חדשות בעולם

דיווח: התקדמות בשיחות הפיוס בין פת"ח לחמאס

העיתון "אל-חיאת" טוען כי הושגו הבנות בין החמאס, מצרים והאו"ם על ביצוע פרויקטים הומניטריים ברצועה ועל רגיעה מוחלטת בגבול שבין ישראל לעזה

לקראת פיוס חדש? (תמונת הסכם הפיוס חמאס-פת"ח, אפריל 2014. צילום: Abed Rahim Khatib /Flash90)לקראת פיוס חדש? (תמונת הסכם הפיוס חמאס-פת"ח, אפריל 2014. צילום: Abed Rahim Khatib /Flash90)
אא

העיתון "אל-חיאת" היוצא לאור בלונדון מדווח הבוקר (שלישי) על התקדמות בשיחות המתנהלות בקאהיר בתיווכה של מצרים להשגת הסכם פיוס בין הפת"ח והחמאס.

מקור פלסטיני בכיר מסר לעיתון כי בשיחות שניהל ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, עם משלחת פת"ח בראשות עזאם אל-אחמד הושגה התקדמות ממשית בארבע הסוגיות העומדות על הפרק: הפיוס הפנים-פלסטיני, הרגיעה עם ישראל, שחרור אסירים פלסטינים בתמורה להחזרת גופותיהן של שני חיילי צה"ל והשבת שני האזרחים הישראלים המוחזקים בידי החמאס, וכן בנושא היחסים הכלכליים בין מצרים לפלסטינים, בפרט עם עזה.

משלחת חמאס בראשות סגן מנהיג הארגון ברצועה, ח'ליל אל-חיה, הגיעה אתמול לקאהיר. לפי ההערכות, היא תיפגש עם משלחת הפת"ח ועם הצד המצרי מיד לאחר שהפת"ח ייתן את הסכמתו הסופית לטיוטת הסכם הפיוס שגובשה על ידי המצרים.

הידיעה ב"אל-חיאת" מציינת כי נשיא רוסיה ולדימיר פוטין ממלא תפקיד מסייע במגעים להשגת פיוס פנים-פלסטיני ולכינון רגיעה בין ישראל והחמאס. לדברי המקור הפלסטיני, קשריו של פוטין עם אבו מאזן, א-סיסי, נתניהו וארגון החמאס מאפשרים לו למלא תפקיד זה. לכך יש להוסיף את התפקיד שממלאת גרמניה במגעים הבלתי ישירים המתנהלים בין ישראל והחמאס לעסקת חילופי שבויים.

גם האו"ם מעורב עמוקות במגעים להשגת פיוס בין הפת"ח והחמאס ולהגעה לרגיעה בגבול ישראל-עזה. שליח האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב, הגיע אתמול לרמאללה במסגרת המאמצים הדיפלומטיים האינטנסיביים שהוא עושה בעת האחרונה באזור. מלאדנוב כתב בחשבון הטוויטר שלו כי שיחותיו ברמאללה נועדו "להקל את המתחים, לפתור את הסוגיות ההומינטריות [ברצועה] ולתמוך בחזרתה לעזה של הממשלה הפלסטינית [מטעם הרשות]".

מקורות דיפלומטיים מסרו ל"אל-חיאת", כי מצרים והאו"ם הגיעו להבנות עם החמאס על ביצועם של פרויקטים הומניטריים ברצועה, וזאת במקביל לרגיעה מוחלטת שתשרור בגבול בין ישראל ועזה. המקורות מוסיפים כי מצרים מעדיפה שהרשות הפלסטינית תשוב לפעול ברצועה ותקבל את האחריות לשיקומה ולניהולה, כולל האחריות על מעבר הגבול ברפיח. עם זאת, במידה והפת"ח לא יסכים לחתום על הסכם הפיוס עם החמאס, מצרים תפעל לשיקומה של הרצועה תוך שיתוף פעולה עם האו"ם והחמאס בהתאם להבנות שהושגו עימם.

תגיות:חמאסמצריםפת"חניקולאי מלאדנוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה