בריאות ותזונה

לא רק טעים: 4 טיפים קלילים לבישול בריא

בדרך כלל כששומעים את צירוף המילים 'בישול בריא' עולות לנו אסוציאציות של מאמץ, טרחה ואין ספור פעולות בישול כדוגמת אידוי, סינון ואפייה. החדשות הטובות הן שאפשר לאכול בריא במספר פעולות פשוטות שלא מצריכות שעות במטבח. לפניכם 4 טיפים מועילים לבריאות

  • כ"ו שבט התשע"ח
(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

בדרך כלל כששומעים את צירוף המילים 'בישול בריא' עולות לנו אסוציאציות של מאמץ, טרחה ואין ספור פעולות בישול כדוגמת אידוי, סינון ואפייה. החדשות הטובות הן שאפשר לאכול בריא במספר פעולות פשוטות שלא מצריכות שעות במטבח. הנה 4 טיפים מועילים לבריאות:

1.השתמשו בירקות קפואים – שיטה נפוצה ויעילה ביותר. קנו ירקות קפואים שניתנים להפשרה קלה במיקרוגל, ומהם תכינו במהירות ובפשטות מרק ירקות.

2. החליפו לקינואה – במקום אורז אפשר להשתמש בקינואה

3. שימו חתיכת גזר במחבתבריאות וטיגון לא ממש הולכים ביחד, לכן כדי לצמצם את נזקי הטיגון אפשר להוסיף חתיכת גזר למחבת.

"בתהליך הטיגון נוצרים רדיקלים חופשיים המקושרים עם מחלות לב כלי דם, מחלות סרטן, הזדקנות מוקדמת של העור ופגיעה ברקמות נוספות", מסבירה יעל קרן, דיאטנית קלינית. "הוספת חתיכת גזר טרי העשיר בבטא קרוטן - נוגדי חמצון חשובים - לשמן בתחילת הטיגון, תאפשר תגובת נגד שלהם כלפי הרדיקלים החופשיים, וכך תקטין את חמצונו הלא רצוי של השמן. מומלץ להחליף את הגזר מדי פעם במהלך הטיגון".

4. הכינו יותר אוכל – אם כבר אתם מכינים אוכל, הכינו קצת יותר. שימו את האקסטרה בקופסאות, ושמרו בהקפאה, כך לא תתעייפו בבישולים כל יום.

תגיות:אוכל בריאבישולתזונה

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה