נטורופתיה ורפואה טבעית

משקאות, פירות ומוצרי חלב: טיפים לתזונה נכונה

מתי הזמן הראוי ביותר לאכילה? מהו רעב רגשי? ואלו מאכלים ומשקאות מומלץ לצרוך? רשימת טיפים לתזונה נכונה

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חשוב לזכור!! רעב אמיתי מתחיל כשהבטן מקרקרת!! מכירים תחושה זו? (אולי שכחתם) חשוב לאכול כשרעבים!! לעומת זאת רעב רגשי הוא רעב שנובע מרגש לא מאוזן, והמזון הזה שנדחף בכוח לגוף הולך לפסולת. רצוי לזהות זאת ולעשות בחירה כל פעם מחדש מה הרווח ומה המחיר.

משקאות שונים - סודה לשתיה, קפה ותה עם קפאין כדאי לצרוך עם עוגייה קטנה ולא לאחר ארוחה מזינה, מאחר והם מאבדים מינרלים מהמזון שספגתם בארוחה במקום שאלה יספגו בגוף. ככלל, רצוי להורידם מהתפריט היומי. ואם קשה לוותר עליהם, לעת עתה, לשתות בבוקר המאוחר לקראת צהריים ומיד לאחר מכן כוס מים לדילולם בקיבה. 

מים - רצוי לשתות מים או חליטות תה (תה צמחים) על קיבה ריקה כשצמאים. אם מנגנון הצמא השתבש במהלך השנים רצוי להיוועץ עם המטפל כמה כוסות לשתות. כמובן שבעבודה פיזית מאומצת רצוי לשתות הרבה יותר. הבדיקה הכי טובה היא לבדוק מה צבע השתן במהלך היום. צבעו אמור להיות צהבהב. אוסמוזה הפוכה או מים מינרלים הם כרגע הרעיון הטוב ביותר לצריכת מים נקיים. כיום מדינת ישראל נוהגת להתפיל מי ים המסוכנים לבריאותנו ולהזרימם לברזים בביתנו וכמו כן, מוסיפים לנו חומרים מזיקים לבריאות שידוע שמסממים את האדם לאורך זמן כמו הפלואור הרעיל שלא מתאים כלל לגופנו (צריך פלואור אחר לגמרי) ואף הכלור לא בריא. כמובן שכיום יש מזהמים נוספים במים וחשוב מאוד להזין את בני הבית במים נקיים עד כמה שניתן.

פירות חיים - רצוי לצרוך פירות רק על קיבה ריקה ולכן עדיף בבוקר, אחרי הצהריים או בלילה. בין חצי שעה לשעה לפני הסעודה או כשעתיים לאחר הסעודה, תלוי בסוג המאכלים שאכלתם. פירות מתקתקים רצוי לאכול בשעות הבוקר המוקדמות כמו: פירות הדר, גויאבה, תפוח, שזיפים ואגס. ומאוחר יותר ניתן לצרוך פירות מתוקים כמו: אפרסק, פפאיה, מנגו, בננה, תמרים וצימוקים. כך רצוי. למי שקשה שינהג לפי טעמו האישי. בערב ניתן לאכול פרי מתוק לשינה ערבה.

אגוזים, שקדים וגרעינים - מכילים חלבון ושומן מן הצומח. רצוי לצרוך אותם אך ורק עם פירות או ירקות חיים ומאודים ולא עם פחמימה (כי יש בהם חלבון).

ירקות + ירקות ירוקים למיניהם - תרבו בצריכתם פעמים רבות ביום ותשלבו לפחות סלט אחד ביום בארוחה עם ירקות נוספים.

נבטים לסלט - נבטים מחזיקים במקרר שבוע עד עשרה ימים.

דגנים (פחמימות) - יש בהם גם חלבון. רצוי להשרותם במים למספר שעות עד למשך 24 שעות ואז לנסות להנביטם. דגנים שניתן להנביט: קינואה, כוסמת, חיטה (לא מומלץ) ואמרנט. דגנים שלא ניתן להנביט: גרעיני שיבולת שועל, אורז, דוחן, בורגול וסולת. דגנים לא מונבטים רצוי לצרוך עם ירקות בלבד.

עמילנים כבדים (פחמימה) - נמצאים בתפו"א, בטטה, דלורית - ניתן לצרוך עם דגנים.

עמילנים קלים (פחמימה) - נמצאים בדלעת, תירס וגזר - ניתן לצרוך עם דגנים.

אבוקדו - מצוי בו שומן עמילני ולכן מתאים לצרפו לארוחת פחמימות, עמילנים ודגנים.

קטניות (חלבונים) - קטניות לא מונבטות רצוי לצרוך ללא עמילני וללא פחמימות (דגנים). קטניות מכילות חלבון מן הצומח. רצוי יום השרייה במים. להחליף מים מדי פעם ולשטוף טוב ולאחר מכן רצוי להנביטן ללא מים. קטניות שניתן להנביט: שעועית, מאש, חומוס ועדשים. קטניות שלא ניתן להנביט: שעועית אדומה ולבנה ופולי סויה. קטניות לא מונבטות רצוי לאכול אך ורק בצירוף עם ירקות חיים ומאודים.

שומשום (טחינה) - מצוי בו שומן חלבוני ולכן מתאים לתבשילי קטניות (יש בהן חלבון). רצוי לצרוך שומשום טחון בסלט כל יום.

קטניות ודגנים יחדיו בסעודה = חלבון מלא מן הצומח - קטניות ודגנים בעיקר כשהם מונבטים ניתן לאכול בארוחה אחת ולא תהיה בעיה בעיכול או סתירה עיכולית של חלבון ופחמימה. אך אם הם לא מונבטים השילוב ביניהם עלול לגרום לתסיסה בקיבה וחוסר נוחות בבטן לאחר אכילתם.

אם אדם לא מתחבר לטבעונות ולחלבון מן הצומח על בסיס יומי (כל הקטניות, דגנים, אגוזים ושקדים בעיקר), אז רצוי לצרוך, על בסיס יומי, דג טרי אפוי או מבושל וביצים אורגניות במהלך השבוע (עד 10 ביצים בשבוע ועדיף רכות או כחביתה רכה, כי לא נהרסו רכיבים חיוניים שגם תורמים להורדת הכולסטרול).

חלבונים מן החי (בשר, עוף, דגים, ביצים ומוצרי חלב) - רצוי לצרוך במידה מועטה במהלך השבוע עם ירקות בלבד.

מוצרי חלב - כדאי מאוד לוותר על קבוצה מזיקה זו שידוע כיום שמחוללת מחלות שונות בגוף בצריכה מוגזמת יומיומית (אפילו למחלת הסרטן). ההמלצה שלי לצרוך את החמאה בלבד, יוגורט עיזים או שמנת עיזים (מדי פעם).

לרכישת הספר 'רזי התזונה – להתנקות, להבריא, לרזות בקלות' היכנסו להידברות שופס או הקליקו כאן 

תגיות:בריאותתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה