חדשות בארץ

שגריר ארצות הברית בישראל הגיע לביקור תנחומים בבית משפחת הנרצח בפיגוע באדם

דיוויד פרידמן מסר לבני המשפחה תנחומים בשמו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ואמר להם: "ארצות הברית איתכם, אתם לא לבד"

פרידמן, תמונת ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)פרידמן, תמונת ארכיון (צילום: Miriam Alster/Flash90)
אא

שגריר ארצות הברית בישראל, דיוויד פרידמן, הגיע הבוקר (שני) לביתו של יותם עובדיה הי"ד ביישוב אדם שבחבל בנימין כדי לנחם את בני משפחתו.

עובדיה נרצח בפיגוע הדקירה שבוצע ביום חמישי בערב על ידי מחבל מהכפר כובר. המחבל חדר את גדר היישוב ודקר את עובדיה ושני אזרחים נוספים. עובדיה בן ה- 31 נפצע אנושות ונפטר לאחר מכן מפצעיו בבית החולים הדסה בהר הצופים. אסף רביב, שנדקר על ידי המחבל ונפצע קלות, הצליח לשלוף את אקדחו ולהרוג את המחבל.

עובדיה הותיר אחריו הורים, אלמנה ושני ילדים קטנים, האחד בן שנתיים ועשרה חודשים והשני בן שבעה חודשים. מצילומים שצולמו במצלמת אבטחה שפעלה בזירת הפיגוע עולה כי הוא נאבק במחבל ועיכב את התקדמותו. בכך מנע יותם הי"ד קורבנות נוספים שעלולים היו להיפגע במידה והמחבל היה מצליח להיכנס לבתי היישוב.

יום לאחר הפיגוע הביע פרידמן – באמצעות חשבון הטוויטר שלו – את הזעזוע שלו מ"התקפת הטרור הברוטלית באדם" וציין כי ההנהגה הפלסטינית לא גינתה את הפיגוע. בביקורו היום אצל בני המשפחה האבלה, הביע השגריר תנחומים בשמו של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ ואמר להם: "ארצות הברית איתכם, אתם לא לבד".

פרידמן הדגיש כי ארצו "עשתה ועושה ככל יכולתה" כדי לעצור את ההסתה, אשר מעודדת לביצוע פיגועים. הוא ציין, בהקשר זה, את הגינויים האמריקניים התכופים לגילויי ההסתה ברשות ואת חוק טיילור פורס שאושר בחודש מרץ על ידי הסנאט האמריקני. החוק אוסר על העברת כספי סיוע מארצות הברית לרשות הפלסטינית (למעט חריגים הומניטריים מסוימים) כל עוד הרשות ממשיכה לשלם משכורות לטרוריסטים ולבני משפחותיהם.

בצאתו מבית המשפחה אמר פרידמן: "חשתי שבור לב בראותי את ההשפעה הטרגית של רצח יותם עובדיה – אם צעירה שנותרה לבד לדאוג לשני ילדיה הפעוטים, הורים האבלים על רצח בנם היחיד. אין מילים אשר יכולות לתאר את הרשע והברבריות של מעשה טרור זה".

ביקורו של פרידמן ביישוב אדם הינו הפעם הראשונה בה שגריר אמריקני חוצה את הקו הירוק בביקור רשמי במטרה לנחם משפחה נפגעת טרור. ביקורו של השגריר תואם על ידי מועצת יש"ע. הוא לווה בביקורו על ידי יו"ר המועצה חננאל דורני, ראש אגף קשרי חוץ של המועצה, עודד רביבי, ומנכ"ל מועצת בנימין מעוז ביגון.

תגיות:פיגועדיוויד פרידמן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה