מעניין

הדרת נשים? חוקים נגד נשים בעולם, שאולי לא הכרתם (וכמה טוב שאצלנו זה לא כך)

בעוד שרבים מאנשי התקשורת בארץ טוענים כי ביהדות יש הדרת נשים, ו'מזדעקים' נוכח התופעה בכותרות משמיצות במיוחד, הבה ונכיר יחד כמה מדינות שלא רק שהיחס שלהן כלפי נשים הוא מדיר ופוגע – הוא גם מעוגן בחוק

לצפייה בתמונה

לחץ כאן
אא

בעוד שרבים מאנשי התקשורת בארץ טוענים כי ביהדות יש הדרת נשים ו'מזדעקים' נוכח התופעה בכותרות משמיצות במיוחד, הבה ונכיר יחד כמה מדינות שלא רק שהיחס שלהן כלפי נשים הוא מדיר ופוגע – הוא גם מעוגן בחוק.

 

מלטה ולבנון מאפשרות חטיפת נשים

על אף שבשונה מלבנון מלטה היא מדינה אירופאית, בשתיהן החוק מאפשר חטיפת נשים – גם כשמדובר בקטינות. לא רק שאין ענישה על חטיפת נשים, במידה והחוטף החליט לקחת את החטופה לאישה ולהינשא לה, הוא פוטר עצמו מכל סוג של תביעה משפטית.

זלזול בעדות של אישה בפקיסטן

להיות אישה בפקיסטן כמו גם במדינות ערביות אחרות, זה הדבר הכי לא משמח שיש. מלבד השפלות כמו מכות יומיומיות מבעליהן, הנשים נאלצות לסבול יחס מחפיר בכל המערכות החברתיות, לרבות המערכת המשפטית.

בפקיסטן עדויות של נשים בבתי המשפט אינן נחשבות, גם במקרים שבהן יוצגו על ידן ראיות ממשיות.

הכאת נשים

אפגניסטן, תימן, עיראק, תוניס, פקיסטן, מרוקו ומצרים הן רק חלק מרשימה מסועפת וארוכה של מדינות שבהן אין כל איסור להכות נשים, אפילו בפרהסיה. בניגריה גברים יכולים להכות אישה ברמה קשה מבלי לקבל אף עונש על כך, זאת במידה והפציעה שהוא גורם לה אינה 'חמורה'.

זכויות ירושה מוגבלות לנשים

במדינות ערביות רבות הנשים מודרות גם מהירושה, ומקבלות סכומים פעוטים בהשוואה לאחים הגברים. בתוניס למשל, הפער נע פי 2-3 בין מה שמקבלים האחים לבין מה שמקבלות האחיות, וזו גם הסיבה לכך שהן נאלצות להיתמך ולהיות תלויות כלכלית בבעליהן.

איסור הוצאת רישיון נהיגה

בעוד בהלכה היהודית יש 'המלצה' לנשים לא לנהוג ברכב מפאת צניעות, בערב הסעודית אסור לנשים להוציא רישיון נהיגה.

 

איך היהדות מתייחסת לנשים? ההרצאה שתעשה לכם קצת סדר בראש:

 

האם יש הדרת נשים ביהדות? תשובתו של הרב זמיר כהן עומדת להפתיע אתכם:

 

עד כה דיברנו על מדינות שבהן קיים מבנה משפחתי פטריארכלי, שמאדיר את זכויות הגברים ומקטין את זכויות הנשים - דבר שמתרחש בעיקר במדינות המוסלמיות, אך לא רק. 

מנהגים 'מעליבים' רבים נגד נשים, אימצו לעצמן מדינות נוספות ברחבי העולם:

האכלת ילדות בכפייה

במאוריטניה נוהגים התושבים הכפריים להאכיל ילדות בנות חמש בכפייה, כדי שישמינו ויתאימו לדרישות החברתיות הנהוגות, שרואות באישה שמנה כאישה טובת מראה וראויה להשתדך. אם הילדה מסרבת לאכול את המנות האסטרונומיות שמוגשות לה וחלילה מקיאה, מאלצים אותה להתחיל את כל הריטואל מהתחלה.

איסור רחצה בבריכות בתי מלון, במערב סעודיה 

כבר בשנת 1979 נאסר על נשים ביקור בבריכות ציבוריות לרבות בריכות של בתי מלון, ומכאן שלא היה שום צורך ב'ימים נפרדים' לגברים ונשים. 

מלווה צמוד ולא רק לנהג חדש 

אחד החוקים היותר קשים לביצוע עבור נשים בערב הסעודית, ולא שיש להן הרבה ברירות - הוא החובה לצאת לרחוב עם גבר צמוד שישגיח עליהן, ואין זה משנה באיזה גיל. זקנה מחוייבת בחוק הזה בדיוק כמו נערה צעירה. 

איטליה - הכניסה לגברים בלבד!

החוק של העיר פררה שבאיטליה אוסר על נשים להיכנס למפעלי ייצור גבינה, אך ורק משום שהם נשים. 

אוהבת נעלי עור? נעילתן תחייב אותך בקנס במדינה זו שבארה"ב

באוהיו שבארה"ב התקבל לפני שנים אחדות חוק שמוציא את נעלי העור מחוץ לתחום, אולם על פי דיווחים - הרשות המקומית נוטה לקנות בקנסות גבוהים יותר דווקא את הנשים ולא את הגברים, למי שנכשלת בכך. 

במקרים אחדים אגב, נשים הוכנסו לכלא משום שהעזו לעבור על החוק. 

תימן - נשים לעולם לא יכולות להיות מנהלות 

בתימן ישנו חוק שאוסר על נשים ולא מכיר בזכותן לנהל חנויות ועסקים, ואפילו מדובר בתפקיד ניהולי שניתן להן בתוך עסק שאינו שלהן. 

לא בלי בעלי - החוק המוזר של השיניים התותבות בורמונט 

בורמונט ארה"ב ישנו חוק הזוי שאומר שלנשים אסור להחליט לבד על עשיית שיניים תותבות, אלא עליהן לקבל את אישור הבעל (במידה והוא עדיין חי כמובן).

תגיות:חוקיםהדרהנשים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה