חדשות בעולם

נשיא ארצות הברית ברק אובמה: "כולנו יהודים"

אובמה בשגרירות ישראל: "כולם צריכים לדבר בקול ברור כשיהודים נפגעים"

  • י"ח שבט התשע"ו
אא

בטקס לציון יום השואה הבינלאומי, שנערך בשגרירות ישראל בוושינגטון, נשא ארצות הברית ברק אובמה נאום מרגש לזכר השואה.
נשיא ארה"ב פתח את נאומו בשתי מילים בעברית: "ערב טוב", וסיים אותו במילים: "צדק צדק צרדוף". במהלך נאומו אובמה הדגיש את מחויבותה של ארה"ב להוביל את המאבק באנטישמיות הגואה, והבהיר: "כולנו יהודים. כאשר דת אחת נרדפת, על כל הדתות להתגייס".

"האנטישמיות מתגברת, איננו יכולים להכחיש זאת", אמר אובמה. "אנחנו רואים יהודים שעוזבים את אירופה אחרי שחיו בה שנים רבות, אנחנו רואים מרכזים יהודיים מותקפים ממומבאי עד קנזס. צלבי קרס מצוירים בקמפוסים ויהודים מותקפים בכל מקום רק בשל היותם יהודים. עלינו להגיב לכך כאילו היינו כולנו יהודים. על כולנו מוטל לעשות כול שביכולתנו – כמו חסידי אומות עולם. יש לנו אחריות, ואעשה הכול כדי להבטיח שארה"ב תוביל את המאבק באנטישמיות".

ברק אובמה (צילום: shutterstock)ברק אובמה (צילום: shutterstock)

אובמה גם ניצל את ההזדמנות והתייחס ליחסים בין ארה"ב לישראל: "יש קולות בעולם נגד ישראל, ויש גם קולות המערערים על זכות קיומה. ישראל נתונה למתקפות טרור, ואנחנו עומדים איתן לצד ישראל". הוא הוסיף כי מחויבותה של ארה"ב לישראל אינה ניתנת לשבירה, וכי הפרת המחויבות הזו תהיה "כישלון מוסרי".

בהתייחסו לשואה, הזכיר אובמה את דודו שסייע בשחרור בוכנוואלד: "אני עדיין זוכר את דוד שלי, שחזר רועד הביתה לאחר שסייע בשחרור בוכנוואלד. הוא לא דיבר עם אף אחד במשך חצי שנה, רק היה בעליית הגג שלו. לא יכול היה לעכל את הדברים שהוא ראה".

הנשיא הוסיף וסיפר: "לאחר מכן הייתי בבוכנוואלד בעצמי, ראיתי את המחנה, הייתי שם עם אלי ויזל ולקחתי את בנותיי לראות את מוזיאון השואה. כי הם חייבים לדעת שאסור זה יחזור לעולם. אנחנו שומעים את הסיפורים ושואלים את עצמנו, איך היינו נוהגים? איך היינו עונים לשאלה 'איפה הייתם?'.

תגיות:ברק אובמהארה"ב

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה