חדשות בארץ

נתניהו: חוק הלאום ימנע כניסת מסתננים ואיחוד משפחות פלסטיניות

ראש הממשלה התייחס לסערה בעדה הדרוזית סביב החוק והבהיר: אף אחד אינו מתכוון לפגוע בזכויות הדרוזים, נקים ועדת שרים לקידום המחויבות שלנו כלפיהם

(צילום: לע"מ)(צילום: לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר הבוקר (ראשון) כי חוק הלאום יבטיח את עתידה של ישראל כמדינת לאום יהודית.

נתניהו התייחס, בפתח ישיבתה השבועית של הממשלה, לסערה סביב חוק הלאום. אמש התכנסו עשרות אלפי בני אדם בכיכר רבין לעצרת מחאה נגד החוק החדש ובקריאה למתן שוויון מלא לעדה הדרוזית. נתניהו הגיב בדבריו לטענות באומרו כי "זכויות הפרט מעוגנות בחוקים רבים, לרבות חוק יסוד כבוד האדם וחירותו. אף אחד לא פגע ואף אחד גם לא מתכוון לפגוע בזכויות הפרט הללו, אך בלי חוק הלאום אי אפשר להבטיח לדורות את עתידה של ישראל כמדינת לאום יהודית".

ראש הממשלה הבהיר כי חוק הלאום מעגן את המרכיב הלאומי החסר בחקיקה: "חוקי המדינה עיגנו בחוק יסוד רק את זכויות הפרט ללא שום איזון חוקתי של המרכיב הלאומי שלנו. לכן חוקקנו את חוק הלאום –  כדי להבטיח את היותה של ישראל כמדינה שהיא לא רק דמוקרטית, אלא כמדינת הלאום של העם היהודי ושלו בלבד. הדבר הזה נחוץ לא רק לדורנו, אלא לדורות הבאים". הוא הוסיף כי חוק הלאום מבצר את חוק השבות, המעניק ליהודים בלבד את הזכות לעלות לארץ ולקבל אזרחות: "הוא מונע, למשל, את הניצול של סעיף איחוד המשפחות שמכוחו נקלטו בארץ רבבות פלסטינים מאז הסכם אוסלו. החוק הזה עוזר למנוע את המשך הכניסה לישראל של פלסטינים ללא בקרה. וייתכן שהחוק הזה יוכל לסייע לנו לבלום כניסה עתידית של מסתננים".

נתניהו הדגיש כי "הקשר העמוק עם בני העדה הדרוזית והמחויבות שלנו כלפיה חיוניים אף הם. לכן אנחנו נקים היום ועדת שרים מיוחדת שתקדם את הקשר והמחויבות הללו, ובמקביל תוקיר גם את אלה המשרתים בצה"ל ובכוחות הביטחון מבני כל הדתות ומבני כל העדות".

(נתניהו בישיבת הממשלה. צילום: לע"מ)

תגיות:חוק הלאוםדרוזים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה