חדשות יהדות

מטחי רקטות כבדים לעבר ישראל. במה יש להתחזק? קבלו 3 עצות מהרב אדלשטיין

הרב גרשון אדלשטיין התייחס למצב הביטחוני המתוח בדרום הארץ: "כדי שיימשכו הניסים צריך זכויות", אמר הרב והציע 3 עצות להתחזקות רוחנית

(צילום:shutterstock)(צילום:shutterstock)
אא

הרב גרשון אדלשטיין, ראש ישיבת פוניבז', התייחס למצב הביטחוני המתוח השורר בדרום הארץ. "צריכים לדעת ששום דבר אינו במקרה, אלא הכל בהשגחה מן השמים, וכמו שכתב הרמב"ן בפרשת בא שהכל בגזירת עליון, אם יש זכויות, יש שכר ויש הצלחה, ואם אין זכויות אזי להיפך, והעצה היחידה לזה היא לא בכוחי ועוצם ידי, אלא בתשובה ובתיקון המעשים", אמר הרב.

הרב אדלשטיין בחר להתייחס ל-3 נקודות, אשר חיזוק בהם יגן על עם ישראל: לשון הרע, ביטול תורה, ובין אדם לחברו - בפרט בדיני ממונות ובפגיעה בכבוד.

1. לשון הרע

"מה הם הדברים המצויים שנכשלים בהם?" שאל הרב והשיב: "בשמירת הלשון, לשון הרע הוא דבר שהרבה נכשלים בו, וכבר אמרו 'כולן באבק לשון הרע'. יש יצר הרע חזק מאד ללשון הרע, והוא חמור מאד, ולכן גם השכר גדול מאד למי שנזהר מלדבר לשון הרע, ובפרט בימים אלו שמידת הדין מתוחה יש להתחזק במיוחד בזה, שלא לדבר לשון הרע, וכל דברים בטלים הם חמורים מאד, אך יש להתחיל, על כל פנים, בזהירות מלשון הרע".

2. ביטול תורה

נקודה נוספת שציין ראש הישיבה היא ביטול תורה. "יש להיזהר מביטול תורה, שאמרו חז"ל כשם שתלמוד תורה כנגד כולם כך ביטול תורה כנגד כולם".

3. בין אדם לחברו, ובפרט בדיני ממונות ובפגיעה בכבוד

"וכן בעניינים שבין אדם לחברו, שאדם אינו רוצה לוותר, יש דיני ממונות, יש שולחן ערוך ויש דיינים מומחים, אבל לפעמים אדם קובע ומורה לעצמו את הדין, בפרט מצוי בענייני שכנים, שישנם אנשים טובים מאד, וכשבאים לידי איזה נגיעה ביחסי שכנות, מיד נהפך לאדם אחר, וכבר אינו כמו שהיה.

"וזה שייך בנגיעה של ממונות, ובפרט בנגיעה של כבוד שהוא איום ונורא", קורא הרב אדלשטיין מדם ליבו. "ה'מסילת ישרים' כבר כתב שהכבוד דוחק את האדם יותר מכל התאוות שבעולם, וצריכים לדעת שאם נהנים מכבוד - מפסידים הרבה עולם הבא, ולהיפך - על ידי ביזיונות מרוויחים עולם הבא, וחוסכים ייסורי גיהינום".

"אלו הם הדברים שצריכים חיזוק בהם", סיים הרב את דבריו. "להיזהר מלשון הרע, ומביטול תורה, ולהתחזק באהבת הבריות שבין אדם לחברו, שהנגיעות של כסף וכבוד לא ישחדו את האדם להתנהג שלא כהוגן".

תגיות:הרב גרשון אדלשטייןהסלמה ביטחונית

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה