בריאות ותזונה

כימאי הודי טוען: שיטת הבישול הזו תוציא את הקלוריות מהאורז שלכם

כימאי הודי בשם סודהיר ג'יימס הנמנה על צוות החוקרים של אוניברסיטת סרי לנקה, מפרסם שיטת בישול אורז מסורתית שלטענתו מפחיתה בצורה משמעותית את ספיגת הקלוריות שקיימות באורז

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

כימאי הודי בשם סודהיר ג'יימס הנמנה על צוות החוקרים של אוניברסיטת סרי לנקה, מפרסם שיטת בישול אורז מסורתית שלטענתו מפחיתה בצורה משמעותית את ספיגת הקלוריות שקיימות באורז. 

האורז הוא עמילן שהגוף שלנו מתקשה בעיכולו, לטענתו רבות בשל הסוכר שבו, שנכנס למחזור הדם ומאוחסן בכבד ובשרירים בצורת גליקוגן. את מה שהגוף לא מצליח להפוך לגליקוגן - הוא הופך חיש קל לשומן. 

"כל מה שעליכם לעשות הוא לערבב כף שמן קוקוס במים רותחים עד להתמוססות טוטאלית, ולאחר מכן להוסיף את האורז אל תוך המים הללו ולבשל אותו עד לריכוך. העבירו את האורז למקרר למשך 14 שעות, ואכלו אותו - בין אם הוא קר ובין אם חם. שמן הקוקוס הקר שחובק עם העמילן הקשה לעיכול של האורז, הופך אותו לחומר שהגוף לא מסוגל לעכל".

 

ממזער את ספיגת הקלוריות בגוף

שיטתו של ג'יימס שפורסמה גם באתר CBSNews מבטיחה כי הכנסתו של שומן בריא לאורז בזמן הבישול, עשויה להוריד את הקלוריות של האורז בכחצי. "כוס של אורז מבושל מכילה בדרך כלל 240 קלוריות, ומורכבת משני סוגי עמילן שגוף האדם חסר את האנזים המתאים לפירוקם המיידי".

התאוריה של החוקרים מאוניברסיטת סרי לנקה אומרת כי שמן קוקוס שעובר תהליך חימום ולאחר מכן תהליך קירור - מגדיל את הנוכחות של עמילנים עמידים, וממזער את ספיגתן של הקלוריות בגוף. "במהלך תהליך הקירור הארוך, כשהאורז מתחיל להפוך לג'ל, העמילוז - החלק העמילני של האורז, חובר למולקולות אחרות מחוץ לגרעין האוז וממיר אותן לעמילן שקשה לגוף לעכל אותו. אחרי שהוא עבר את התהליך הזה, כמובן שאפשר לחמם את האורז מחדש ולא צריכים לאכול אותו כשהוא קר".

ממצאים אלו הוצגו בפגישה הארצית של האגודה האמריקנית לכימיה, ומחקרים נוספים שבוצעו על היעילות של שיטה זו מצאו כי היא גם מגבירה את החיידקים הטובים של הגוף, ומשפרת את תפקודי המעיים. בד בבד נערכים כעת מחקרים נוספים שתפקידם לבדוק האם השיטה יעילה גם עם שמנים אחרים ממקור צמחי. 

תגיות:אורזעמילןספגיהקלוריותשיטההודו

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה