חדשות בארץ

טרור ההצתות: צה"ל תקף חוליית משגרי בלוני תבערה בצפון הרצועה

הקבינט המדיני-בטחוני יתכנס אחר הצהריים לדון בתכנית המצרית להסדרה עם החמאס. משפחות אורון ושאול תקפו את נתניהו: מדובר בהסכם כניעה

הפרות הסדר האלימות בדרום הרצועה, 3 באוגוסט (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)הפרות הסדר האלימות בדרום הרצועה, 3 באוגוסט (צילום: Abed Rahim Khatib/Flash90)
אא

כלי טיס של חיל האוויר תקף לפני שעה קלה חוליית מחבלים בצפון רצועת עזה, שעסקה בשיגור בלוני תבערה לעבר עוטף עזה, וכן את הרכב ששימש את חברי החוליה. מקורות פלסטיניים דיווחו על מספר פצועים, וטענו כי בנוסף הותקף מהאוויר מרכז אימונים של הזרוע הצבאית של החמאס הממוקם באזור בית לאהיא שבצפון הרצועה.

מדובר צה"ל נמסר: "כוחותינו ביצעו תקיפה באמצעות כלי טיס לעבר רכב ששימש חוליה לשיגור בלוני תבערה וכן לעבר חוליית מחבלים ששיגרה בלוני תבערה מצפון רצועת עזה לעבר שטח מדינת ישראל".

התקיפה היום מצטרפת לתקיפות של צה"ל אתמול כנגד שתי חוליות מחבלים ששיגרו בלוני תבערה מדרום הרצועה ומצפונה. אתמול הייתה הפעם הראשונה מזה שבוע שצה"ל פעל נגד משגרי הבלונים, וזאת לאור ההסלמה בטרור ההצתות במהלך סוף השבוע. ערוץ "כאן" דיווח אמש מפי גורם צבאי, כי הדרג המדיני הינחה את צה"ל לפעול "בשיקול דעת" מול עזה כדי שלא לסכל את סיכויי ההסדרה המתגבשת עם חמאס.

הקבינט המדיני-בטחוני יתכנס אחר הצהריים לדון בהסדרה המתגבשת בין ישראל והחמאס. על פי הפרטים שפורסמו עד כה בנוגע למתווה התכנית, היא אינה כוללת הסכמה מראש על עסקה לחילופי שבויים בין הצדדים. הסכם ההסדרה יבוצע במספר שלבים: בשלב הראשון, הפלסטינים יפסיקו לחלוטין בתוך שבוע את הפרובוקציות בגבול עם ישראל, כולל שיגור העפיפונים ובלוני התבערה מהרצועה לעבר עוטף עזה. בתמורה, מעבר כרם שלום ייפתח באופן מלא, וכן ייפתח מעבר רפיח בגבול עזה-מצרים באופן קבוע. בשלב השני, אמור להיחתם הסכם בין הפת"ח והחמאס שיסלול את הדרך לחזרתה של הרשות הפלסטינית לניהולה של רצועת עזה. בשלב השלישי, האו"ם יוביל תהליך של ביצוע פרויקטי תשתית הומניטריים ברצועה. אלו יכללו, בין היתר: הקמת נמל ימי במצרים ושדה תעופה בסיני עבור עזה, ובניית תחנת כוח לייצור חשמל בסיני עבור תושבי הרצועה. רק בשלב הרביעי אמורים ישראל והחמאס להגיע להסכם על הפוגה שהטווח שלה ינוע בין חמש לעשר שנים. הסכם זה יכלול שחרור אסירים פלסטיניים, ויאפשר את החזרתם גופותיהם של חיילי צה"ל הדר גולדין ואורון שאול ואת שחרורם של האזרחים הישראליים אברה מנגיסטו והישאם א-סייד המוחזקים ברצועה בידי החמאס.

לקראת ישיבת הקבינט, משפחות גולדין ושאול ערכו הבוקר מסיבת עיתונאים משותפת, במהלכה תקפו בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו. הם טענו כי למעשה הוא החליט כבר להגיע להסדרה עם החמאס והפקיר את השבויים והנעדרים בעזה. שמחה גולדין, אביו של הדר הי"ד, אמר כי נתניהו "נכנע לטרור העפיפונים, הבלונים והצלפים": "הציבור צריך לדעת שישיבת הקבינט שתתקיים היום מיותרת, הצגה מתוזמרת שנועדה להראות שראש הממשלה באמת מחויב להחזרת הבנים". גולדין הוסיף כי "הסכם הכניעה שנקרא הסדרה מול עזה - ישראל שותפה לו; ההסכם הזה התחיל באופן מעשי כבר לפני שלושה ימים - הוא לא כולל בתוכו את החיילים והאזרחים".

שמחה גולדין במסיבת העיתונאים (צילום: Hadas Parush/Flash90)

זהבה שאול, אמו של אורון הי"ד, קראה לשרי הממשלה שלא להיות שותפים למשא ומתן עם ארגוני טרור: "אל תעניקו מחוות לחמאס עד שיחזירו את אורון, הדר והשבויים האחרים". שאול טענה בדבריה כי בפגישה שקיימו בני המשפחה לפני כשנתיים עם ראש הממשלה, נתניהו צעק עליהם והטיח בהם האשמות. לשכת ראש הממשלה מיהרה להוציא הודעת הכחשה גורפת, והוסיפה כי נתניהו "ימשיך לעשות מאמץ עד שהבנים יחזרו הביתה"

בתגובה לטענות לפיהן ההסכם המסתמן עם החמאס זונח את סוגיית השבויים והנעדרים, מסר גורם מדיני כי "המגעים המתקיימים כיום ממוקדים במטרה אחת - הפסקת האש, הפסקת אש מוחלטת תביא מצד ישראל לפתיחה מחודשת של מעבר כרם שלום ולחידוש ההיתרים שנהגו לגבי מרחב הדיג". הגורם המדיני הדגיש כי "אין על הפרק כל הסדרה רחבה ללא פתרון סוגיית החזרת אזרחינו וגופות חללינו המוחזקים ברצועה".

תגיות:חמאסרצועת עזההסדרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה