טורים נשיים

טיפים לזוגיות מוצלחת, חלק 1 – זוגיות בשגרה

בתוך כל העומס של היומיום, אנחנו שוכחות לעיתים את הזוגיות שלנו, ואז תוהות – למה אנחנו לא שמחות?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

השעון המעורר מצלצל בקולי קולות בשעת בוקר מוקדמת, את עדיין עייפה מליל אמש כי נרדמת נורא מאוחר כדי לסיים את כמות הכביסה שנערמה. בזמן שהקומקום מרתיח את המים, את מספיקה להכין לילדים כריכים, להתלבש במהירות, להלביש את הילדים, לקחת את כוס הקפה איתך לדרך, לפזר את הילדים במסגרות, ללכת לעבודה, לסיים לעבוד, לאסוף את הילדים, להמשיך את העבודה שחיכתה לך בבית עם מטלות הבית והילדים (או בדרך שבה נשים רבות קוראות לזה: משמרת ב'), מקלחות, ארוחת ערב, כל הילדים במיטות וגם את כבר מחכה לרגע בו תוכלי להניח את הראש על הכר ולהירדם.

כן, כך נראה יום שגרתי אצל רובנו. מדי פעם אנחנו משנים את השגרה עם בילוי, מסעדה או אירוע משפחתי, אך זה רק לערב אחד, ולמחרת השגרה חוזרת שוב על עצמה, שלרגע לא תחשבי שהיא שכחה ממך. אך רגע, איפה הזוגיות שלנו בתוך כל הלו"ז העמוס הזה? איפה הזמן שלי לבעלי? איפה זמן האיכות שלנו ביחד? איפשהו בין העבודה הרוטינית במשרד לבין הר הכביסות בבית, הפכנו להיות אדישים. השנים חולפות והזוגיות הופכת להיות חלק מהשגרה, הרגל, שום דבר שם כבר לא מרגש, אנחנו מפסיקים להשקיע ולהפתיע, לוקחים הכל כמובן מאליו ואומרות לעצמנו: "הוא יודע שאני אוהבת אותו, אני לא צריכה כל הזמן להזכיר לו...", שוכחות (או לא יודעות) שכל הכוח שלנו, בעזרתו אנו מקיימות את השגרה הלא פשוטה הזאת ולא רק מקיימות אותה, אלא עושות זאת בשמחה ועם כוחות שהם מעל הטבע – את כל הכוח הזה אנחנו שואבות אך ורק מהבעל!

השגרה מביאה אותנו למצב בו גם הבעל שלנו הופך להיות סוג של מטלה. משקיעים פחות בזוגיות, בקשר הרגשי והנפשי, בחברות, משקיעים פחות ביחסים בינינו – לא כי אנחנו לא רוצים, אלא כי אנחנו עייפים ומותשים מהשגרה המפרכת, והאדישות הופכת אותנו להיות אפאתיים, חסרי מוטיבציה. האש שבערה בנו בתחילת הקשר הולכת ונכבית, והכוח הגדול לו אנו זקוקים כדי לתפקד, אותו כוח שנותנת לנו זוגיות מוצלחת, בורח לנו מבין הידיים ואנחנו לא מבינות מדוע אין לנו כוח לתפקד בבית, לטפל בילדים, לקום לעבודה בחיוך. למה אני לא שמחה?

כדי שזוגיות תהפוך להיות מוצלחת, היא חייבת להיות מרכז חיינו. אנחנו צריכים להכריח את עצמנו להתעלות מעל העצלות, מעל האדישות, מעל העייפות והשגרה, ולחזור להשקיע, כמו בהתחלה! זוכרת את הימים בהם היית כותבת לו מכתבים יפים או אפילו איזו הודעה מרגשת סתם כך באמצע היום? זוכרת שהיית מפתיעה אותו באיזה משהו מתוק? כשהיית מתייפה בשבילו? עולם הפוך. היום את ההודעות היפות והמרגשות אנחנו שולחות לחברות הכי טובות עם אלף לבבות בסוף ההודעה, אחרי שקיימנו איתן שיחת נפש בה שפכנו את שעל ליבנו. את המשהו המתוק אנחנו מכינות לילדים, ואנחנו מתייפות לעבודה או לבילוי, ובבית מורידות את האיפור ולובשות פיג'מה פשוטה ולא מתאמצת, שהרי "הוא בעלי, הוא אוהב אותי בכל מקרה והוא צריך לאהוב אותי כמו שאני!", זה מה שאנחנו אומרות לעצמנו תמיד. אך האמת היא שהכל אמור להיות הפוך! אני אמורה להשקיע בעצמי קודם כל בעיני בעלי, שבעלי יידע שהאישה הכי יפה והכי מטופחת נמצאת אצלו בבית ולא ברחוב. בעלי צריך לדעת שאני חושבת עליו, ולא רק בזמן שאני צריכה משהו ממנו, אלא חושבת עליו כי הוא כל עולמי, כי הוא הדבר הכי יקר לי בעולם, ואני מחפשת כל דרך אפשרית כדי להוכיח לו את זה, כדי לשמח אותו, כדי לפנק אותו במה שהוא אוהב, גם אם לעיתים זה קשה לי, גם אם אני עייפה, כי אני יודעת שהשמחה שאני אגרום לו והכבוד שאני ארחוש לו, יהפכו אותו להיות הבעל הכי טוב בעולם! את ההודעה המרגשת אני אשלח לבעלי, ולא לאף אחד אחר בעולם, כי הוא אמור להיות זה שאני שופכת את ליבי בפניו. אני אמורה להפוך אותו להיות החבר הכי טוב שלי בעולם! את הפינוק המתוק אני אכין לבעלי אחרי שהילדים נרדמו, ויש לנו שעה שהיא רק שלנו, ואני אגיש לו את זה על צלחת יפה, כן, אותה צלחת שאני שומרת רק לאורחים. את כל המאמץ שלי והנתינה שלי אשקיע קודם כל ולפני הכל – בבעלי!

אז איך מחזירים את החיים לזוגיות, או יותר נכון מחזירים את הזוגיות לחיים? ראשית כל, חייב להיות חוק בבית – לפחות כרבע שעה ביום אני יושבת עם בעלי לשיחה ללא שום הפרעה חיצונית (ללא הילדים, הטלוויזיה, הטלפון הסלולרי וכו'), רק אני והוא משוחחים על היום שעבר. בעלך צריך להיות החבר הטוב ביותר שלך, ואת צריכה להיות החברה הכי טובה שלו, זה הבסיס לזוגיות. בעזרת השיחות הקבועות והזמן המשותף שלכם, אתם תחזקו את האמון שיש ביניכם וגם את הקשר הנפשי שיש ביניכם. לא לוותר על זה! גם אם אתם עייפים, גם אם יש עוד מטלות בבית, גם אם יש לו"ז עמוס, בראש ובראשונה לדעת שלא משנה מה, היום אני מפנה רבע שעה כדי לשבת ולשוחח בנחת עם בעלי.

בנוסף, אחת לשבוע יש ערב שהוא רק שלנו. למצוא בייביסיטר לילדים אפילו אם רק לשעה אחת, ולצאת יחד. זה לא חייב להיות בילוי במסעדה או בבית קפה. אם המצב הכלכלי שלכם לא מאפשר, צאו מהבית ולכו שבו ליד חוף הים, או מצאו לכם ספסל בפארק נחמד בקרבת מקום. העיקר – לשנות אווירה! להתנתק מהכל ולהיזכר כמה כיף היה בפגישות בתחילת הקשר, כשעדיין היינו בשלבי ההתאהבות, כשרק הכרנו אחד את השנייה. לא תאמינו כמה דברים חדשים תגלו על בן הזוג שלכם בפגישות האלה, בשיחות האלה שלכם שיתקיימו ללא הפרעות וללא הסחות דעת (לכן אף מומלץ לקיים אותן במקומות שאינם הומי אדם), גם אם אתם נשואים 20 שנה! אחת ל- 3 חודשים לנסוע לנופש קצר. המצב הכלכלי לא מאפשר? לילה אחד בצימר, אפילו צימר פשוט בקרבת מקום, דבר שאינו כרוך בהוצאה גדולה כלל (תדאגו כל חודש לחסוך מעט למטרה הזו בלבד), יגרום לכם לברוח מהשגרה, 24 שעות שתהיו רק אתם... בלי המטלות, בלי הילדים, בלי העבודה, רק את והוא. אתם חייבים את זה לעצמכם.

נסי להיזכר בדברים שהיית עושה למענו בתחילת הקשר והיו משמחים אותו במיוחד. מאכל מיוחד שהוא אוהב, מקום שהיית לוקחת אותו אליו, מכתבים שהיית כותבת, בושם שהיית משתמשת בו, סגנון לבוש שהוא אהב שאת לובשת. נסי להיזכר בדברים האלה ותתחילי לבצע אותם מחדש. נכון, קשה לך גם ככה בשגרת היום המפרכת עם העבודה, הבית והילדים, "גם את הפינוקים של בעלי אני צריכה על הראש שלי? אני עושה בשבילו מעל ומעבר!". אז דעי, אחותי היקרה, שחלק ניכר מהכוחות והנתינה שלך את צריכה להשקיע בבעלך, ואם את רוצה זוגיות חיה ובועטת, את חייבת לשמר אותה ולתת לה את המזון לה היא זקוקה כדי להמשיך לגדול ולהתפתח. בהתחלה יהיה לך קצת קשה להתאמץ יותר, אך ברגע שתראי מה זה עושה לזוגיות שלך וכמה כוחות זה נותן לך, את כבר תמשיכי בזה באופן טבעי.

לסיום, אחד הדברים החשובים ביותר שיעזרו לנו לשמר את הזוגיות שלנו הוא פרגון והערכה, שזה יהיה אי"ה הנושא בפרק הבא שלנו בסדנא לשלום בית. בינתיים, אישה יקרה, תכניסי את ההשקעה בזוגיות להיות חלק מהשגרה שלך. אין אישה מאושרת יותר מאישה שחיה בזוגיות מוצלחת, ואין גבר שמח יותר מגבר שאשתו שמחה. אל תחכי שהוא יעשה. תרימי את את הכפפה, תהיי את היוזמת, תעשי את הצעד הראשון, הוא כבר יתאים את עצמו אליך. לא תאמיני איזה בעל את יכולה לגרום לבעלך להיות! תאמיני בעצמך, "חכמת נשים בנתה ביתה" – אנחנו יכולות לבנות ויכולות גם להרוס, אם תבחרי לבנות ותאמיני בעצמך שיש לך הכוח לזה (לא לשכוח להקדים תפילה לכל פעולה!), את תזכי לבית שחלמת עליו כל החיים.

תגיות:משפחהזוגיותאמונהמיטל בוארון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה