חדשות בארץ

ח"כ שרן השכל: לא אכנס למסעדות שפתחו בהתרסה בתשעה באב

חברת הכנסת מהליכוד תקפה בחריפות את המסעדות שתלו בחלונן מדבקות "פתוח בתשעה באב": "ממש לשים אצבע בתוך העין"

(צילום אילוסטרציה: SHUTTERSTOCK)(צילום אילוסטרציה: SHUTTERSTOCK)
אא

חברת כנסת שרן השכל (הליכוד) יצאה הבוקר בחריפות נגד מסעדות בתל אביב שהצטרפו ליוזמה מקומית ותלו בחלון הראווה שלהן מדבקות "פתוח בתשעה באב".

את היוזמה הפרובוקטיבית, המסיתה נגד צום תשעה באב, הגתה תנועה מקומית בתל אביב בראשות אחד מחברי המועצה. לפני כשבוע וחצי פרסמה התנועה הודעה, בה הציעה לבעליהם של מסעדות, בתי קפה ומרכולים שפתוחים בתשעה באב דרך לקדם את המכירות שלהם – באמצעות מדבקות "פתוח בתשעה באב" אותן יתלו במקום בולט.

בראיון לערוץ הרדיו 101.5FM אמרה השכל כי מדובר בדבר חמור: "ממש לשים אצבע בתוך העין. זה לבוא ולעשות דווקא ולומר: אנחנו דווקא בתשעה באב נהיה פתוחים כדי לשים לכם אצבע בתוך העין". השכל הוסיפה כי מדובר בפגיעה בכלל הציבור היהודי, ולא רק בדתיים, והבהירה: "גם אני, לא כאדם דתי, לא אגיע למסעדות האלו... אני לא אוהבת את העניין הזה. יש מספיק שסע בין דתיים לחילונים. אנחנו צריכים למצוא דרכים לבוא להכיל ולהבין אחד את השני".

השכל ציינה, כי היא מתרשמת שציבור גדול תומך בעמדתה. ואכן, היוזמה נתקלה כבר מראשיתה בתגובות זועמות, חלקן מאנשים שאינם שומרי תורה ומצוות. אחד מהמגיבים כתב כך: "אני חילוני, לא שומר שבת, מתעב כפייה. ועדיין: כף רגלי לא תדרוך לעולם, גם לא חינם, בבתי עסק שיציבו את השלט הזה, ו/או שיופיעו ברשימה הזו שלכם".

תגיות:תשעה באבתל אביב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה