חדשות בארץ

פשרה בעניין פרשת המשואות; הגשם חוזר אלינו

נתניהו ידליק משואה ויישא ברכה אך לא ינאם, נמשכות ההתפרעויות בגבול הרצועה שהובילו לאיתור מטענים ומניעת פיגוע, ומזג האוויר יתחמם רק ביום רביעי. כל מה שצריך לדעת

(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

חדשות

פשרה בעניין פרשת המשואות: שרת התרבות והספורט מירי רגב הודיעה אתמול כי "אני שמחה שהעניינים האישיים ירדו מסדר היום וההיגיון והממלכתיות ניצחו", זאת לאחר שהושגה פשרה בעניין השתתפותו של ראש הממשלה בטקס. רגב הוסיפה כי "בטקס המשואות ובאירוע לכבוד 70 שנה לישראל, יופיע גם ראש ממשלת ישראל, יישא דברים ואף ישיא משואה - מוסיף כבוד לטקס, למדינה ולחברה". מלשכת יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין, שתחילה התנגד לעניין, נמסר כי "לצערנו הודעת שרת התרבות מירי רגב אינה משקפת את הסיכום בין ראש הממשלה ויו"ר הכנסת שהושג היום בישיבתם האישית. ההבנות שהושגו בפגישה הן שרה"מ ישיא משואה בשם ממשלות ישראל ויוסיף מילות ברכה בהדלקת המשואה. כמו כן סוכם לאשר במיידית שנוהל זה ייתקיים בכל שנת עשור למדינה".

צה"ל איתר מטענים ומנע פיגוע: שלושה חשודים חצו אתמול את גדר המערכת בצפון רצועת עזה ושבו על עקבותיהם. צה"ל ביצע ירי ועל פי דיווחים חילופי אש התנהלו במקום כשצה"ל הגיב בירי פגזי טנקים. מדובר צה"ל נמסר כי שלושת החשודים חצו את הגדר ולכן נפתח ירי לעברם. צה"ל איתר שני מטענים מאולתרים שהונחו. מאוחר יותר התבצע מניסיון חדירה של פלסטיני באזור שער הנגב. הוא נתפס לא חמוש והועבר לחקירה. כמו כן, סוכל פיגוע דקירה בתחנת דלק בצומת מישור אדומים. החשוד, תושב השטחים, ניסה לדקור אדם באמצעות מברג ונורה. הוא פונה לבית החולים במצב קשה.

כתב אישום נגד אחד מרוצחי הרב שבח: כתב אישום הוגש נגד אחמד קונבע, אחד משני המחבלים שביצעו את פיגוע הירי בחוות גלעד בו נרצח הרב רזיאל שבח הי"ד. כזכור, שותפו של קונבע אחמד ג'ראר נורה על ידי כוחות הביטחון בעת מעצרו.

 

חוץ
הושג הסכם בין משטר אסד למורדים: ערוץ הטלביזיה הסורי מסר אתמול כי על פי הסכם בין המורדים למשטר אסד, יתפנו הראשונים מהעיירה שהופצצה בנשק כימי בצפון סוריה והשבויים ישוחררו בתמורה. על פי הסיכום, המורדים יעזבו עד מחר. קבוצת מורדים ראשונה כבר שוחררה כחלק מהסכם. בנוסף, שוחררו אנשי משטר שהיו בשבי המורדים.

חשש מהתחזקות הנאצים בהונגריה: מפלגת השלטון השמרנית בראשות ויקטור אורבן צפויה על פי מדגמים לנצח את הבחירות. המפלגה האנטישמית "יוביק", כך על פי הערכות, צפויה להתחזק. לפי הסקרים בהונגריה, האחרונה עשויה להפוך למפלגה השניה בגודלה בפרלמנט הבא.

לחתול הדני יותר עוקבים מלראש הממשלה: כשמיכאל ביורן ומיקאלה קליין מדנמרק מצאו את החתול הקטן שלהם במקלט לחיות בית הם לא האמינו שיהפוך לחיית רשת. מונטי הפך בתוך זמן קצר לכוכב ברשתות החברתיות, כשצבר במדינה מאות אלפי עוקבים וצפיות שהפכו אותו לכוכב רשת. לחתול הפופולרי יש קרוב ל-135 אלף עוקבים בפייסבוק, קצת יותר מלראש ממשלת דנמרק. לאחרונה השיק החתול קולקציית בגדים וצעצועים על שמו.

 

מזג האוויר

היום: התקררות נוספת, ייעשה קר מהרגיל לעונה. ייתכן גשם בצפון.

שלישי: עוד ירידה בטמפרטורות, מלווה בגשמים בצפון ובמרכז.

רביעי: מזג האוויר יהיה בהיר עד מעונן חלקית. תחול התחממות.

חמישי: התחממות נוספת. מזג האוויר חוזר להיות רגיל לעונה.

תגיות:כותרות ב-60 שניותיום העצמאותהדלקת המשואות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה