חדשות בעולם

קאסם סולימאני לטראמפ: אנו אומה של שהידים, אני לבדי אעמוד מולך

מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים איים על נשיא ארצות הברית: אתה יכול לפתוח במלחמה – אבל אנחנו נהיה אלה שנסיים אותה

סולימאני (במרכז. צילום: ללא קרדיט, טוויטר)סולימאני (במרכז. צילום: ללא קרדיט, טוויטר)
אא

איראן וארצות הברית ממשיכות להחליף ביניהן מהלומות מילוליות. היום הגיע תורו של קאסם סולימאני, מפקד כוח "קודס" של משמרות המהפכה האיראניים, להשמיע את קולו ולאיים על ארצות הברית ועל נשיאה, דונלד טראמפ.

בנאום בעיר המדאן (מערב איראן) אמר סולימאני כי כחייל מוטלת עליו החובה, ולא על נשיא איראן חסן רוחאני, להגיב לאיומים שהשמיע טראמפ כלפי רוחאני: "אם הוא רוצה להשתמש בשפת האיומים – שידבר אליי, לא לנשיא [רוחאני]".

סולימאני אמר עוד כי "על טראמפ לדעת שאנו אומה של שהידים ושאנו מחכים לו. טראמפ המהמר! אני לבדי אעמוד מולך. אנחנו, האומה האיראנית, עברנו אירועים קשים. אתה יכול להתחיל במלחמה, אבל אנחנו נהיה אלה שנסיים אותה. שאל את קודמיך. לכן תפסיק לאיים עלינו. אנחנו מוכנים לעמוד מולך".

הבכיר האיראני שיגר איום נוסף כשאמר כי הים האדום אינו בטוח למעבר כל עוד כוחות אמריקניים מוצבים באזור. הוא המשיך בפנייה לעגנית לעבר האמריקנים: "מה יכולתם לעשות במשך 20 שנה ולא עשיתם? הגעתם לאפגניסטן עם עשרות טנקים והליקופטרים ומאות מטוסים מתקדמים וביצעתם פשעים. האם השגתם משהו בין 2001 ל- 2018 עם 110 אלף חיילים [באפגניסטן]? עכשיו אתם רוצים לנהל משא ומתן עם הטליבאן". סולימאני אף טען כי ארצות הברית וישראל ספגו "תבוסה משפילה", כלשונו, במלחמת לבנון השנייה ב- 2006 ונאלצו להיכנע לדרישותיו של ארגון החזבאללה כדי לסיים את המלחמה.

בתחילת השבוע תקף טראמפ בחריפות את נשיא איראן. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו כתב טראמפ בפנייה ישירה לרוחאני: "לעולם אל תאיים עוד על ארצות הברית, או שתסבול מתוצאות שכמותן רק מעטים בהיסטוריה חוו עד כה. לא נסבול עוד את האמירות המטורפות שלך על אלימות ומוות. היזהר!". איומיו של טראמפ באו לאחר שרוחאני הזהיר אותו שלא לשחק באש או שיתחרט על כך. בנאום בפני דיפלומטים איראניים הוסיף רוחאני כי אם ארה"ב תפתח במלחמה עם איראן, זו תהיה "אֵם כל המלחמות".

שר החוץ האיראני, מוחמד ג'ואד זריף, הגיב אף הוא על מתקפתו החריפה של טראמפ נגד רוחאני. זריף פנה בחשבון הטוויטר שלו לטראמפ וכתב, בצורה ספק-עוקצנית ספק-מאיימת: "לפני מספר חודשים שמענו איומים חריפים אף יותר. והאיראנים שומעים איומים אלו - אם כי באופן מתורבת יותר - במשך 40 שנה. אנחנו כאן כבר אלפי שנים, וראינו את נפילתן של אימפריות, כולל זו שלנו ששרדה יותר מאורך חייהן של מדינות מסוימות. היזהר!".

ובתוך כך - עוד לפני האיום שהשמיע סולימאני בנוגע למעבר בים האדום, המהווה אחד מנתיבי סחר הנפט החשובים בעולם - הודיעה אתמול סעודיה כי היא משעה זמנית את משלוחי הנפט דרך נתיב באב אל-מנדב. את ההודעה על כך מסר שר האנרגיה הסעודי, ח'אלד אל-פאלח, וזאת בעקבות התקפה שביצעו המורדים החות'ים בתימן על שתי מכליות נפט.

תגיות:קאסם סולימאניאיראןחסן רוחאנידונלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה