חדשות בעולם

רוחאני מזהיר את טראמפ: אל תשחק באש – או שתתחרט

נשיא איראן, שדיבר בפני דיפלומטים איראניים, איים על ארה"ב כי מלחמה עם איראן תהיה "אם כל המלחמות"

(צילום: Shutterstock)(צילום: Shutterstock)
אא

"אל תשחק באש – או שתתחרט". את הדברים הללו הפנה נשיא איראן חסן רוחאני לעבר נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בנאום שנשא היום בפני דיפלומטים איראניים. כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית הרשמית אירנ"א.

הנשיא האיראני הוסיף כי "על האמריקנים להבין שכינון שלום עם איראן הוא אבי כל הסכמי השלום, ומלחמה איתה היא אֵם כל המלחמות".

הנשיא האיראני האשים את ארה"ב כי היא מתערבת במזרח התיכון, ולא רק בו: "הממשל האמריקני נמצא במלחמה הן עם העולם והן עם האינטרסים הלאומיים שלו עצמו". הוא טען כי מעולם לא היה ממשל אמריקני כמו זה של טראמפ שפעל נגד המשפט הבינלאומי, העולם המוסלמי והעם הפלסטיני.

דבריו של רוחאני נאמרו על רקע הפעולות שנקטה ארה"ב לאחרונה להחרפת הסנקציות על איראן, לאחר שהממשל האמריקני הודיע בחודש מאי על פרישתו מהסכם הגרעין. בתחילת החודש הודיעה מחלקת המדינה האמריקנית על תכניתה להטיל סנקציות מרחיקות לכת על מגזרי האנרגיה והבנקאות של איראן. מנהל האגף לתכנון מדיניות במחלקת המדינה, בריאן הוק, אמר במסיבת עיתונאים כי ארה"ב שואפת "להגביר את הלחץ על המשטר האיראני על ידי הפחתה לאפס של הכנסותיו ממכירת נפט גולמי". המטרה בכך, הוסיף, היא לגרום לאיראן לשנות את מדיניותה ולהתנהג כ"מדינה נורמלית". על פי התכנון האמריקני, הסנקציות החדשות על איראן בתחומי הנפט והבנקאות ייכנסו לתוקף ב- 4 בנובמבר. בכירים באיראן, ביניהם רוחאני, איימו בתגובה לחסום את מצר הורמוז, המחבר בין האוקיינוס ההודי והמפרץ הפרסי. למצר זה חשיבות אסטרטגית רבה כנתיב מרכזי למעבר סחורות ולאספקת הנפט המיוצא ממדינות המפרץ למדינות אחרות בעולם.

בנאומו היום הדגיש רוחאני כי איראן לא תושפע מהאיומים האמריקניים: "העם האיראני הוא האדון והוא לא ייכנע לאף אחד. כאשר אנחנו מאוימים, אנחנו יותר מאוחדים ואנו הולכים להביס את ארה"ב".

דבריו של רוחאני באים לאחר שאתמול הבהיר המנהיג העליון של איראן, עלי ח'אמנאי, כי איראן לא תפתח במו"מ או בשיחות עם ארה"ב. בפגישה עם שר החוץ של איראן, מוחמד ג'ואד זריף, ועם דיפלומטים ואנשי משרד החוץ, אמר ח'אמנאי כי מטרתה העיקרית של מדיניות החוץ האיראנית צריכה להיות הגנת האינטרסים של העם האיראני, וזאת באמצעות שמירה על מערכות יחסים יציבות עם מדינות העולם. הוא קרא לדיפלומטים האיראניים להמשיך במגעיהם עם מדינות אירופה, אך הבהיר כי תהיה זו "טעות חמורה" לפתוח בשיחות עם ארה"ב: "הדגשתי פעמים רבות שלא ניתן לסמוך על המילים של ארה"ב, ואפילו לא על החתימה שלהם, לכן שיחות עם ארה"ב יהיו חסרות תועלת".

תגיות:איראןחסן רוחאניעלי ח'אמנאי

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה