חדשות בעולם

ברק אובמה מגיב לפרישתו של טראמפ מהסכם הגרעין ואומר: "זוהי טעות חמורה"

יממה לאחר ההצהרה ששינתה את פני ההיסטוריה – נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה מגיב להחלטתו של הנשיא הנוכחי לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן, וטוען כי הייתה זו "טעות חמורה שמובילה את ארה"ב לבחירה נפסדת בהרבה בין איראן כשהיא חמושה בנשק גרעיני, לבין מלחמה אחרת במזרח התיכון"

ברק אובמה (צילום: shutterstock)ברק אובמה (צילום: shutterstock)
אא

יממה לאחר ההצהרה ששינתה את פני ההיסטוריה – נשיא ארה"ב לשעבר ברק אובמה מגיב להחלטתו של הנשיא הנוכחי לפרוש מהסכם הגרעין עם איראן, וטוען כי הייתה זו "טעות חמורה".

את הדברים ביטא אובמה באמצעות פוסט טעון ביותר שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו, ובו הוא כותב בין היתר כי "ישנם נושאים מעטים החשובים יותר לביטחונה של ארה"ב, מאשר התפשטות הפוטנציאל של נשק גרעיני או פוטנציאל למלחמה הרסנית עוד יותר במזרח התיכון. זו הסיבה שארה"ב ניהלה את תוכנית הפעולה המשותפת מלכתחילה, וההחלטה של היום לשים את ההסכם בסיכון היא טעות חמורה".

עוד הוסיף אובמה ואמר כי ההתרחקות מתוכנית הגרעין כמוה כהפניית הגב לבעלות בריתה הקרובות ביותר של ארה"ב, ו"למרות שבדמוקרטיה תמיד יהיו שינויי מדיניות וסדרי עדיפויות מממשל אחד למשנהו – העדר עקביות של הסכמים מעמידה את האמינות של ארה"ב בסימן שאלה ומציבה אותנו בסתירה עם המעצמות הגדולות בעולם".

את הפוסט חותם אובמה במילים הללו: "ההסכם מול איראן מעולם לא נועד לפתור את כל הבעיות שלנו עם איראן. היה ברור לנו שאיראן עוסקת בהתנהגות מעורערת כולל תמיכה בטרור ואיומים כלפי ישראל ושכנותיה. אבל דווקא בגלל זה חשוב לנו למנוע מאיראן להשיג נשק גרעיני, וכל היבט של התנהגות איראנית מטרידה – הוא הרבה יותר מסוכן, אם תוכנית הגרעין שלהם אינה מאופקת.

"להעמיד את ההסכם בסיכון מבלי שיש הפרה איראנית של העסקה, זו טעות חמורה שמובילה את ארה"ב לבחירה נפסדת בהרבה בין איראן כשהיא חמושה בנשק גרעיני, לבין מלחמה אחרת במזרח התיכון", דבריו. 

ברק אובמה הוא פוליטיקאי אמריקאי שכיהן כנשיאה ה-44 של ארצות הברית, בין השנים 2009–2017. ברק אובמה הוא האפרו-אמריקאי היחיד שכיהן בתפקיד נשיא ארצות הברית. בשנות נשיאותו הצר אובמה מאוד את צעדיה של מדינת ישראל, ופעל במישרין לירידה במעמדה הבינלאומי, ועשה הכל למען התעצמותה של איראן.

הסכם הגרעין עם אירן היה אחד המעשים השפלים של נשיא ארה"ב הקודם, ברק אובמה. כעת, מספר חודשים לאחר תום כהונתו נחשפות הוכחות נוספות לעולותיו של ברק אובמה למען אירן, נגד האינטרסים של ארה"ב והממשל האמריקני.

ביום החתימה על העסקה הגרעינית עם אירן, חתם אובמה על עסקה נוספת, שוההגדרה 'סודית ביות', ובה שוחררו ארבעה שבויים אמריקנים שהיו באירן. שלושה מתוך שבעת האסירים הוגדרו על ידי הממשל בתור 'איום על הביטחון הלאומי'. אשמתם הכבדה היא שהם ניסו באופן סמוי ולא חוקי להעביר לאירן רכיבים טכנולוגיים של נאנו-טכנולוגיה שנועדו עבור טילים, כולל טילי שיוט.

כוחו של האיסלאם גובר בעולם. הם מתרבים באירופה במספרים עצומים. מה הלאה? מהי משמעותן של ההתפתחויות הללו לעם ישראל? הרב זמיר כהן בהרצאתו המרתקת מצטט את דברי התנ"ך והמקובלים, מדריך ומכוון, ומפזר את הערפל מההווה ומהעתיד. אל תחמיצו. 

זה לעומת זה: האם ישראל מתגעגעת לעידן אובמה? צפו

תגיות:ברק אובמההסכם גרעיןדונאלד טראמפ

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה