בריאות ותזונה

"כך תבריאו את מערכת החיסון תוך רבע שעה": טיפ של רופא רוסי כובש את הרשת

רופא רוסי שמתמחה בשיקום לאחר תאונות ומחלות קשות, חולק טיפ מדהים לאישוש מערכת החיסון, ועושה שמות ברשת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כשמדברים על נושא כה סבוך כמו הפרעות במערכת החיסון, חשוב לעשות הבחנה בין שני סוגי חסרים חיסוניים: הראשון הוא חסר מולד, והשני הוא חסר נרכש.

החוסר המולד נגרם בעיקר בשל תופעות תורשתיות כגון ירידה בייצור של תאי הדם הלבנים (מה שנקרא לויקופניה), תאים לבנים פגומים או רכיבים אחרים שחסרים במערכת החיסון.

החוסר הנרכש לעומת זאת נגרם בעקבות זיהומים (בעיקר כרוניים) שמשבשים את תפקוד המערכת, ובמקרים אחדים אף יכולים להביא להתפתחות סרטן.

כעת מסביר ד"ר סרגיי בובנובסקי – רופא רוסי שמתמחה בשיקום לאחר תאונות ומחלות קשות, כי חיזוק המערכת החיסונית אפשרי באמצעות טיפול פופולרי ב... מי קרח. כן, כן, קראתם נכון: "טבילה של הרגליים במי קרח מדי יום במשך 20 דקות, ממריצה את זרימת הדם ומשפרת את תפקודי מערכת החיסון", מסביר בובנובסקי ומוסיף כי מדובר בטיפול שנבדק באופן מדעי.

"אוניברסיטת וירג'יניה פרסמה את תוצאות המחקר שהיא עשתה על הטיפול הזה, ומצאה שמי הקרח גורמים משחררים חומר חשוב מאוד במערכת החיסונית בשם נוראפינפרין – שנקרא גם נוראדרנלין", מסביר בובנובסקי. "מדובר בעצם בהורמון שמופרש מבלוטת האדרנל במצבים של לחץ וחרדה.הנוראדרנלין הוא בעצם תגובה לגורמים של הלחץ הנפשי, שבין היתר נועד למנוע עלייה של לחץ דם ולאזן את הגלוקוז בדם".

לדבריו, טיפול זה מועיל ביותר גם לכאבי שרירים, ולכן מאמנים רבים ממליצים לספורטאים לעשות אמבטיית קרח לאחר האימון.

תגיות:טיפבריאותמערכת החיסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה