חדשות בעולם

טראמפ לרוחאני: לעולם אל תאיים עוד על ארה"ב

מזכיר המדינה של ארה"ב, מייק פומפאו, תקף את המשטר האיראני ואמר כי מדובר במשטר מושחת ומדכא המייצא טרור

טראמפ, תמונת ארכיון (קרדיט: Shutterstock)טראמפ, תמונת ארכיון (קרדיט: Shutterstock)
אא

נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ תקף הלילה (שעון וושינגטון) בחריפות רבה את נשיא איראן חסן רוחאני. בציוץ בחשבון הטוויטר שלו פנה טראמפ ישירות לרוחאני: "לעולם אל תאיים עוד על ארצות הברית, או שתסבול מתוצאות שכמותן רק מעטים בהיסטוריה חוו עד כה. לא נסבול עוד את האמירות המטורפות שלך על אלימות ומוות. היזהר!".

טראמפ הגיב בכך על איומים ששיגר אתמול רוחאני לעברו ולעבר ארה"ב. בנאום בפני דיפלומטים איראניים הזהיר רוחאני את טראמפ "אל תשחק באש – או שתתחרט", והוסיף כי אם ארה"ב תפתח במלחמה עם איראן, זו תהיה "אֵם כל המלחמות".

מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו אמר אמש (ראשון) כי התנהלותו של המשטר האיראני מזכירה התנהלות של מאפיה, וכי מדובר במשטר מושחת ומדכא המייצא טרור. בנאום שנשא בקליפורניה בפני קהל אמריקני, רובו ממוצא איראני, הזכיר פומפאו כי "מוקדם יותר החודש 'דיפלומט' איראני הממוקם בווינה נעצר והואשם באספקת חומרי נפץ לפצצת טרור, שנועדה להתפוצץ בעצרת פוליטית בצרפת. זה אומר לכם כל מה שאתם צריכים לדעת על המשטר". פומפאו הגדיר את רוחאני ואת שר החוץ של איראן, מוחמד ג'ואד זריף, כבובות של המשטר בטהראן, שנועדו להסתיר את "אומנות הרמייה הבינלאומית" של האייתוללות. הוא קרא לאזרחים האיראניים לקבוע את הכיוון אליו הולכת ארצם: "המשטר מדכא ורומס בצורה חסרת לב את זכויות האדם, הכבוד העצמי והחירויות הבסיסיות של אזרחי איראן, והממשל רואה עצמו כשותף מלא לשאיפותיהם של אזרחי איראן".

מזכיר המדינה האמריקני הכריז בנאומו כי ארה"ב מקימה רשת תעמולה רב-ערוצית בשפה הפרסית שתפנה באופן ישיר לאזרחי איראן. לדברי גורמים אמריקניים, הקמת רשת זו הינה חלק ממסע תעמולה בו פתח הממשל, שנועד ליצור תסיסה בקרב האזרחים באיראן ולהפעיל לחץ על המשטר כדי שיפסיק את תכנית הגרעין שלו ויחדל מהתמיכה שהוא מספק לארגוני טרור.

תגיות:איראןדונלד טראמפחסן רוחאנימייק פומפאו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה