חדשות בארץ

שיפור במצבו של קצין צה"ל שנפצע בכיסופים, ישראל מתכוננת למבצע נרחב

החמאס העלה את רמת הכוננות, הדגל הסורי הונף בקוניטרה, סולימאני איים על טראמפ, וטראמפ איים על טורקיה. כל מה שחשוב לדעת

אא

בטחוני

פיגוע דקירה אירע הערב ביישוב אדם שבחבל בנימין. מחבל חדר לבית ביישוב ודקר שלושה תושבים. מצבו של אחד הפצועים אנוש. פצוע נוסף נפצע קשה, והשלישי נפצע קל. המחבל נוטרל. בשעה זו נערכות ביישוב סריקות.

במצבו של קצין צה"ל, שנפצע אמש באזור כיסופים מירי צלף פלסטיני, חל היום שיפור. אימו של הקצין אמרה כי לבנה התרחש נס: "הכל בסדר ברוך השם, אני מאחלת לכולם שכל החיילים שם יחזרו בשלום וישמרו על עצמם, כי אני רואה שזה לא נגמר". להרחבה לחץ כאן

השר לבטחון פנים, גלעדן ארדן, אמר הבוקר כי ישראל נגררת למערכה רחבה יותר עם החמאס. בראיון לרשת ב' אמר ארדן: "אנחנו מתקרבים בצעדים גדולים בגלל חמאס למצב שצה"ל יצטרך לצאת למבצע רחב". ארדן הבהיר כי המבצע יגבה מחיר רחב מהחמאס, לפחות כמו במבצע "צוק איתן" - "אם לא יותר מכך".

שר האנרגיה יובל שטייניץ אמר היום כי להערכתו "ייתכנו עוד סבבים אלימים עד שנגיע לאחת משתי דרכים - או הפסקת אש והסדרה כלכלית הומניטרית - או להתלקחות ומבצע צבאי רחב. בראיון לאתר ynet ציין שטייניץ כי בשלב זה הוא אינו בטוח מה צופן העתיד המיידי. השר הבהיר: "אנחנו לא מעוניינים במלחמה, אבל כמובן לא נירתע לעשות את כל מה שצריך".

הזרוע הצבאית של חמאס הודיעה הבוקר, כי היא מעלה את רמת הכוננות של כוחותיה לרמה הגבוהה ביותר, וקראה גם ליתר הפלגים לעשות זאת: "על האויב לדעת כי הוא ישלם מחיר דמים יקר על פשעיו".

בצה"ל הוחלט בינתיים להפסיק את העבודות על הקמת המכשול לאורך הגבול עם רצועת עזה, מחשש לירי צלפים.

למרות ההסלמה, מעבר הסחורות בכרם שלום נפתח גם הבוקר באופן חלקי למעבר דלק, סולר וגז, בנוסף למזון ותרופות.

במסגרת המאמצים הדיפלומטיים להרגיע את ההסלמה, ראש הלשכה המדינית של חמאס, איסמאעיל הנייה, נפגש היום בעזה עם השליח המיוחד של האו"ם למזרח התיכון, ניקולאי מלאדנוב. ערוץ הטלוויזיה של החמאס, "אל-אקסא", דיווח כי השניים דנו "במצב ההומניטרי הקשה ברצועת עזה ובסוגיות ביטחוניות חשובות".

גם המצרים מעורבים בתיווך העקיף המתנהל בין ישראל והחמאס. מקורות פלסטיניים דיווחו כי כבר במהלך הלילה החלה מצרים במגעים עם הצדדים. ראש המודיעין המצרי, עבאס כאמל, הנמצא בוושינגטון, שוחח עם הנייה בטלפון.

בעזה נערכה היום הלווייתם של שלושת אנשי הזרוע הצבאית של חמאס שנהרגו אמש במתקפה של צה"ל ברצועה. אלפים השתתפו בהלוויות, ביניהם הנייה ובכירי חמאס נוספים שקראו לנקום בישראל. בכיר חמאס פתחי חמאד איים בנאומו בלוויה כי "האויב הציוני ישלם על פשעיו על פי המשוואה שהצבנו - ירי יענה בירי, דם יענה בדם".

במהלך היום כיבו לוחמי האש עשר שריפות שפרצו בעוטף עזה. משירותי הכבאות נמסר כי רק שתיים מהן נגרמו בשל בלוני תבערה – באזור ניר עם ובאזור רעים.

החל המרוץ לתפקיד הרמטכ"ל הבא של צה"ל. שר הביטחון אביגדור יתחיל בימים הקרובים בסבב התייעצויות ופגישות עם האלופים המועמדים: יאיר גולן, אביב כוכבי ואייל זמיר.

 

בארץ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום עם בכירים בקואליציה ודן עימם במשבר שפרץ עקב המחאה בעדה הדרוזית נגד חוק הלאום. בפגישה השתתפו חברי כנסת דרוזים. נתניהו הבהיר כי חוק הלאום לא ישונה, אך סוכם כי תגובש תוכנית שתיתן ביטוי למחויבות העמוקה של מדינת ישראל לציבור הדרוזי. נתניהו ייפגש מחר עם נכבדי העדה הדרוזית בראשות השייח' מוואפק טריף. להרחבה לחץ כאן

נתניהו דחה הצעה רוסית לכנס פגישת פסגה במוסקבה בינו לבין יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן בחסותו של נשיא רוסיה ולדימיר פוטין. כך דווח בערוץ 10. את ההצעה מסר לנתניהו שר החוץ הרוסי, סרגיי לברוב. נתניהו אמר לבכיר הרוסי כי הוא רוצה להמתין לפרסומה של "עסקת המאה" – תוכנית השלום של דונלד טראמפ. אבו מאזן, לעומת זאת, נענה בחיוב להצעה הרוסית.

 

בעולם

מפקד כוח קודס של משמרות המהפכה האיראניים, קאסם סולימאני, שיגר היום איום לעברו של נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ: "אתה יכול לפתוח במלחמה – אבל אנחנו נהיה אלה שנסיים אותה". סולימאני הגיב על האיום שהפנה טראמפ בתחילת השבוע לעבר נשיא איראן רוחאני, ואמר כי "על טראמפ לדעת שאנו אומה של שהידים ושאנו מחכים לו". להרחבה לחץ כאן

נשיא ארצות הברית, דונלד טראמפ, איים היום כי ארצו תטיל "סנקציות גדולות" על טורקיה. העילה: מעצרו בטורקיה של הכומר אנדרו ברונסון, וזאת בחשד שהיה מעורב בניסיון ההפיכה הכושל במדינה ביולי 2016. נשיא טורקיה ארדואן הגיב כי איומים לא יביאו לתוצאות הרצויות עבור הממשל.

פיצוץ אדיר החריד היום את האזור הסמוך לשגרירות ארצות הברית בבייג'ינג בירת סין. תמונות וסרטונים שהופצו ברשת הראו הולכי רגל מתגודדים ברחוב מחוץ למיתחם השגרירות ואת העשן הרב שהיתמר באזור מיד לאחר הפיצוץ. בהודעה שהוציא דובר השגרירות האמריקנית נמסר כי אדם אחד נפגע בשעה שניסה להפעיל מטען ברחוב הסמוך לפינה הדרום-מזרחית של מיתחם השגרירות: "פרט למפעיל המטען, לא נפגעו אנשים נוספים. לא נגרם נזק לרכוש השגרירות. המשטרה המקומית הגיבה". להרחבה לחץ כאן

כוחות המשטר הסורי הניפו היום את דגל סוריה במעבר הגבול עם ישראל בקוניטרה – החותמת הרשמית לנצחונו המלא של המשטר על המורדים במחוז זה.

צוות ארכיאולוגים בינלאומי הודיע היום (חמישי) על חשיפתה של בימת בית הכנסת הגדול של העיר וילנה. זאת במסגרת עבודות הנערכות בשנים האחרונות בעיר לגילוי שרידיו של בית הכנסת, שנהרס עד היסוד על ידי הנאצים והסובייטים. כך דיווחה סוכנות הידיעות AFP. להרחבה לחץ כאן

תגיות:מצריםניקולאי מלאדנוב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה