פיתוח האישיות

מיומנה של נערה אנורקסית: "חייבים ללמוד לאהוב את עצמנו כמו שאנחנו"

מרגריטה בריירי היא רק בת 18, אבל כבר חוותה את אחת החוויות הכי נוראיות שאפשר לעבור בחיים - האנורקסיה. כעת, לאחר שהיא יצאה ממצבה, קוראת הצעירה מאנגליה לכל הבנות במצבה, לקרוא ולהפנים את מה שיש לה להגיד

(צילום: shutterstock)(צילום: shutterstock)
אא

מרגריטה בריירי היא רק בת 18, אבל כבר חוותה את אחת החוויות הכי נוראיות שאפשר לעבור בחיים - האנורקסיה. כעת, לאחר שהיא יצאה ממצבה, קוראת הצעירה מאנגליה לכל הבנות במצבה, לקרוא ולהפנים את מה שיש לה להגיד. "תמיד ידעתי שאני רוצה להיות רקדנית בלט מקצועית. עוד כילדה אני זוכרת את עצמי רוקדת שעות מול המראה, ומדמיינת איך זה יהיה כשאהפוך לרקדנית אמיתית", היא משחזרת. 

אלא שדווקא בחוג הבלט התחילו לצוץ בעיות מסוג אחר. המורה הפרפקציוניסטית נהגה לעבור בין הבנות ולתת להן 'הערות בונות' על מבנה הגוף שלהן. "לי היא תמיד אמרה שהירכיים שלי שמנות ושאני צריכה לעשות דיאטה", משחזרת מרגריטה. "לא היו לי ספק לרגע במה שהיא אומרת, ובמקום לעזוב את החוג ולחפש מורה 'מאמינה' יותר, הצלפתי בעצמי ואסרתי על עצמי לצרוך יותר מ-140 קלוריות ליום".

אבל זה עוד לא הכל. 

ימים שלמים עברו על מרגריטה בצום מוחלט, רק כדי להצליח להגיע ליעד שמועד לכישלון מראש. "המשקל שלי היה בסדר גמור, אבל אז לא הבנתי שאני בעצם עושה נזק לעצמי. הייתי נחושה להיות רקדנית טובה יותר והתחלתי להתעמל בצורה אינטנסיבית וקשה יותר, מבלי לאכול שום דבר בכלל".

לרעב האכזרי היו השלכות חמורות על בריאותה, ותוך חצי שנה השילה מרגריטה ממשקל גופה למעלה מ- 50 ק"ג. "באיזה שהוא שלב הבנתי שאני אנורקסית, ולא הייתי מסוגלת לצאת ממעגל הקסמים הזה. לא היה בי כוח להכניס פירור לגוף, למרות שידעתי שזה פוגע בי".

אבל כשהדברים הידרדרו עד כדי סכנת חיים של ממש, מרגריטה הבינה שאין לה ברירה אלא להתחיל לחיות את השינוי. "הביס הראשון מהסטייק נוטף השומן היה לי הכי קשה", היא משחזרת. "אבל היה לי ברור שהתזונה שלי חייבת להשתנות, ועם הזמן גם הסובלנות כלפי עצמי תשתנה".

לשאלה כיצד הצליחה להחזיר לעצמה את הביטחון העצמי שנובע מתוך דימוי גוף חיובי (אחרי שנים של שנאה אמיתית לגוף שלה) השיבה ברייר כי עשתה רשימה ארוכה של למעלה מ-200 מזונות עתירי קלוריות כמו חמאה ושוקולד, שבמשך שנים היו מחוץ לתחום שלה. ""עליתי בחזרה למשקל הנורמלי, ואני מרגישה נהדר היום. אמנם ויתרתי על קריירת הבלט, אבל לא הפסקתי ולעולם לא אפסיק לעשות מה שאני אוהבת - לרקוד. 

 

העצה שלי לכל הבנות שמתמודדות עם המשקל שלהן היא ללמוד לאהוב את הגוף שלהן ואת עצמן. אפשר לפתח מערכת יחסים טובה עם האוכל, ולא להיבהל ממה שאנחנו מכניסות לפה. כמו שצריך להילחם בקילוגרמים עודפים שמסכנים את החיים שלנו, כך צריך להילחם באנורקסיה - שזו מחלה עוצמתית שלעתים קרובות גם מסכנת חיים. אני ברת מזל שבחרתי להתאושש ולצאת ממנה בזמן", היא מסכמת. 

תגיות:דימוי עצמיפיתוח האישיותאנורקסיהנזק

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה