חדשות בעולם

מקומם: האם ממשל אובמה סייע לחיזבאללה?

רשת פוקס ניוז מדווחת כי התובע הכללי הורה לחקור את הנשיא לשעבר בטענה שבחר להתעלם מסחר בסמים והלבנת הון, במסגרת פרוייקט "קסנדרה", כדי לא לפגוע בהסכם הגרעין עם איראן

  • ז' טבת התשע"ח
ברק אובמה (צילום: shutterstock)ברק אובמה (צילום: shutterstock)
אא

התובע הכללי של ארצות הברית, ג'ף סשנס, הורה לחקור את הטענות לפיהן ממשל הנשיא לשעבר ברק אובמה, כך מדווחת רשת פוקס ניוז. על פי הדיווח, אובמה בחר להתעלם מסחר בסמים ומהלבנת הון שביצעו פעילי חיזבאללה ופגע בחקירות נגד ארגון הטרור על מנת שלא לפגוע באפשרות להסכם גרעין עם איראן.

משרד המשפטים האמריקני מסר לתחנת הטלוויזיה כי התובע הורה לחקור את המנהל לאכיפת הסמים "כדי לבדוק את הטענות כי עניינים מסוימים לא נאכפו כראוי". סשנס מסר: "אני מקווה כי הממשל הקודם לא הציב מכשולים בפני סוכני ה-DEA שמנעו מהם לטפל בכל המקרים המתאימים ל'פרויקט קסנדרה' (מבצע שנועד לפגוע בהברחת סמים והלבנת הון של ארגון הטרור). זו סוגיה משמעותית להגנה על אזרחנו. נעניק תמיכה מלאה לחקירות של ארגונים אלימים לסחר בסמים". עוד פורסם, כי מובילי הפרוייקט שעבדו ממתחם של ה-DEA בווירג'יניה ביקשו אישור לבצע מעצרים ותביעות, אך בכירים במשרדי המשפטים והאוצר דחו אותם ובכך סייע לכאורה אובמה לארגון הטרור להתעצם. עוד נכתב, כי סוכל ניסיון לצמצם את פעילות אנשי חיזבאללה בנוגע להברחת קוקאין וכן לאספקת נשק כימי וקונבנציונלי לנשיא סוריה בשר אסד. בכירים לשעבר בממשל הודו כי הייתה להם אסטרטגיה לקדם היחסים מול טהרן כדי לקדם מגעים להסכם הגרעין. יחד עם זאת, הכחישו שקיבלו החלטה לפגוע בחקירות נגד חיזבאללה ממניעים פוליטיים.

סשנס סיכם את הפרשה: "הגנה מפני ארגוני טרור ומאבק נגד משבר הסמים הם שתיים מתוך הסוגיות שבראש סדר העדיפויות של משרד המשפטים". עוד ציינו גורמים במשרד המשפטים כי הבדיקה עשויה להוביל לתביעות חדשות נגד אנשים שהיו בקשר עם הארגון. סשנס סיכם: "אני מחויב להעניק לסוכני ה-DEA החרוצים והמסורים את כל הכלים כדי לאפשר להם לשתק את פעילות הסמים. משרד המשפטים מחויב לחלוטין לחקירתם ולהעמדתם לדין של מבריחי סמים בינלאומיים ועם הסיוע של סוכני ה-DEA וה-FBI שלנו לא נשאיר אבן על אבן כדי להפוך את ארצות הברית למקום בטוח יותר".

תגיות:ברק אובמהחיזבאללה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה