חדשות בארץ

עולים למירון בל"ג בעומר? אלה ההנחיות של משטרת ישראל

במשטרה השלימה את ההיערכות לקראת האירוע הגדול מסוגו בארץ. כ-5,000 שוטרים אמורים להגיע למירון. כל הדרכים שדרכן תוכלו להגיע לאירוע ההמוני

  • י"ד אייר התשע"ח
הכנות לקראת הילולת הרשב”י במירון, (צילום: משטרת ישראל)הכנות לקראת הילולת הרשב”י במירון, (צילום: משטרת ישראל)
אא

משטרת ישראל משלימה בימים אלה את היערכותה לקראת הילולת הרשב”י במירון שתתקיים בל”ג בעומר, בימים רביעי וחמישי. בנוסף למשטרת ישראל, בהערכות לאירוע נוטלים חלק גופי חירום והצלה של המשרד לביטחון פנים – מד”א כבאות והצלה וגופים נוספים: עזר מציון, איחוד הצלה, רשות הטבע והגנים, פיקוד העורף ועוד. תאום האירוע אל מול הציבור והמשטרה נעשה באמצעות המרכז למקומות קדושים של המשרד לשירותי דת ומעורבים בו משרדי ממשלה וגופים נוספים.

הילולת רבי שמעון בר יוחאי בל”ג בעומר, כידוע, היא האירוע הדתי הגדול מסוגו במדינת ישראל ובמהלך השבוע של ל”ג בעומר פוקדים את קבר הרשב”י מאות אלפי אנשים. המשטרה מייחסת חשיבות עליונה להיערכותה המבצעית ובמסגרת זו אלפי שוטרים ולוחמי משמר הגבול יטלו חלק במבצע ויופעלו כלל האמצעים הטכנולוגיים העומדים לרשות משטרת ישראל, כל זאת במטרה לשמור על הסדר ולהבטיח את בטחון המבקרים באירוע. את המבצע בימי ההילולה (מיום רביעי ועד ליום חמישי בשעות הערב המאוחרות) והפיקוד על כלל כוחות המשטרה יוביל מפקד מחוז צפון ור’ אגף התנועה יפקד על מערך התנועה על כל היבטיה במבצע הרגיש והמורכב. המשטרה נערכת לצמצם עד כמה שניתן את הקושי להגיע למירון ולמזער את הפגיעה בחיי התושבים.

ההערכות למבצע תבוצע בשלושה שלבים עיקריים: בשלב הראשון, שחל כבר בתחילת השבוע (22.04) הוצבו שוטרי משטרת ישראל סמוך למתחם ההילולה במטרה לשמור על הסדר במתחם לקראת האירוע. השלב השני, והעיקרי של המבצע, יחול ביום רביעי ערב ל”ג בעומר (2.5) בשעה 07:00 בבוקר ויסתיים ביום חמישי בשעה 24:00. בשלב זה כ-5,000 שוטרים ולוחמים יפרסו בכל צירי התנועה המגיעים למירון במעגלי אבטחה היקפיים וברחבי המתחם והכל במטרה לאבטח את מאות אלפי המבקרים הצפויים לפקוד את המתחם. השלב השלישי, יחול עם סיום ההילולה, שוטרי מרחב כנרת יוותרו במתחם במטרה להשיב את המקום לפעילות שגרתית סדירה. כבכל שנה, ההילולה תתנהל סביב זמני הדלקה קבועים מראש. האירוע יפתח בהדלקה הראשונה, של חסידות באיאן, ביום רביעי בשעה 20:30, ויסתיים בהדלקת האחרונה של חסידות תולדות אהרון, ביום חמישי בשעה 19:00.

ומה הסדרי התנועה? כחלק מהפקת לקחים משנים קודמות ולמען הבטחת שלומם של המשתמשים בדרכים והעולים לציונו של רבי שמעון בר יוחאי, הוחלט כי גם השנה ההגעה להילולה תותר אך ורק באמצעות תחבורה ציבורית והסעות מוסדרות. קווי התחבורה הציבורית בכל רחבי הארץ והמובילים לצפון ולמירון בפרט, יתוגברו באופן משמעותי במטרה לאפשר לחוגגים להגיע בנוחות ובבטחה עד למתחם עצמו. השנה תופעל גם רכבת ישראל עד לתחנת כרמיאל בהתאם ללוח הזמנים הרגיל של רכבת ישראל ומשם ממשכים למירון באמצעות תחבורה ציבורית בתשלום. הורדה ואיסוף של חוגגים המגיעים בתחבורה ציבורית, תתבצע בסמוך לאתר ההילולה בטרמינלים מוסדרים. 

במשטרה הבהירו כי הנסיעה בתחבורה ציבורית תביא את החוגגים לאתר ההילולה בבטחה, במהירות ובנוחות מירבית. לנוסעים בתחבורה הציבורית הוסדרו תחנות ריענון בכביש 6 – “אלונית”, בכביש 722 -צומת השומרים ובכביש 90 - מחסום בזק. אוטובוסים של חברות הסעה פרטיות יופנו לחניונים בעין הוזים צבעון ופרוד. משם יוסעו החוגגים לאתר ההילולה באמצעות שאטלים, ללא תשלום. גם השנה ימשך סימון החניונים וצירי הולכי הרגל המובילים אליהם באופן התואם לצבע כרטיס הנסיעה, וזאת על מנת להקל על החוגגים בהגעה לאתר ועזיבתו. הצבעים הם: אדום, צהוב, כחול וירוק – צבע הטרמינל החדש (טרמינל 89) שהוקם לרווחת החוגגים. בעלי תעודת נכה, המוגבלים בהליכה בלבד, יגיעו לחניון “פרוד” דרך צומת שבע/חנניה, או חניון “צבעון” דרך צומת חירם (כביש 89) או חניון “עין הוזים” דרך העיר צפת (כביש 8900) או דרך מחלף אליפלט (כביש 89)או דרך מחסום דלתון, שם יעלו להסעת “עזר מציון” עד לחלקת הקבר . אח”מים בעלי אישור מוסדר מהמרכז למקומות קדושים יגיעו בתיאום מראש לצומת שש (חלפתא) שם כוח ליווי משטרתי יוביל אותם עד למקום ההילולה.

 

בסיום בעת היציאה מהאתר, יש לפנות לציר הולכי הרגל התואם בצבעו, בתאורה ובדגלים, את כרטיס הנסיעה. בכל שלב במהלך ההילולה, חל איסור מוחלט על החוגגים לצעוד בכבישים המובילים לאתר מחשש לסיכון חייהם. קיימת חשיבות רבה להעברת המסרים והדגשים לציבור משתמשי הדרך ולציבור החוגגים עוד בטרם האירוע. עוד הבהירו במשטרה, כי לא תתאפשר הגעה למתחם ההילולה ובסמוך לו, בכלי רכב פרטיים לכל אורך השלב העיקרי של האירוע כמצוין לעיל. אין טעם לנסות להתחכם ולעקוף את המחסומים היות וכוח גדול של שוטרים ממערך התנועה יתפרסו בצירי התנועה וגם בשבילי העפר המובילים למירון. "נדגיש כי לא תתאפשר חנייה של כלי רכב פרטיים בשטחים פתוחים ובצידי הדרך. רכבים אשר יחנו באופן לא מוסדר, בניגוד להוראות, יגררו ובעליהם יישאו בעלויות הגרירה", נמסר.

הצירים הבאים ייחסמו לתנועת כלי רכב פרטיים החל מיום רביעי 2.5.18 בשעה 07:00 בבוקר ועד לסיום האירוע: 

כביש 866 – מצומת חנניה לכיוון מירון.

כביש 89 – מצומת חירם ועד מחלף אליפלט, לשני הכיוונים (דרך צומת גוש חלב).

כביש 886 – מצומת דלתון ועד כיכר עין זיתים.

כביש 8900 – מצומת יער בירייה ועד כיכר עין זיתים.

כניסה או יציאה מצפת תתאפשר דרך כביש 8900, מכיוון ראש פינה בלבד (נסיעה על כביש 89 תתאפשר רק לכוון מזרח מצומת אליפלט). בנוסף, על ציבור משתמשי הדרך לקחת בחשבון כי בהתאם לצורך, במהלך ימי ההילולה קיימת היתכנות לחסימת צירי התנועה הבינעירוניים הבאים:

כביש 65 – מצלמון לכיוון קדרים (עפ”י צורך).

כביש 85 – מצומת ראמה לצומת עמיעד, לשני הכיוונים (עפ”י צורך).

מאות שוטרים יהיו פרוסים בצירים המובילים למירון במטרה לספק שירות למשתמשי הדרך ולציבור החוגגים. ציבור הנהגים מתבקש לגלות סבלנות ולהישמע להוראות והנחיות השוטרים.

תגיות:מירוןל"ג בעומרמשטרת ישרא

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה