חדשות בעולם

בעקבות חדירת מחבלים: חיל האוויר תקף הלילה ברצועת עזה

דובר צה"ל אישר את הפרסומים בתקשורת הפלסטינית: צה"ל תקף באמצעות מטוסי קרב מטרות טרור של הארגון חמאס. הסיבה: ארבעת הפלסטינים שחצו אתמול את גדר הגבול עם הרצועה. צה"ל: "הפרה של הריבונות הישראלית"

  • ט' ניסן התשע"ח
(צילום: פלאש 90)(צילום: פלאש 90)
אא

דובר צה"ל מסר הלילה כי צה"ל תקף, באמצעות מטוסי קרב, מטרת טרור של ארגון הטרור חמאס במחנה אימונים ברפיח שבדרום רצועת עזה. מצה"ל נמסר כי "צה"ל רואה בחומרה כל ניסיון לפגוע בתשתיות ביטחוניות ובגדר הביטחון וכן כל הפרה של הריבונות הישראלית מעל ומתחת לקרקע".

כזכור, ארבעה פלסטינים חצו אתמול (שבת) בשעות הערב את גדר הגבול עם רצועת עזה. הם נתפסו בגזרת החטיבה הדרומית של אוגדת עזה, כשניסו לחבל בכלים ההנדסיים שבהם נעשה שימוש לפרויקט החומה התת קרקעית נגד המנהרות. כוח צה"ל הגיע לזירה והפלסטינים, שחדרו לשטח ישראל באזור כיסופים, נמלטו חזרה לעזה. "האירוע שהתרחש אמש (ש'), בו זוהתה פגיעה בגדר הביטחון וניסיון להצתת כלי רכב הנדסי, הינו אירוע חמור נוסף ברצף אירועים במרחב הגדר", נמסר מצה"ל. "ארגון הטרור חמאס הוא האחראי הבלעדי לנעשה ברצועה וממנה. צה"ל מזהיר מפני אירועים בהם אזרחים נקראים ל'הפגנות' שמשמשות כיסוי לפגיעה בתשתיות ביטחוניות ולניסיון פגיעה באזרחי ישראל או בחיילי צה"ל. נמשיך להגיב ביד קשה לכל ניסיון מסוג זה".

בכלי התקשורת הפלסטיניים שודר תיעוד החדירה. מתברר כי צה"ל הקפיץ טנק למקום, מה שגרם לנסיגת הפלסטינים. מהסרטון שצולם ב"אל-ג'זירה" עולה הכשל החמור, בעקבותיו הפלסטינים חצו את הגדר מערבה, מרחק של כמאה מטרים ממנה, מבלי שאף אחד לא שם לב אליהם. רק ביום חמישי האחרון ביקר הרמטכ"ל גדי איזנקוט באוגדה על מנת לבחון את ההיערכות מקרוב לאחר הנחת המטענים על ידי הפלסטינים על גבול הרצועה. רק לפני עשרה ימים הופעלו מספר מטענים סמוך לגדר המערכת בצפון הרצועה. באירוע לא היו נפגעים, אולם כוחות צה"ל הגיבו לאירוע בירי טנקים לעבר עמדות של חמאס. במהלך התקיפה, כך דווח, נפגעו שתי עמדות תצפית של חמאס במרחב שג'אעיה.

תגיות:צה"לחיל האוויררצועת עזהתקיפה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה