חדשות בארץ

ארה"ב מודאגת, אך תומכת בישראל; איראן מאיימת ב"גיהנום לציונים"

בעקבות התקיפות בסוריה: מחלקת המדינה האמריקנית הודיעה כי היא תומכת בזכות ההגנה של ישראל, החיזבאללה חוגג את הפגיעה במטוס הישראלי, ועיתונאי סורי חושף אילו יעדים תקפה ישראל. כל מה שצריך לדעת

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

חדשות

ארצות הברית תומכת בישראל: ארה"ב מודאגת, אך תומכת בישראל: מחלקת המדינה האמריקנית מסרה הלילה כי ארצות הברית מודאגת מההסלמה בגבול ישראל. יחד עם זאת, המחלקה ציינה כי ארצות הברית תומכת בזכותה של ישראל להגן על ריבונותה. שר התחבורה והמודיעין, ישראל כץ, אמר הלילה לגבי התקיפה: "האיראנים חוצים קווים אדומים ומשחקים באש, הנוכחות האיראנית בסוריה מהווה איום לא רק על ישראל אלא על האזור כולו. ישראל תאכוף את הקווים האדומים שלה. על כל הגורמים האזוריים והבינלאומיים לעבוד ביחד כדי לבלום את איראן מהתבססותה בסוריה ותמיכתה בחיזבאללה".

איראן מאיימת, חיזבאללה חוגג: סגן מפקד משמרות המהפכה של איראן, חוסיין סלאמי, אמר כי "בכוונתו ליצור גיהינום למשטר הציוני", זאת בעקבות הפלת המל"ט האיראני שחדר לישראל. סלאמי סירב להגיב על הדיווחים בנוגע להפלת מל"ט איראני על-ידי ישראל משום שלטענתו "הישראלים שקרנים". הוא איים להרוס את הבסיסים האמריקנים באזור. דובר הוועדה לביטחון לאומי באיראן אמר ל"אל-ג'זירה": "הפלת מטוס הקרב הישראלי היא אזהרה ברורה לישראל". בטלוויזיה האיראנית הממלכתית דחו את טענת ישראל לגבי הפלת המל"ט והגדירו אותה כ"מגוחכת". שגריר איראן בדמשק: "עומדים לצד סוריה בשלב השיקום ונסייע לה. ניתן לאחינו וידידינו בסוריה כל מה שיש לנו. דמנו מעורב בדמם". בחיזבאללה שחררו תמונות המתארות את הפגיעה במטוס ה-F16. הסורים תלו שלט בגבול ובו נכתב בעברית "המטוסים שלך נפלו".

מכתב אזהרה אוסר על בנות להתייצב בבקו"ם: על רקע המשבר בעניין חוק הגיוס, בסוף השבוע יצא מכתב אזהרה מטעם מספר רבנים שפורסם בעיתונים החרדים. על פי הנוסח, שכותרתו "הוועדה המייעצת לפטור בנות דתיות מגיוס", נכתב: "אזהרה, לצערנו התרבו המקרים שבנות ישראל נקראות ללשכות הגיוס בתואנות שונות, ומהם שנקראות כביכול ב'צו' (בלתי חוקי) או ל'ראיון מצהירת דת', נתבקשנו ממרנן ורבנן גדולי ישראל שליט"א לחזור ולהודיע שאין לבת ישראל בשום אופן להתייצב בלשכת הגיוס, לא למסירת תצהיר ובוודאי שלא לראיון".

 

חוץ

עיתונאי סורי חשף אילו יעדים תקפה ישראל: עיתונאי סורי חשף בסוף השבוע אילו יעדים סורים תקפה ישראל. ברשימה מופיעים שדה התעופה הצבאי בהומס, נמל התעופה הצבאי בדמשק, אתרים של המשמר הרפובליקני בסאגאיה ומדאיה, אזור דימאס מצפון-מערב לדמשק, ועוד.

פוטין מתנגד לסמארטפון: נשיא רוסיה ולדימיר פוטין אמר בסוף השבוע כי הוא עדיין לא מחזיק במכשיר הסמרטפון. בעבר חשף פוטין כי הוא מתנגד להצטרפות לרשת החברתית. פוטין נכח באזור סיביר, שם נפגש עם מדענים במוסד למחקר גרעיני. "אמרת שלכולם יש סמרטפונים. אבל לי אין סמרטפון", אמר הנשיא בתגובה לדברי ראש המרכז בכנס, שטען כי "לכל אחד שי  סמארטפון בכיס".

התבקשה "להוריד אוגר באסלה" במהלך טיסה: סיפור מוזר מגיע בימים האחרונים מפלורידה, שם טענה אישה כי התבקשה להוריד את האוגר שלה באסלה במהלך טיסה, זאת משום שחברת התעופה טענה שאסור לעלות עם חיות לטיסה. על פי הדיווח, חברת "ספיריט איירליינס" הכחישה שאמרה לנערה בת ה-21 לבצע זאת, אך זו טענה בתגובה כי עשתה זאת לאחר שלא השאירו לה אופציות אחרות. היא סיפרה לעיתון "מיאמי הראלד" כי היא שוקלת לתבוע את חברת התעופה שאישרה לה להביא עמה את האוגר בשיחת טלפון שהתקיימה לפני הטיסה.

 

מזג האוויר

היום: הבוקר יהיה חם ויבש מהרגיל לעונה וייתכן אובך. במהלך היום ייכנס אוויר קריר ולח, בעיקר למישור החוף והשפלה.

שני: הטמפרטורות ירדו במידה ניכרת. גשם צפוי בצפון. משעות אחר הצהריים הגשם יתפשט בהדרגה למרכז הארץ.

שלישי: הטמפרטורות ירדו ויהיה קר מהרגיל. גשם לסירוגין ברוב אזורי הארץ, כשייתכנו גם סופות רעמים.

רביעי: עליה בטמפרטורות. בשעות הבוקר ייתכן גשם קל.

תגיות:כותרות ב-60 שניותארה"בישראלאירן

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה