוואן עיסא.

 

בארץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר, בפתח ישיבת הממשלה, כי חוק הלאום יבטיח את עתידה של ישראל כמדינת לאום יהודית. בתגובה לטענות על פגיעה אפשרית בזכויותיהם של הדרוזים, הבהיר נתניהו כי "זכויות הפרט מעוגנות בחוקים רבים, לרבות חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. אף אחד לא פגע ואף אחד גם לא מתכוון לפגוע בזכויות הפרט הללו". לדבריו, החוק החדש ימנע כניסת מסתננים פלסטיניים לישראל ללא בקרה וימנע את "הניצול של סעיף איחוד המשפחות שמכוחו נקלטו בארץ רבבות פלסטינים מאז הסכם אוסלו". להרחבה לחץ כאן

הממשלה החליטה היום על הקמת ועדת שרים מיוחדת לטיפול במעמדם של הדרוזים והצ'רקסים בישראל, בראשותו של נתניהו.

קצינים בדואים במילואים עתרו לבג"ץ בדרישה לבטל את חוק הלאום או לתקנו. לטענתם, החוק פוגע בזכות לשוויון ובזכויות נוספות.

משפחתו של הנער אילון שלו-אמסלם, שנהרג בתאונת דרכים בתל אביב, עלתה היום לקברו בתום השבעה לפטירתו. חברו של אילון, דניאל חכימי, שנפצע בתאונה, שוחרר הבוקר מבית החולים איכילוב בתל אביב. הנהג הפוגע שוחרר למעצר בית עד ה- 27 באוגוסט. בצאתו מהכלא הביע הנהג חרטה עמוקה.

לראשונה מאז מחאת הקוטג' ב- 2011: חברת "תנובה" הודיעה כי היא מעלה את מחירי מוצרי החלב הלא מפוקחים ב- 2.2% בממוצע. לדבריה, הצעד בא בעקבות העלייה במחיר החלב הגולמי, שגרמה לייקור של כ- 6% בייצור מוצרי החלב. הקוטג' לא יתייקר.

 

בעולם

ד"ר עזיז אסבר, מדען בכיר בתכנית הנשק הכימי של המשטר הסורי, נהרג בהתפוצצות מטען. אסבר, מנהל המרכז למחקרים מדעיים בעיר מסיאף, נחשב למקורב לנשיא סוריה בשאר אל-אסד ולאיראן. בתקופה האחרונה אסבר היה מעורב בתכנית הפיתוח והייצור של טילי קרקע-קרקע לטווח בינוני וארוך. על פי דיווחים בתקשורת הערבית, הוא היה בקשר הדוק עם איראן וארגון החזבאללה. מטען החבלה הופעל מספר דקות לאחר שאסבר נכנס למכוניתו והחל בנסיעה. יחד עם אסבר נהרג גם נהגו. להרחבה לחץ כאן

דרמה בשידור חי: נשיא ונצואלה, ניקולס מדורו, ניצל מניסיון התנקשות. במהלך נאום שנשא בבירה קראקס, שהועבר בשידור חי בטלוויזיה הממלכתית, נשמעו קולות נפץ עזים מהאוויר ורחפנים התפוצצו בסמוך לבימת הכבוד. הטלוויזיה הראתה את מדורו ואשתו, שעמדה לצידו, מביטים בבהלה לשמיים ואת מאות החיילים שהחלו לברוח מרחבת המסדרים. לאחר מכן השידור החי נקטע. להרחבה לחץ כאן

ג'ארד קושנר, חתנו ויועצו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ, בחן לאחרונה את האפשרות להביא לסגירתה של אונר"א (UNRWA) – סוכנות הסעד והתעסוקה של האו"ם עבור הפליטים הפלסטינים. ה- Foreign Policy חשף תכתובות מייל של קושנר עם גורמים בממשל האמריקני, בהן קרא לפגוע בפעילותה של סוכנות האו"ם המסייעת לפליטים פלסטינים.

על פי הדיווח במגזין האמריקני, לא מדובר אך ורק בפעילות נקודתית של קושנר שנועדה להביא לסגירתה של אונר"א. מקורות אמריקניים ופלסטיניים טוענים כי מדובר במהלך נרחב של ממשל טראמפ ובעלי בריתו בקונגרס לשלול מהפלסטינים את מעמדם כפליטים באזור ולהוריד את סוגיית הפליטים משולחן המשא ומתן בין ישראל והפלסטינים. להרחבה לחץ כאן

הצבא המצרי הודיע היום כי כוחותיו הרגו בימים האחרונים לפחות 52 טרוריסטים של שלוחת דאע"ש בסיני. 49 חשודים נוספים נעצרו. 26 מחסני נשק ומקומות מסתור של ארגון הטרור הופצצו מהאוויר ונהרסו.

ארגון דאע"ש הוציא להורג בן ערובה מתוך כ- 30 שנחטפו על ידו במהלך מתקפת הדמים הנרחבת שביצע בחודש שעבר במחוז א-סווידאא בהר הדרוזים שבסוריה. במתקפה נהרגו למעלה מ- 200 בני אדם.

איראן: אחמד עראקצ'י, סגן נגיד הבנק המרכזי לענייני מטבע חוץ, נעצר בחשד לשחיתות. העצור הוא אחיינו של סגן החוץ האיראני עבאס עראקצ'י.

דובר משמרות המהפכה האיראניים, רמזאן שריף, אישר היום כי איראן קיימה בשבוע שעבר תמרון ימי במפרץ הפרסי. לדבריו, התמרון נערך במסגרת תוכנית התמרונים השנתית של המשמרות, והוא נועד להיערך ל"איומים אפשריים" של אויביה של איראן ולהבטיח את ביטחון נתיבי השייט האסטרטגים במפרץ הפרסי ומיצרי הורמוז. הדובר הוסיף כי "התמרון הימי במפרץ הסתיים בהצלחה".

שר האנרגיה של סעודיה, ח'אלד אל-פאלח, הודיע כי ארצו החליטה לחדש את משלוחי הנפט דרך מיצר באב אל-מנדב בים האדום. לפני כשבוע וחצי הודיעה סעודיה על השעיית העברת הנפט דרך המיצר לאחר ששתי מכליות נפט סעודיות הותקפו בירי על ידי המורדים החות'ים בתימן.

רעש אדמה בעוצמה 7.0 פקד את האי באלי שבאינדונזיה. לפחות 19 בני אדם נהרגו. הרשויות הוציאו אזהרת צונאמי, אך ביטלו אותה כעבור זמן קצר. בשבוע שעבר נהרגו באינדונזיה עשרות בני אדם ברעידת אדמה בעוצמה 6.4.

תגיות:דאע"שאינדונזיה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה