פיתוח האישיות

עכשיו זה כבר מדעי: מחשבות שליליות מקצרות לכם את החיים. לא חבל?!

מחקרים רבים כבר ניסו לבדוק את הקשר שבין חשיבה חיוביות לבריאות נפשית, וחזרו עם ממצאים מדהימים. אולם מחקר אחרון שבוצע בתחום, שופך אור על הממצאים מרחיקי הלכת וקובע כי לא רק שיש קשר בין בריאות נפשית לחשיבה חיובית אלא שמחשבות שליליות אף מקצרות לנו את החיים. כיצד?

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מחקרים רבים כבר ניסו לבדוק את הקשר שבין חשיבה חיוביות לבריאות נפשית, וחזרו עם ממצאים מדהימים. אולם מחקר אחרון שבוצע בתחום, שופך אור על הממצאים מרחיקי הלכת וקובע כי לא רק שיש קשר בין בריאות נפשית לחשיבה חיובית אלא שמחשבות שליליות אף מקצרות לנו את החיים. איך זה בא לידי ביטוי? לדברי ד"ר יפה שיר-רז, המחקרים החדשים מראים בבירור כי רגשות שליליים פוגעים במנגנון ביולוגי מרכזי וחשוב מאוד, שבין היתר מאיץ את קצב ההזדקנות שלנו ואף עשוי לגרום לתמותה מוקדמת. 

את ההסבר לכך תולה ד"ר שיר-רז בכרומוזומים שלנו ששוכנים בתוך גרעין התא ונושאים את המידע הגנטי שלנו. "בקצה של כל אחד מ-23 זוגות הכרומוזומים, יש מולקולה מיוחדת שנקראת טלומר. המולקולה הזו יוצרת מעין 'כובעון' שתפקידו לשמור על החומר הגנטי מפני פירוק", היא מסבירה תוך כדי שהיא משווה את זה לשמירה שיש לציפוי הפלסטיק בקצה השרוכים, על השרוכים עצמם. 

לדבריה, בכל פעם שיש התפצלות של התאים לשניים, אותו טלומר מתקצר בעוד קצת עד שהתא כבר אינו יכול להתחלק עוד. "לטלומרים יש חשיבות עצומה בקביעת קצב ההזדקנות שלנו, ומחקרים מראים שאורכם מנבא התפרצות מוקדמת של מחלות הקשורות להזדקנות ותמותה מוקדמת".

וכאן, מסבירה ד"ר שיר-רז, הסוד לתחולת חיים ארוכה יותר. "מתברר שהטלומרים מושפעים רבות ממגוון גורמים הקשורים באורח החיים שלנו, ביניהם תזונה נכונה ופעילות גופנית. אולם ספר חדש בשם 'אפקט הטלומרים: גישה מהפכנית לחיים צעירים, בריאים וארוכים יותר' שיצא לאחרונה בארה"ב, טוען כי הטלומרים 'מאזינים' למחשבות שלנו ומושפעים מהן. ונחשו איזה סוג של מחשבות לא עושה להם טוב? נכון מאוד. מחשבות שליליות", היא מסכמת. 

תגיות:חייםמחשבותמחקרשליליות

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה