חדשות בעולם

"וושינגטון פוסט": צפון קוריאה ממשיכה לפתח טילים בליסטיים

הדיווח בעיתון האמריקני מצטרף לידיעות מטרידות שפורסמו בשבועות האחרונים לפיהן פיונגיאנג ממשיכה בפעילותה הגרעינית והבליסטית

(קרדיט: שאטרסטוק)(קרדיט: שאטרסטוק)
אא

ה"וושינגטון פוסט" מפרסם היום (שלישי) כי צפון קוריאה ממשיכה בפעילות הפיתוח של יכולותיה הבליסטיות הבין-יבשתיות.

על פי הדיווח, מידע חדש שנותח על ידי המודיעין האמריקני – הכולל צילומי לוויין מהשבועות האחרונים – מלמד כי במרכז מחקר בסאנומדונג, בפרברי הבירה פיונגיאנג, מתבצעת עבודה לפיתוחו של טיל בליסטי בין-יבשתי שיהיה מסוגל להגיע עד לארצות הברית. העיתון האמריקני מוסיף, כי ייתכן ומדובר בפיתוח של שני טילים. במפעל זה פותח בעבר הטיל הבליסטי הראשון של צפון קוריאה, המסוגל להגיע עד חופה המזרחי של ארצות הברית.

ה"וושינגטון פוסט" מציין, כי המידע החדש אינו מעיד בהכרח על הרחבת היכולות הבליסטיות של צפון קוריאה. עם זאת, הוא מראה כי במקביל לשיחות שהיא מנהלת עם ארצות הברית על פירוקה מנשק גרעיני, צפון קוריאה ממשיכה בפעילות לפיתוח כלי נשק מתקדמים. העיתון מציין כי אמנם ישנן עדויות לכך שהצפון קוריאנים החלו לפרק אתר לניסוי שיגורם של טילים בליסטיים הנמצא במערב המדינה, אך לדבריו מדובר במחווה סמלית בלבד, מכיוון שהאתר ניתן לבנייה מחדש בתוך מספר חודשים.

המידע שמפרסם ה"וושינגטון פוסט" מצטרף לדיווחים מטרידים שהתפרסמו בשבועות האחרונים בתקשורת האמריקנית אודות פעילותה הגרעינית והבליסטית של המדינה המבודדת. כך, לדוגמה, רשת NBC חשפה לאחרונה כי צפון קוריאה הגבירה בחודשים האחרונים את קצב העשרת האורניום, וכי היא מבצעת את ההעשרה במספר מתקנים חשאיים ברחבי המדינה. הדיווח של NBC התבסס על גורמים בקהיליית המודיעין של ארה"ב; אחד מהם טען כי ישנן "ראיות חד משמעיות" שקים מנסה לרמות את ארה"ב. בידיעה נוספת, שפורסמה ב"וול סטריט ג'ורנל", נחשף כי צפון קוריאה סיימה בתקופה האחרונה את הרחבתו של מפעל לבנייתם של טילים בליסטיים שניתן להרכיב עליהם ראשי נפץ גרעיניים. על פי הדיווח, הליך ההרחבה הואץ דווקא במהלך התקופה בה מנהיג צפון קוריאה, קים ג'ונג און, נפגש עם נשיא דרום קוריאה (ב- 27 באפריל) ועם נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ.

בפסגה שהתקיימה ביניהם בסינגפור ב-12 ביוני הסכימו קים וטראמפ לפעול לפירוקו של חצי האי הקוריאני מגרעין. לאחר הפסגה הביע טראמפ אופטימיות וטען כי "אין עוד איום גרעיני מצפון קוריאה". עם זאת, בראיון לרשת "פוקס ניוז" אמר הנשיא האמריקני כי יכול להיות שהעסקה עליה סיכם עם קים לא תצא אל הפועל.

מזכיר המדינה האמריקני, מייק פומפאו, הודה בשבוע שעבר – במהלך שימוע בסנאט – כי צפון קוריאה ממשיכה לייצר חומר בקיע המשמש לייצור פצצות גרעין. פומפאו סירב לומר האם פיונגיאנג מפתחת טילים בליסטיים חדשים.

תגיות:קים ג'ונג אוןצפון קוריאהדונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה