חדשות בארץ

נמשכת סערת חוק הלאום בעדה הדרוזית, תאונת דרכים קשה ברמת הגולן

איראן דורשת כבוד מטראמפ, צפון קוריאה ממשיכה לפתח טילים בליסטיים, סלמונלה התגלתה בחומוס אחלה, והדלק מתייקר בחצות. כל מה שחשוב לדעת

אא

מדיני/פוליטי

העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון דיווח הבוקר על התקדמות בשיחות המתנהלות בקאהיר בתיווכה של מצרים להשגת הסכם פיוס בין הפת"ח והחמאס. מקור פלסטיני בכיר מסר לעיתון כי בשיחות שניהל ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, עם משלחת פת"ח בראשות עזאם אל-אחמד הושגה התקדמות ממשית בארבע הסוגיות העומדות על הפרק: הפיוס הפנים-פלסטיני, הרגיעה עם ישראל, שחרור אסירים פלסטינים בתמורה להחזרת גופותיהן של שני חיילי צה"ל והשבת שני האזרחים הישראלים המוחזקים בידי החמאס, וכן בנושא היחסים הכלכליים בין מצרים לפלסטינים, בפרט עם עזה. להרחבה לחץ כאן

בעולם הערבי והמוסלמי ממשיכים לחגוג את שחרורה מהכלא בישראל של עהד תמימי, הצעירה הפלסטינית בת ה- 17 שריצתה שמונה חודשי מאסר על תקיפת חייל צה"ל. אוניברסיטה בירדן החליטה להעניק לתמימי מלגה מלאה ללימודי משפטים. היום מתברר כי נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן, ששוחח עימה בטלפון שלשום לאחר שחרורה, הזמין אותה לפגישה אישית איתו בטורקיה. חבר הכנסת איימן עודה, יו"ר הרשימה המשותפת שנפגש עם תמימי אתמול, אמר היום בראיון לרשת ב' כי "תמימי היא בחורה מעולה ואני מצדד במעשה שלה".

שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, ביקר אתמול בבית משפחתו של יותם עובדיה הי"ד, שנרצח בפיגוע ביישוב אדם ביום חמישי שעבר. הערב הוא פרסם בחשבון הטוויטר שלו את הדברים הבאים: "אתמול ביקרתי אלמנה צעירה המתאבלת על מות בעלה שנרצח בשבוע שעבר על ידי מחבל פלסטיני. לבי נשבר כשראיתי את הדמעות שלה ושל הורי בעלה שאיבדו את בנם. היום, משרד החוץ הפלסטיני גינה את הביקור שלי. אין מה להוסיף".

בארץ

טרור ההצתות הפלסטיני בדרום הארץ אינו דועך, ובימים האחרונים ניכרת אף הסלמה מחודשת. במהלך היום פרצו בעוטף עזה 16 שריפות כתוצאה מבלוני תבערה. בלון תבערה נחת הערב על רכב במועצה האזורית אשכול וגרם לו נזק.

הסערה סביב חוק הלאום נמשכת. שלושה קצינים דרוזים הודיעו ביממה האחרונה על כוונתם לפרוש מצה"ל במחאה על חקיקתו של חוק היסוד החדש. אחד מהם – שאדי זידאן, בן 23 – העלה אתמול פוסט לעמוד הפייסבוק שלו, בו כתב: "היום סירבתי בפעם הראשונה בשירות שלי להצדיע לדגל, סירבתי לשיר את ההמנון הלאומי. עד היום נתתי למדינה את הנשמה שלי, סיכנתי את החיים שלי... בסוף אני אזרח סוג ב'? אז לא תודה, אני לא מוכן להיות חלק מזה. וכן, גם אני מצטרף למאבק הזה, וכן – החלטתי להפסיק לשרת את המדינה הזאת".

קצין אחר, סרן עמיר ג'מאל, כתב בתחילת השבוע פוסט מחאה בפייסבוק בצורת מכתב פתוח לראש הממשלה בנימין נתניהו, בו נאמר בין השאר: "היום בבוקר, כשקמתי כדי לנסוע לבסיס, שאלתי את עצמי למה? למה אני חייב לשרת את מדינת ישראל, המדינה שאני ושני האחים שלי וגם אבא שלי שירתנו אותה במסירות, שליחות ואהבת המולדת ובסוף מה מקבלים? להיות אזרחים סוג ב'. להמשיך לשרת את המדינה? אני לא רוצה להמשיך ואני בטוח שעוד מאות אנשים יפסיקו לשרת וישתחררו מצה"ל בעקבות ההחלטה שלך נתניהו, שלך ושל הממשלה שלך". ג'מאל הציע בפוסט למנהיגי העדה הדרוזית להפסיק את גיוס החובה עבור בני העדה. הוא הסיר בהמשך את הפוסט, אבל מפקדיו זימנו אותו לשיחת בירור והחליטו להשעות אותו מתפקידו למשך שבועיים.

הרמטכ"ל גדי איזנקוט קרא היום לכל מפקדי צה"ל וחייליו להשאיר "נושאים פוליטיים שנויים במחלוקת" מחוץ לכותלי הצבא. בהודעה שפורסמה על ידו, הצהיר אייזנקוט כי "כצבא עם ממלכתי שייעודו שמירה על ביטחון תושבי ישראל וניצחון במלחמה, אנו מחויבים לשמירה על כבוד האדם, ללא קשר למוצא, דת ומגדר. כך היה וכך יהיה תמיד". הרמטכ"ל הוסיף והבהיר: "התחייבנו כי האחריות המשותפת ורעות הלוחמים, עם אחינו הדרוזים, הבדואים ויתר בני המיעוטים המשרתים בצה״ל, ימשיכו להוביל את דרכנו".

איזנקוט שוחח היום עם השייח' מוואפק טריף, מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית בישראל. טריף הביע תמיכה גורפת בעמדתו של הרמטכ"ל: "קצינים וחיילים דרוזים בשירות סדיר - אתם חיילים ומפקדים נאמנים, ואני סומך עליכם שתשאירו את עצמכם ואת צה"ל מחוץ לוויכוח הציבורי"

שבעה בני משפחה נפצעו בתאונת דרכים ברמת הגולן, כאשר ג'יפ השייך לכוח האו"ם הפועל באזור התנגש חזיתית ברכב בו נסעו. שני ילדים, בני 10 ו- 5, פונו במסוק לבית החולים רמב"ם בחיפה כשהם סובלים מחבלות ראש ומצבם קשה. שאר בני המשפחה נפצעו באורח קל ובינוני והועברו לבית החולים זיו בצפת. להרחבה לחץ כאן

רוכב אופנוע כבן 25 נהרג לאחר שנפגע מרכב בקרני שומרון. פרמדיקים של מד"א קבעו את מותו בזירת התאונה.

חיידק סלמונלה התגלה בפס ייצור של אריזות חומוס "אחלה" של חברת "שטראוס" במהלך מסגרת בדיקות איכות שנערכו במפעל. החברה כבר אספה מרוב הסניפים את האריזות הנגועות. להרחבה לחץ כאן

שריפה פרצה בדירה בשכונת רמת אשכול בירושלים. הדירה הייתה ריקה מאדם. כוחות הכיבוי הצליחו לכבותה, אך למקום נגרם נזק כבד.

הדלק יתייקר הלילה בחצות. ליטר בנזין 95 אוקטן נטול עופרת בשירות עצמי יעלה 6.57 ש"ח לליטר – עליה של 8 אגורות לעומת החודש הקודם. התוספת עבור שירות מלא תעמוד על 21 אגורות לליטר, כולל מע"מ.

 

בעולם

מאיראן מגיעות תגובות צוננות למדי להצהרתו אתמול של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, לפיה יהיה מוכן להיפגש עם נשיא איראן חסן רוחאני "ללא תנאים מוקדמים". יועצו של רוחאני, חמיד אבו טאלבי, אמר כי "מי שמאמין בדו שיח צריך לכבד את העם האיראני, לשוב להסכם הגרעין ולהימנע מאיומים". שר הפנים האיראני עבד רזא רחמני אמר כי טהראן אינה יכולה לנהל משא ומתן עם טראמפ מפני שלא ניתן לבטוח בו. דובר משרד החוץ בטהראן, בהראם קאסמי, אמר הערב כי הצעתו של טראמפ סותרת את מעשיו.

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'וואד זריף, הגיב הערב גם הוא על דבריו של טראמפ. זריף כתב בחשבון הטוויטר שלו כי איראן וארצות הברית דיברו במשך שנתיים, במהלך המשא ומתן לחתימה על הסכם הגרעין: "יצרנו הסכם רב-צדדי ייחודי - הסכם הגרעין. הוא עובד. ארצות הברית יכולה להאשים רק את עצמה על שיצאה החוצה ועזבה את השולחן. איומים, סנקציות ותעלולי יחסי ציבור לא יעבדו. נסו [במקום זאת] לכבד - את האיראנים ואת ההתחייבויות הבינלאומיות".

בעקבות הצהרתו של טראמפ, מסר הערב גורם מדיני כי "ישראל בקשר רציף עם הממשל האמריקני" וכי "גורמים אמריקנים בכירים מסרו לישראל שאין שינוי במדיניות התקיפה נגד איראן".

צפון קוריאה ממשיכה בפעילות הפיתוח של יכולותיה הבליסטיות הבין-יבשתיות. כך עולה מידיעה שהתפרסמה היום בעיתון "וושינגטון פוסט", המסתמכת על מידע חדש שנותח על ידי המודיעין האמריקני. מידע זה כי במרכז מחקר בסאנומדונג, בפרברי הבירה פיונגיאנג, מתבצעת עבודה לפיתוחו של טיל בליסטי בין-יבשתי שיהיה מסוגל להגיע עד לארצות הברית. העיתון האמריקני מוסיף, כי ייתכן ומדובר בפיתוח של שני טילים. במפעל זה פותח בעבר הטיל הבליסטי הראשון של צפון קוריאה, המסוגל להגיע עד חופה המזרחי של ארצות הברית. להרחבה לחץ כאן

צבא סוריה סיים את ההשתלטות על אזור משולש הגבולות בין ירדן, סוריה וישראל מידיו של ארגון דאע"ש. כך דיווחו כלי תקשורת המזוהים עם המשטר הסורי.

תגיות:דרוזיםגדי איזנקוט

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה