חדשות בארץ

מערכת הביטחון בכוננות שיא לקראת השבוע הקרוב. חשש מרבבות פלסטינים שיחצו את הגדר

מערכת הביטחון מגבירה את רמת הכוננות לקראת אירועי השבוע, ובשיאם העברת השגרירות האמריקנית לירושלים ביום שני

  • כ"ח אייר התשע"ח
אא

היערכות שיא לקראת העברת השגרירות: אלפי לוחמים יתגברו בימים הקרובים את מערך הביטחון השוטף באזור רצועת עזה, לקראת העברת השגרירות מחר (שני) ויום הנכבה שלמחרתו. במערכת הביטחון חוששים שמהומות הגדר יימשכו גם בשבועות הבאים.

על פי ההערכות, רבבות פלסטינים, בהם ילדים, יגיעו להפגנות במוקדי החיכוך לאורך גבול רצועת עזה, ואלפים מהם ינסו לפרוץ את גדר המערכת.

הלוחמים תודרכו להיערך לפיגועי ירי, להנחות מטען, ולניסיונות חטיפה של חיילים. כן נערכים בצבא לאפשרות שבמהלך הניסיונות לפרוץ את הגדר, מחבלי חמאס חמושים יצליחו לחדור אל תוך שטח ישראל.

מאות לוחמים יתגברו את אזורי היישובים הסמוכים לגדר, ביניהם: נחל עוז, נתיב העשרה, כרם שלום וכיסופים. הלוחמים ישמשו כשמיכה אנושית וימנעו חדירה של פלסטינים אל תוך היישובים עצמם.

כן חוששים בצה"ל כי העברת השגרירות תגרום למפגעים בודדים לפעול, ללא התרעה מודיעינית. הכוחות נערכים לפיגועים כדוגמת דריסה, דקירה או חדירה להתנחלויות.

בתוך כך, צה"ל החל להשתמש באמצעי החדש נגד האיום - טיסנים עם סכינים על כנפיהם. על פי הדיווח, מפעילי הטיסנים הצליחו להפיל לפחות 7 עפיפונים שאיימו לנחות בשטח ישראל.

במהלך יום השבת, פרצו עשרות מפגינים פלסטינים למעבר כרם שלום, שרפו צינור גז וגרמו לנזק גדול. בתגובה, הודיע צה"ל כי מעבר כרם שלום ייסגר לצורך תיקון הנזקים.

"השבתת המעבר מתבצעת לאור השחתת והצתת מעבר הסחורות כרם שלום בצדו הפלסטיני אמש על ידי עשרות מפרי סדר אלימים בחסות ארגון הטרור חמאס", נמסר מצה"ל. "ארגון הטרור חמאס מוביל בשבועות האחרונים ביתר שאת פעולות טרור בכסות של הפרות סדר אלימות, פוגע ברווחת חייהם של תושבי עזה ומשתק את עורקי החיים שלה".

תגיות:שגרירותירושליםכוננות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה