חדשות בארץ

בהלת הכלבת: צה"ל חשש שחיילים נדבקו, וחיסן אותם

70 חיילים מבסיס ברמת הגולן נחשדו כנגועים לאחר מגע עם כלב, נציגי משרד הבריאות הגיעו לבסיס וחיסנו את מחציתם. מחלוקת במשרד החקלאות: המנכ"ל הורה להכין תכנית להרעלת תנים, השר התנגד

  • ט"ז טבת התשע"ח
(צילום אילוסטרציה: shutterstock)(צילום אילוסטרציה: shutterstock)
אא

בהלת הכלבת בצפון נותנת את אותותיה לא רק בנוגע לתכנית הלאומית הצפויה למניעתה, אלא גם מבחינת הרמות הפיקודיות בצה"ל. 33 חיילים מבסיס מחנה יואב שברמת הגולן חוסנו אתמול לאחר שבצבא חששו שנדבקו במחלה. צוות של משרד הבריאות הגיע לבסיס לאחר שעלו חששות לפיהם כ-70 חיילים נחשפו לכלב חולה בבסיס. לאחר תחקיר שבוצע התברר שרק מחציתם באו במגע עם הכלב והם חוסנו במקום. כידוע, החיסון ניתן באופן מיידי במקרה בו אדם נחשף לבעל חיים שחשוד כחולה, אחרת – הוא נמצא בסיכון חיים.

על התפשטות המחלה המסוכנת יכולים להעיד לא רק הדיונים התכופים בכנסת והפניה של ח"כ אורלי לוי-אבקסיס למבקר המדינה, אלא גם המספרים: ב-2014 נרשמו 14 מקרים של חיות שנדבקו, בעוד שב-2016 המספר הוכפל. השנה נמצאו כבר לפחות 74 מקרים, כש-60 מהם בשלושת החודשים האחרונים. אתמול, בניסיון למנוע את התפשטות המחלה למרכז הארץ, קרא משרד הבריאות להמית תנים באזור הצפון, אולם שר החקלאות אורי אריאל התנגד למהלך. מנכ"ל משרד החקלאות, שלמה בן אליהו, כתב למנהל השירותים הווטרינרים כי עליו להכין תכנית להרעלת החיות כדי להיות מוכנים לשעת חירום. "המנכ"ל הורה למנהל השירותים הווטרינרים להכין תכנית הדרגתית בה יעשה שימוש ברעל על מנת להבטיח את בריאות הציבור באזורים המוגדרים בסיכון", נכתב בהודעת המשרד.

ברשות הטבע והגנים הביעו אתמול הסתייגות משיטת ההרעלה. "הרעלות נקודתיות והרעלות נרחבות הם צעדים מרחיקי לכת שעלותם רבה מתועלתם. אין הם נחוצים כעת וכלל לא ברור מה תהיה נחיצותם בעתיד", אמרו. "ההשלכות הן מרחיקות לכת. להרעלה 'מבוקרת' לא תהיה השפעה של ממש, משום שהיא מחייבת גישה בלתי אמצעית לבעל החיים אותו רוצים להמית. אם מגיעים למרחק כזה, יעיל יותר להמית באמצעים אחרים, שבנוסף ליעילותם לא מסבים סבל קשה לבעל החיים המומת. כיוון שהרעלה 'מבוקרת' צפויה לכישלון, הדרך להרעלה המונית תפתח. להרג המוני של חיות בר תהיה השפעה קצרת טווח, ובעקבותיה עלולה להתפרץ מחלת הכלבת בעוצמה גדולה יותר".

תגיות:כלבתחייליםחיסון

כתבות שאולי פספסת

הידברות שופס

מסע אל האמת - הרב זמיר כהן

60לרכישה

מוצרים נוספים

מגילת רות אופקי אבות - הרב זמיר כהן

המלך דוד - הרב אליהו עמר

סטרוס נירוסטה זכוכית

מעמד לבקבוק יין

אלי לומד על החגים - שבועות

ספר תורה אשכנזי לילדים

לכל המוצרים

*לחיפוש ביטוי מדויק יש להשתמש במירכאות. לדוגמא: "טהרת המשפחה", "הרב זמיר כהן" וכן הלאה