חדשות בארץ

בית הספר של החגים? 12 רשויות לא נכללות בתכנית של משרד החינוך

אחרי הצהרת משרד החינוך, 12 רשויות בהן תל אביב, הרצליה, גבעתיים וזכרון יעקב, לא הפעילו הבוקר את התכנית. "בנט מתהדר בנוצות לא לו", טוענת אחת האמהות שכבר שילמה על תכנית חלופית לפסח, "איפה התקציבים?"

  • ו' ניסן התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

משרד החינוך מפעיל החל מהיום (חמישי) את התכנית לקיצור החופשות עליה הצהיר לאחרונה. התכנית אותה הוא מסבסד בסכום של 400 מיליון שקל, מתברר, אינה פעילה בחלק גדול של רשויות שטוענות כי לא ניתן היה להיערך מרגע ההודעה ועד היום. במשרד החינוך טוענים כי הרשויות ויתרו על תקצוב של שמונה מיליון שקלים שהיה אמור להגיע לציבור.

בוואלה! NEWS פורסם כי אחת העיריות שלא נענו לקול הקורא של משרד החינוך בתכנית "בית הספר של החגים" היא תל אביב, שם שלחו הודעה להורים כי היא לא לוקחת חלק בתכנית, והורה שירצה למצוא לילדיו פתרון יצטרך לעשות זאת באופן עצמאי. כזכור, לפני כחודשיים הודיע שר החינוך נפתלי בנט כי מוסדות החינוך יפעלו בגילאי כיתות א' עד ג' בפסח וחנוכה ועבור ילדי הגן בגילאי 3-6 החל מחג הפסח הקרוב, אלא שבפועל ההחלטה שבמסגרתה יתווספו עשרה ימי פעילות בבתי הספר, רחוקה מלפעול בכל הערים.

אחת האמהות סיפרה כי ההורים בתל אביב שילמו בתחילת השנה על מסגרת חינוכית בפסח, וכי אין צורך להעביר תשלום נוסף כעת"רשמתי את הילד תמורת 75 שקלים לקייטנת 'יובל חינוך', אבל לקחו החלטה באמצע השנה, אחרי שכבר יש חוזה של העיריות מול החברה שגבתה את חמשת הימים האלה מההורים", סיפרה. "בנט בא ומתהדר בנוצות לא לו, כי ההורים כבר שילמו על הימים האלה כחלק מהתשלום החודשי למועדונית. במה בנט מתהדר? הוא מקבל את הפרסום שלו שזו הטבה שהוא נתן, אבל בעצם ההורים כבר שילמו עליה. מי שכבר רשום למועדונית שילם בתחילת השנה ומי שלא, משלם 75 שקל, אז איפה התקציבים של בנט?".

במשרד החינוך סיפרו כי 12 הרשויות שלא ייקחו חלק בתכנית הן: תל אביב, הרצליה, גבעתיים, קריית טבעון, חבל איילות, כפר יסיף, זכרון יעקב, מגדל, חריש, אבו סנן, ופסוטה ומועצה אזורית מגילות. המשמעות, אם כך, היא הפסד תקצוב של שמונה מיליון שקל לכל רשות. הרשויות, מנגד, טענו בכתבה כי הן לא ניגשו למכרז עקב הקושי לגייס כוח אדם, ולא נערכו בזמן הקצר בין ההודעה של משרד החינוך לחופשת פסח. במשרד החינוך הסבירו כי המשרד נתן את "הכלים, הסבסוד והפיקוח, אך קבלן הביצוע הוא הרשות המקומית". משם נמסר בתגובה: "אנחנו עבדנו על זה יום ולילה, יש רשויות מקומית שהחליטו מהסיבות שלהן שהן לא רוצות לעבוד", והוסיפו כי למרות הצהרות הרשויות, חצי מיליון ילדים נרשמו לתכנית והמשרד "מברך את הרשויות שבחרו להצטרף. מדובר ברוב מכריע של הרשויות הודות למספרים הגבוהים, יותר מ-80 אחוז מהתלמידים בכיתות א' עד ג' יהיו במסגרת חינוכית בחופש".

תגיות:חגיםבית הספרחופש

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה