חדשות בארץ

נתניהו: חוק הלאום לא ישונה, נגבש תוכנית עבור צרכיהם של הדרוזים

בעקבות המחאה בעדה הדרוזית נגד חוק הלאום, נועד היום ראש הממשלה עם בכירים בקואליציה ודן עימם בפתרונות אפשריים למשבר

  • י"ד אב התשע"ח
(צילום: חיים צח, לע"מ)(צילום: חיים צח, לע"מ)
אא

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (חמישי) עם בכירים בקואליציה ודן עימם בסוגיית מעמדם של הדרוזים במדינת ישראל ובפתרונות אפשריים לטיפול בבעיותיהם. הדיון נערך בעקבות המחאה שהתעוררה בקרב גורמים שונים בעדה הדרוזית לאחר שבשבוע שעבר אישרה הכנסת באופן סופי את חוק הלאום.

בדיון, שהתקיים בקריה בתל אביב, השתתפו השרים אביגדור ליברמן, משה כחלון, יריב לוין ואיוב קרא, וכן חברי הכנסת הדרוזים אכרם חסון (כולנו) וחמד עמאר (ישראל ביתנו). נתניהו ייפגש מחר עם ההנהגה הדתית של העדה הדרוזית בראשות השייח' מוואפק טריף. פגישה נוספת שצפויה לו היא עם קצינים דרוזים. בפגישה היום הבהיר נתניהו כי אין כוונה לשנות את חוק הלאום. בסיכומו של הדיון הוחלט כי בתום ההתייעצויות שיקיים נתניהו תגובש תוכנית שתתן ביטוי למחוייבות העמוקה של מדינת ישראל לציבור הדרוזי ותפעל לטפל בבעיותיהם האמיתיות. 

חוק הלאום, שהינו חוק יסוד, מעגן את מעמדה של מדינת ישראל כמדינת הלאום של העם היהודי ואת זכותו של העם היהודי להגדרה עצמית במולדתו כזכות ייחודית לעם היהודי. החוק מקבע את סמלי המדינה, את ירושלים כבירתה ואת השפה העברית כשפתה, את עקרון קיבוץ הגלויות ואת מעמד השבת ומועדי ישראל. ראשי העדה הדרוזית, יחד עם שלושה חברי כנסת דרוזים – חסון, עמאר וסלאח סעד (המחנה הציוני) – הגישו עתירה לבג"ץ נגד החוק. בנוסף להם, מחו קצינים דרוזים רבים על החוק, שלטענתם מפלה אותם כדרוזים והופך אותם לאזרחים סוג ב' במדינה.

המנהיג הדתי של העדה הדרוזית, השייח' טריף, התראיין היום לאתר ynet ויצא נגד חוק הלאום שהתקבל בכנסת: "כל בני העדה הדרוזית - השייח'ים, החיילים והקצינים - שואלים למה זה קרה לנו, לעדה כל כך קטנה שהלכה עם העם היהודי ומדינת ישראל כבר לפני 70 שנים ללא תנאים. אנחנו שואלים - ואין תשובה".

שר האוצר כחלון (כולנו) אמר הבוקר, בראיון בגלי צה"ל, כי חוק הלאום "נחקק בפזיזות", וכי אמנם "יש הסכמים קואליציוניים, אבל מצד שני צריכים לתקן". עמדה אחרת הביע שר התקשורת איוב קרא, בן העדה הדרוזית. בראיון לאתר "מקור ראשון" טען קרא כי "גורמים אינטרסנטיים ופופוליסטיים", כהגדרתו, עושים שימוש בחוק החדש כדי לפגוע בממשלה: "אני מאמין בראש הממשלה שיפעל וייזום מהלך שיראה כמה הוא והממשלה שעומד בראשה מוקירים ומעריכים את תרומתה של העדה הדרוזית לביטחון ישראל". קרא הוסיף כי "העדה הדרוזית צריכה לאחד את שורותיה לפעולות מחאה נגד הפגיעה באחינו הנרצחים יום יום בסוריה, וממשלת ישראל תגן על כל דרוזי גם מחוץ לגבולות ישראל".

תגיות:חוק הלאוםדרוזים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה