חדשות בארץ

טרור ההצתות מעזה נמשך, ליברמן איים שוב על החמאס

זוהיר בהלול התפטר מהכנסת, עונש מוות במצרים לעשרות מאנשי האחים מוסלמים, וגשמי מונסון עזים בהודו. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני

שלושה פלסטינים נהרגו אתמול (שישי) בעימותים עם כוחות צה"ל בדרום גבול הרצועה. כמה אלפי פלסטינים השתתפו בעימותים, במהלכם הונפה כרזה ועליה תמונתו של המחבל שרצח שלשום את יותם עובדיה הי"ד בפיגוע הדקירה ביישוב אדם.

דובר צה"ל מסר כי אתמול משעות אחר הצהריים התקיימו הפרות סדר אלימות לאורך רצועת עזה בהשתתפות כ- 7,000 פלסטינים במספר מוקדים, שיידו אבנים והבעירו צמיגים לעבר הכוחות בגדר המערכת. במהלך היום הושלכו לעבר הכוחות מטעני צינור, בקבוק תבערה ורימון שנפלו בשטח הרצועה. בנוסף, כוח צה"ל זיהה מספר חשודים שהתקרבו לגדר המערכת, חיבלו בה וחזרו לשטח הרצועה. הכוחות הגיבו באמצעים לפיזור הפגנות ובירי בהתאם להוראות הפתיחה באש.

אתמול בשעות הערב ירו הפלסטינים לעבר כוח צה"ל בצפון הרצועה. בחסדי שמיים, לא היו נפגעים. צה"ל הגיב במתקפה מהאוויר על עמדת תצפית של החמאס בצפון הרצועה.

שר הביטחון אביגדור ליברמן, שביקר אתמול בעוטף עזה, אמר כי "אם יהיה כאן צבע אדום – יהיה צבע אדום חזק מאוד גם בצד השני".

טרור ההצתות מרצועת עזה נמשך גם במהלך סוף השבוע. שש שריפות פרצו היום בעוטף עזה כתוצאה מבלוני תבערה שהופרחו מהרצועה. רשויות הכבאות טוענות כי בלוני התבערה גרמו לשתי שריפות בלבד - במכללת ספיר שליד שדרות וסמוך לקיבוץ גבים במועצה האזורית שער הנגב.

מהמועצה האזורית אשכול נמסר כי במהלך סוף השבוע אותרו ברחבי המועצה מספר בלוני תבערה. חלקם גרמו לשריפות שכובו במהירות. ההודעה מציינת כי ישנה ירידה משמעותית במספר השריפות במרחב המועצה.

 

בארץ

שיפור קל חל במצבם של האם ושני ילדיה שנפגעו אתמול (שישי) לפנות בוקר בשריפה במלונית ברחוב הנביאים בירושלים. כך נמסר מבית החולים "שערי צדק". השלושה מורדמים ומונשמים ביחידות לטפול נמרץ. אב המשפחה הועבר ליחידת הכוויות בתל השומר. ככל הנראה השריפה פרצה כתוצאה מהצתה, והמשטרה חושדת כי פלסטיני תושב מזרח ירושלים שעבד במלונית ופוטר מעבודתו הוא שהצית את המקום כנקמה על פיטוריו.

חבר הכנסת זוהיר בהלול (המחנה הציוני) הודיע על התפטרותו מהכנסת. את בהלול יחליף משה מזרחי, שכיהן כחבר כנסת מטעם מפלגת העבודה בכנסת ה- 19. בהלול טען כי התפטרותו באה במחאה על אישור חוק הלאום. עם זאת, ערוץ 20 מציין כי בהלול התבטא כבר בעבר כי אינו חש בנוח במפלגת העבודה ואמר כי הוא שוקל לפרוש ממנה.

ליקוי ירח מלא נצפה אמש בישראל. הליקוי היה ארוך במיוחד ונמשך שעה ו- 43 דקות. את ליקוי הירח המלא הבא שייראה בישראל יזכו לראות רק הצאצאים שלנו - הוא יתקיים בשנת 2246... עם זאת, נוכל להתנחם בליקוי חלקי בעוד שבע שנים, ב- 7 בספטמבר 2025.

 

בעולם

רשת CNN מדווחת כי הממשל האמריקני בוחן אפשרות לשימוש בכוח צבאי במטרה להגן על מיצר הורמוז. הדיווח בא לאחר ששתי מכליות נפט סעודיות הותקפו ביום רביעי באזור באב אל-מנדב על ידי המורדים החות'ים בתימן. בתגובה, הודיע שר האנרגיה של סעודיה, ח'אלד אל-פאלח, כי ארצו משעה זמנית את משלוחי הנפט דרך נתיב באב אל-מנדב.

בכירים איראניים – ביניהם הנשיא חסן רוחאני – איימו בימים האחרונים לחסום את מצר הורמוז, המחבר בין האוקיינוס ההודי והמפרץ הפרסי. למצר זה חשיבות אסטרטגית רבה כנתיב מרכזי למעבר סחורות ולאספקת הנפט המיוצא ממדינות המפרץ למדינות אחרות בעולם. קאסם סולימאני, מפקד כוח "קודס" של משמרות המהפכה האיראניים, השמיע שלשום איום נוסף כשאמר כי הים האדום אינו בטוח למעבר כל עוד כוחות אמריקניים מוצבים באזור.

בית משפט במצרים גזר עונש מוות על 75 אנשי "האחים המוסלמים". גזר הדין בא לאחר הרשעתם במעורבות במחאה נגד ההפיכה הצבאית ב- 2013, שהדיחה את מוחמד מורסי, מי שכיהן כנשיא מצרים מטעם "האחים המוסלמים".

גשמי מונסון עזים בצפון הודו גרמו ביומיים האחרונים להצפות ולהרס רב, וגם להרוגים בנפש. עד כה נהרגו 58 בני אדם.

שירותי ההצלה הימיים של ספרד חילצו בסוף השבוע כאלף מהגרים מעשרות ספינות בים התיכון.

תגיות:האחים המוסלמיםהודו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה