סגולות

מפחדים ממלחמה עם איראן? סגולות כנגד פחדים וחרדות - שאתם פשוט מוכרחים לנסות

אם תפרוץ מלחמה או לא – זו אינה השאלה שכל יהודי צריך לשאול את עצמו בעת הזו, אלא מה אני יכול לעשות מבחינה רוחנית, ואיך אני יכול לעזור לעצמי (כמו גם לעם ישראל כולו) כנגד הפחד והחרדה מפני הבאות. לפניכם כמה סגולות חשובות מן המקורות, כנגד פחדים וחרדות 

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

המצב בארץ לא פשוט, ורבים נכנסו לפאניקה ובהלה בעקבות התקיפות האחרונות באיראן כמו גם הצהרת נשיא ארה"ב דונאלד טראמפ לפרוש מהסכם הגרעין, והשלכותיה.

האם תפרוץ מלחמה או לא – זו אינה השאלה שכל יהודי צריך לשאול את עצמו בעת הזו, אלא מה אני יכול לעשות מבחינה רוחנית, ואיך אני יכול לעזור לעצמי (כמו גם לעם ישראל כולו) כנגד הפחד והחרדה מפני הבאות.

לפניכם כמה סגולות מן המקורות כנגד פחדים וחרדות – בין אם יש להם סיבה מוצדקת ובין אם לאו:

ציור שם הויה ברוך הוא לנגד עינינו מסוגל לבטל כל סוג של פחד מליבנו, כך מובא ב'ספר הרפואות'. עוד מופיע שם באותו עניין כי אדם שסובל מפחדים וחרדות, טוב יעשה אם יקפיד ביותר על ברכות הנהנין.

וטוב לעניין זה גם לימוד תורה על השולחן, בכל זמן שהוא מתיישב לסעוד את לבו (ספר 'מראה הילדים').

לפחדים בלתי מוסברים, רש"י בגמרא מייעץ להיזהר בקריאת שמע שעל המיטה, ולדאוג שלא לומר אותה במקום עם ריח רע וטינוף. במידה ונמצא במקום זה יאמר בלחש את המילים הבאות: 'העז שבבית המטבחיים, שמן ממני'.

 

לפעמים הפחדים שנגרמים לנו 'מולבשים' על סיבות חיצוניות

מי שהפחדים תוקפים אותו בעיקר בשעות הלילה, טוב שיאמר מדי יום ביומו לפני שהולך לישון את פרק קכ"א בתהילים, ויכוון שברחמי שמיים יבוטל הפחד ויסור מלבו.

לפעמים הפחדים שנגרמים לנו 'מולבשים' על סיבות חיצוניות כמו מצב ביטחוני רעוע, כשבפועל הסיבות הרבה יותר פנימיות ודורשות התבוננות. בספר 'אביעה סגולות' מובאות שלוש סיבות שעשויות לגרום לפחד פתאומי בלב האדם, והן נעוצות כולן במצוות נטילת ידיים: 1) כשאדם לא מקפיד על נטילת ידיו לאחר שיצא משירותים. 2) כשאדם נוגע בנעליו או בכפות רגליו ואינו נוטל ידיו. 3) כשאדם הורג כינה או מגרד בקרקפתו ואינו נוטל את ידיו לאחר מכן.

לפיכך יש להיזהר מאוד במצוות נטילת ידיים, וללמוד אותה כראוי על כל פרטיה ודקדוקיה.

הזוהר הקדוש בפרשת 'מקץ' כותב כי 'מי שיש בו חטא – מפחד תמיד', ואומר כי אדם כזה טוב יעשה אם יישמר מחטאים ולא יבוא אף לקלה שבקלות מבין העברות, ובדרך זו ישמור עצמו מפחד פתאום. ואם בכל זאת נכשל בחטאים יעשה תשובה מאהבה (וידוי, חרטה וקבלה לעתיד שלא לחטוא עוד).

סגולה גדולה לבטל פחד פתאום שמתיישב על הלב היא לומר שלוש פעמים את הפסוק 'השם הושיעה, המלך יעננו ביום קראנו', ולאחר מכן להחזיק בידיו חומש ולומר את פרק נ"ג בתהילים תשע פעמים. כשמגיעים למילים 'שם פחדו פחד' – יש להקיש באצבעות הידיים פעמיים על גבי החומש, ולסיום לומר את הפסוקים: "ה' יסעדנו על ערש דוויי, כל משכבו הפכת בחליו'", "ויהי נועם..." ורפאנו ה' ונרפא, הושיענו וניוושע כי תהילתנו אתה" (החיד"א, קונטרס 'כף אחת' סימן י).

ולסיום, הרב ארוש מגלה כיצד להתגבר על חרדות באמצעות טיפ פשוט וקל. צפו:

 

תגיות:מלחמהפחדסגולותחרדהצרה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה