סלבס בהתחזקות

שרון גל על החזרה בתשובה המחודשת: "הפעם נחשפתי למשהו נורא עמוק וחזק"

בראיון גלוי שהתפרסם בסוף השבוע האחרון חושף העיתונאי שרון גל את תהליך ההתקרבות המחודשת שלו לדת ומדבר על הכל: הכיפה שלא יורדת מהראש, גם על המסך, וגם השבת שהכניסה כל כך הרבה רוגע ושלווה אל חייו

שרון גל שרון גל
אא

בראיון גלוי שהתפרסם בסוף השבוע האחרון בעיתון 'ישראל היום' חושף העיתונאי שרון גל את תהליך ההתקרבות המחודשת שלו לדת ומדבר על הכל: הזוגיות עם כלתו הטרייה שהיא "מתנה מהקב"ה", הכיפה שלא יורדת מהראש - גם על המסך, מכשיר הטלפון הכשר, שמסנן את כל התכנים הבלתי ראויים ("זה מעולה לחינוך הילדים"), וגם על השבת שהכניסה כל כך הרבה רוגע ושלווה אל חייו. 

בשונה מהפעם הקודמת, שבה ניסה להתחזק אך עזב הכל אחרי שלוש שנים, בשנה האחרונה עובר גל תהליך אחר לגמרי לדבריו. "בפעם הקודמת כשהתקרבתי מאוד לדת והתחלתי לשמור שבת, התחלתי גם לחבוש כיפה וככה הופעתי גם על המסך. מבחינתי, גם אז זה היה ממקום מאוד עמוק, אבל היה חסר שם משהו. הפעם הכל התחיל בחודש אלול, הרגשתי שנדלק בי משהו פנימי חזק, מסוג הדברים שאתה לא יכול להסביר במילים. משהו עמוק, פנימי, ויחד עם זה התחלתי גם ללמוד קבוע. הפעם הזאת היא הרבה יותר משמעותית, עם יסודות איתנים והתחברות חזקה", הוא מדגיש. 

באותו הקשר התבטא גל בראיון לתוכנית 'אנשים' המשודרת בערוץ קשת 12, ואמר כי העובדה שהכיפה לא יורדת לו הפעם מהראש, כי "ברגע שאתה מתחזק עם תורה ועם כלים, אז זה אחרת לגמרי מהפעם הראשונה, ששם היה קושי גדול כי לא היה לי בסיס. אז התחזקתי, חבשתי כיפה, זה נמשך שלוש שנים בערך, שמרתי שבת. אבל באיזשהו מקום,  היה לי מאוד כבד. היום, כשזה מתחבר עם לימוד והמון שעות עם הרב, אז זה אחרת לגמרי: אתה יודע איך להתנהג עם בני אדם, כלפי עצמך, מה לתקן. אנחנו כל הזמן צריכים לתקן, וזה תהליך שהוא לא תמיד קל".

עוד הוסיף ואמר כי "בחודשיים האחרונים אמרתי לעצמי: 'מה, אני מתבייש בבורא עולם, אני מתבייש ביהדות שלי?", ועם התשובה לשאלות הללו - נשארה הכיפה על ראשו ולא ירדה משם, ולא משנה מה יגידו. "תמיד יהיו כאלה שיגידו 'הוא שם כיפה, מוריד ומחזיר שוב'. שיגידו. בשורה התחתונה, אני עושה את מה שאני מרגיש שנכון, ופחות מעניין אותי מה יגידו", אמר. 

 

"אם הולכים רק עם סמלים וסממנים חיצוניים - אין לזה שום בסיס. הפעם זה לכל החיים"

בשלב זה ניסה המראיין להתקיל את גל עם שאלה מכשילה במיוחד. "אתה מוביל דעת קהל ומופיע הרבה בתקשורת. אולי למהלך כזה יש יותר משקל מאשר לאחד שמוריד ומחזיר את הכיפה?", שאל, אך גל לא התבלבל. "שוב, לא אכפת לי מה אומרים. בפעם הקודמת התהליך היה קשה לי, ולא היה לזה בסיס חזק כמו עכשיו. היום יש לי את הרב שלי שאני מאוד מחובר אליו, וזה חשוב שיש לך רב שאתה יכול להתייעץ איתו. זה חשוב שעוברים את התהליך הזה בהכוונה ובהדרגה, ולא באיזשהו סוג של אטרף. היום אני יכול להגיד לך שאני אמיתי עם עצמי, גם אם בחוץ זה נראה אחרת".

באמת הזו נכללים צעדים נוספים שגל לקח על עצמו, כגון מכשיר טלפון כשר, או מה שמתקרא 'מכשיר מוגן', שעליו ממליץ גל לכולם ("הוא גם טוב לילדים") ושמירת שבת כהלכתה. "עכשיו השבת היא באמת עונג. זה כיף, ואני לא מחכה בלחץ שהיא תצא, להפך. אני לפעמים מושך גם אחרי שהיא יוצאת". וכיצד הוא מתמודד עם העישון בשבת? "בשנייה שנכנסת השבת, זה כאילו לא קיים. זה גם נותן לי מקום לאופטימיות שאני יכול להפסיק לעשן בשנייה שאחליט", הוא אומר. 

כזכור, לפני כחודשיים נישא גל לבחירת גורלו נטלי - שעליה הוא מתבטא כיום ואומר: "אין לי ספק שנטלי זו מתנה שהקב"ה נתן לי, אולי בעקבות כל הדברים שעברתי בזמן האחרון. אני אוהב אותה בצורה שאי אפשר לתאר, היא הכניסה לי הרבה שקט, יציבות ורוגע לחיים, והקשר בינינו הוא מדהים. אין כמו זוגיות שאתה שלם איתה". 

ובגדול, נראה כי תהליך ההתחזקות המחודש רק עושה לו טוב. "אם אתה הולך רק על הסמלים והסממנים החיצוניים כמו שעשיתי בעבר, אין לזה כל בסיס. עכשיו נחשפתי למשהו נורא עמוק, מתוק, מאיר וחזק שנותן לי שקט נפשי שלא היה שם תמיד", הוא מסכם. 

צפו בראיון בתוכנית 'אנשים':

(קרדיט: ערוץ קשת 12)

תגיות:התחזקותדתשרון גלשבת

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה