חדשות בעולם

מה חושב גבאי בית הכנסת הרפורמי ברומניה על ישראל? אתם לא באמת רוצים לדעת!

סיור בבית הכנסת הכוראלי בבוקרשט מושך אליו מדי שנה מאות תיירים יהודים שמבקשים ללמוד על המסורת היהודית שנותרה בעיר, ולהתרשם מהקהילה שנבנתה סביבו. מה באמת מסתתר מתחת לפני השטח?

(צילום אילוסטרציה)(צילום אילוסטרציה)
אא

סיור בבית הכנסת הכוראלי בבוקרשט מושך אליו מדי שנה מאות תיירים יהודים שמבקשים ללמוד על המסורת היהודית שנותרה בעיר, ולהתרשם מהקהילה שנבנתה סביבו. אלא שלא רבים יודעים כי מדובר בבית כנסת רפורמי לכל דבר, שמספיקה הצצה קטנה אל הנאומים שמועברים שם על ידי הגבאי, כדי להבין שדבר מה אינו כשורה. 

על פי ידיעה שמפורסמת בימים אלו בחדשות 0404, אחד המטיילים בשם עידן שפירא, נחרד לגלות את האמת של אותו גבאי - בחור יהודי כבן 40 שאף היה אחראי על הסיור המודרך במקום. שפירא ניגש לגבאי במטרה להבין מדוע הקהילה היהודית המקומית ששרדה לאחר השואה לא משקיעה מאמצים בכדי לעלות ארצה, ונחרד מן התשובה שקיבל מהגבאי: "התשובה שלו כאילו נלקחה מתוך נאום הסתה אנטישמי", אמר שפירא. 

לדבריו הגבאי הסביר כי "החיים בישראל גרועים. זאת מדינה קטנה וחלשה שלא תשרוד. היא תושמד, ודווקא הקהילות שלנו שנשארו באירופה, יישרדו".

ממשיך שפירא ומספר על הויכוח בן חצי השעה שניצת ביניהם על הרקע הזה. "ניסיתי להסביר לו שרמת החיים אצלנו טובה יותר, שישראל היא המקום היחיד בעולם שבו לא ירדפו אחרי יהודים, שבו השלטון הוא יהודי ומגן על היהודים. אבל הוא החזיר לי בתשובות שזה 'שקרים' ו'אתה צעיר והוזה'. הסברתי לו איך סבא שלי עלה עם משפחתו לארץ לאחר השואה, והקים בית ומשפחה ענקית שעכשיו בגאווה חזרה לראות את מקום הולדתו. איך הגענו לבקר ממדינת היהודים שהייתה חלום רחוק בגלות של אלפי שנים, רדיפות וטבח ביוהדים אבל התשובה שלו הייתה 'סבא שלך טיפש שעלה לישראל'".

תגיות:בית כנסתרומניהישראלרפורמים

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה