סגולות

עצובים? קבלו סגולה מפתיעה לסילוק העצבות מהרבנית קנייבסקי

סביב סגולותיה של הרבנית קנייבסקי מסתובבים סיפורי ישועות רבים. הרבנית, מצידה, הקפידה להדגיש כי הסגולה היא דבר שמסוגל להועיל כשמצטרפים אליה זכויות ומעשים טובים

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

הרבנית קנייבסקי ע"ה, אשתו של מרן שר התורה הרב חיים קנייבסקי זצ"ל, היתה ידועה בטוב לבה ובעצותיה המופלאות לנשים שבאו לשאול בעצתה.

כשהיו מבקשים מהגר"ח קנייבסקי סגולות, היה אומר: "סגולות - אצל הרבנית!" ואכן, סביב סגולותיה של הרבנית ע"ה מסתובבים סיפורי ישועות רבים. תמיד הדגישה כי הסגולה היא דבר שמסוגל להועיל, כשמצטרפים אליה זכויות ומעשים טובים.

כשמתבוננים בסגולותיה של הרבנית ע"ה קל להבחין כי רובן עניינים רוחניים ולא "פתרונות קסם". מעל הכל עמדו תפילה, תהילים וקבלות רוחניות. 

 

לפני הכל: תפילה

לפני הכל הורתה הרבנית: תפילה. פעמים רבות ייעצה: אם רצונכן בישועה – הוספנה תפילה על תפילותיכן. מי שלא התפללה עד עכשיו, תתפלל תפילה אחת ביום. מי שהתפללה תפילה אחת – תתפלל שתיים, וכן הלאה. ובנוסף – להתפלל מתוך סידור. על ידי כך תראו, בעזרת ה', ישועות גדולות!

הרבנית עצמה הרבתה באמירת תהילים על כל הפונות. פעם אמרה למישהי: "האם את חושבת שכשאני אומרת למישהו שלא יאונה לו כל רע, יש בכך כוח להועיל? אחרי שהוא הולך, אני פותחת ספר תהילים ואומרת פרק אחד מתוך השתתפות בצרתו. התהילים הם המועילים!"

כשילד, נכד או נין לא הרגיש טוב, היתה הרבנית אומרת: "אומר עליך פרק תהילים". גם לאחרים הורתה להרבות באמירת תהילים, ובכך סייעה להביא ישועות גדולות.

הרבנית אמרה בשם אביה הגרי"ש אלישיב כי פרק קכ"א מהווה סגולה למציאת זיווג הגון. יש לומר את הפרק ('אשא עיני אל ההרים') בסוף תפילת 'שמונה עשרה', לפני אמירת 'יהיו לרצון אמרי פי'. המקור לכך הוא מרמ"ע פאנו בספרו 'עשרה מאמרות': "והאומר מזמור זה בכוונה בסוף כל תפילותיו קודם עקירת רגליו, מזמנים לו בת זוג ההוגנת לו, אם בתולדות ואם ברחמים".

 

כבוד שבת

לעיתים, כאשר שאלו את הרבנית קנייבסקי במה להתחזק, היתה אומרת להקדים לקבל את השבת.

הרבנית דיברה גם על כבוד השבת ביציאתה – 'סעודת מלווה מלכה ראוי לאכול מיד בצאת השבת, כפי שנוהג בעלי הרב; זוהי סגולה מצוינת להצלחה במשך כל השבוע הבא!'

סעודת מלווה מלכה צריכה לכלול פת ומאכל או משקה חמים, המהווים סגולה לבריאות ולשמחה. הרב קנייבסקי מקפיד לאכול גם 'כזית' בשר.

תדיר היתה הרבנית חוזרת על מאמר חז"ל: "חמין במוצאי שבת מלוגמא" – רפואה, לבריאות הגוף והנפש ולסילוק העצבות. רמז לכך: "מחבש לעצבותם" – מחב"ש ראשי תיבות: מים חמים במוצאי שבת.

אישה סיפרה לרבנית שפעמים רבות היא נתקפת במצב רוח רע. כשנדמה לה שכואב לה משהו, היא כבר בטוחה שחלתה במחלה חמורה. הרבנית הרגיעה אותה והמליצה להפקיד על אכילת סעודת 'מלווה מלכה', שהיא סגולה לסילוק העצבות.

 

קבלות להתקדמות רוחנית

הרבנית קנייבסקי היתה אומרת שכדי לזכות לישועה, צריך לקבל קבלה רוחנית מיוחדת. כשמדובר היה בשואלת שאינה שומרת תורה ומצוות, היתה הרבנית מציעה לה לקבל על עצמה מצווה שיש בה שייכות לעניין שבו היא זקוקה לישועה. כך, לאישה שנתגלה אצלה גידול בראש, הציעה הרבנית להקפיד על כיסוי ראש. לאחרת שהתלוננה על כאבי רגליים, אמרה להפקיד על גריבת גרביים צנועים, לשלישית, שסבלה מפצעים בידיים, הורתה להפקיד על שרוולים המכסים את היד כדין.

צרה נחתה על משפחה מארה"ב: בנם בן העשרה התחבר לנערי רחוב עד שהפך לאחד מהם. ההורים, שראו בכאב בהידרדרותו של בנם, התפללו מעומק לבם, והחליטו שהאם תיסע לארץ ישראל, לקבל עצה מהרבנית קנייבסקי.

הרבנית השתתפה בכל לבה בצערה של האישה, ויעצה לה לקבל קבלה אשר תהיה בבחינת 'קרבן לה' לזכותו של הבן, ובעזרת ה', הוא עוד ילמד תורה בירושלים. האישה קיבלה על עצמה שמעתה תהדר בכיסוי ראשה, ואכן, הבן שב לדרך הישר, וכמו שבירכה הרבנית, הוא לומד תורה בירושלים.

 

בדיקת מזוזות

במקרים מסוימים היתה הרבנית ממליצה לבדוק את המזוזות בבית: לפעמים בזמן של בעיות תכופות המוכיחות שהבית אינו מוגן, לפעמים כשהתעוררו בעיות שלום בית, לזוג שלא זכה לילדים ועוד.

פעם הגיעה אל הרבנית אישה מסורתית ממררת בבכי: בעלה עזב אותה, והיא מעוניינת שישוב הביתה. הרבנית הורתה לה לבדוק את המזוזות. האישה עשתה כדבריה ומיהרה להשיג מזוזות מגמ"ח כדי להשתמש בהן באופן זמני, בזמן שהמזוזות שלה תהיינה בבדיקה. לתדהמתה, כשבאה להחליף את המזוזה שבפתח המטבח, התברר שבית המזוזה ריק... אחרי שקבעה את המזוזה שקיבלה מן הגמ"ח, שב הבעל הביתה.

 

מעשרות

הרבנית היתה מרבה לייעץ לתת מעשר כספים מכל רווח, גם אם המצב דחוק. מתאמצים – וה' מחזיר בכפליים, כמו שהגמרא אומרת: "עשר בשביל שתתעשר".

הרבנית היתה נוהגת לומר: "מי שנותן ליעקב לא נותן לעשיו", כלומר: המקפיד על מעשרות ניצל מצרות של כסף שיורד לטמיון.

כאשר היו מבקשים מהרבנית ברכה לפרנסה ברווח, היתה מברכת: "יהי רצון שמעשר הכספים שלכם יהיה גדול".

מתוך הספר המומלץ 'בית אמי'.

תגיות:הרבנית קנייבסקיעצבותשמחה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה